81 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op nienke1996
Met hoeveel weken kunnen/willen ze eventueel strippen?
Bij mij werd gister gezegd vanaf 40 weken mits je natuurlijk ontsluiting hebt
4 maanden geleden
Reactie op Bo-tje
Ik ben 38,5 en ben vanmorgen gestript.. voor mij voelt het nu fijn om ff r ...
Ahh hoop het voor je, het heeft bij mij niks gedaan met 39 weken. Ben nu 39+6 gaan vanmiddag weer strippen
4 maanden geleden
Reactie op Bo-tje
Ahhh😐 jammer.. veel succes vanmiddag. Ik vindt het geen pretje poehhhh!!
H ...
Ahh ja ik had er niet mega veel last van gelukkig had toen ook al 3 cm misschien daarom.
4 maanden geleden
Reactie op Bo-tje
Ahhh😐 jammer.. veel succes vanmiddag. Ik vindt het geen pretje poehhhh!!
H ...
Ben om 15:00 gestript had nog steeds 3 cm mocht het niks doen dan gaan ze maandag in overleg met ziekenhuis kijken of ze thuis me vliezen mogen breken. Als niet mag dan doen ze dat die donderdag alsnog met 41 weken
4 maanden geleden
Mijn VK stript pas bij 41 weken, dat is voor mij maandag. Heb morgen afspraak bij de VK (40+3) maar aangezien ze zo conservatief zijn met strippen heb ik geen hoop (wel grote ergernis). Ik ga vrijdag namelijk naar het ziekenhuis voor afspraak over inleiden, welke dan ergens volgende week gepland wordt. Ik zou dan toch wel graag eerst gestript worden voor ik overga op inleiding, maar dat weigeren ze dus te doen voor maandag. Als ik hier lees hoeveel dames ook al eerder worden gestript frustreert het me alleen maar meer.. Ik slaap al sinds week 30 niet/nauwelijks, heb fysiek onwijs veel pijn waardoor ik bijna niks meer kan doen en ben overdag zó moe dat ik ook nergens meer toe in staat ben. Ben dus echt de dagen aan het aftellen en ik heb geen idee wanneer de teller is afgelopen. 😢
4 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Mijn VK stript pas bij 41 weken, dat is voor mij maandag. Heb morgen afspra ...
Miss wil/ kan ze je in t ziekenhuis strippen? Ik heb bij mn eerste gehad dat toen ik bij vk was nog niet genoeg ontsluiting had. En toen ik t gesprek in ziekenhuis had, ging zij nog x kijken en heeft me uiteindelijk gestript. Dat was dacht ik op vrijdag. Mocht t niks doen werd ik die maandag (toen 41 wk) ingeleid. Naja in mijn geval deed t strippen helaas niks
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ook gestript met 40+6, had nog maar 2cm en bm was half verweekt.. met 41+1 gaat ze de 2e strip poging doen als dit niets opleverd.
Ben dit helemaal niet gewend van mijn andere 2 kids, toen was ik al lang en breed bevallen!
Mijn vk adviseerde om vanavond even te gaan wandelen, in ieder geval niet blijven zitten op de bank.
Ik vond het strippen zelf heel pijnlijk... 🫣
4 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Ik ben vandaag ook gestript met 40+6, had nog maar 2cm en bm was half verwe ...
Ow vreselijk hé... ik had de tranen in m'n ogen staan vd pijn😅 goeie tip om nog even te gaan wandelen!
Ik zit ook te denken om die ene oefeningen uit dat YouTube filmpje te gaan doen wat laatst gedeeld werd..
Veel succes..hopelijk gaat het wat doen!!
4 maanden geleden
Iemand ervaring met de 3e x strippen? Ze willen dat met 40+4 doen mocht dat niet werken met 41+0 me vliezen thuis breken.
4 maanden geleden
Strippen heeft niet gewerkt. Vandaag aan ctg gehangen en er is wel 1 cm ontskuiting bijgekomen (3 nu)
Alles was goed en ze gaan met 41 weken, a.s. zaterdag, vliezen breken. MOCHT ER PLEK ZIJN. Moet s'ochtends eerst bellen.
Ze was nu wel verder ingedaald en de baarmoedermond moest nof platter. Verder op de echo was alles goed qua vruchtwater.
4 maanden geleden
Voor de moeders waar strippen niet werkt en die een anders worden ingeleid.
Hier 2 keer gestript en met 41 weken verloskundige thuis vliezen laten breken. En op 41+1 inleiding gepland staan mocht het geen effect hebben.
Wel 2e kindje, maar na 7 uur vliezen breken had ik ons kindje in onze armen.
Het is geen gangbare procedure, dit moesten we een week van te voren ook plannen. Maar wel een aanrader om de kans te benutten om met je eigen verloskundige te bevallen als je liever niet ingeleid wordt.
4 maanden geleden
Reactie op IJsthee
Voor de moeders waar strippen niet werkt en die een anders worden ingeleid. ...
Ah fijn!! Ik heb dit idd ook als optie gekregen, ze willen maandag met 40+4 al overleggen met het ziekenhuis (vliezen breken) alleen denk dat het vanaf 41+0 meer effect heeft. Ga dit dan ook doen
4 maanden geleden
Reactie op IJsthee
Voor de moeders waar strippen niet werkt en die een anders worden ingeleid. ...
Bedankt voor de tip (en gefeliciteerd uiteraard!). Mag ik vragen hoeveel ontsluiting je had bij het strippen/breken van de vliezen? Ik kan mij voorstellen dat dit voornamelijk werkt als dit al verder gevorderd is?
4 maanden geleden
Het strippen heeft hier helaas niks gedaan, behalve dat ik wat licht bloedverlies heb. Verder niet eens krampen o.i.d.
4 maanden geleden
Ik word morgen (40+5) en maandag (41) gestript en als dat niet werkt word ik dinsdag ingeleid. Tip van onze doula: na het strippen actief blijven en veel lopen, in de avond een nestje bouwen (in bad, kaarsjes aan, muziekje aan, lichten dimmen etc.)