27 Reacties
4 maanden geleden
Het verschilt heel erg! De een hoeft maar 1 keer en de ander kan na 7 keer nog niks gebeuren.
Wel zeggen ze dat het echt het meest effectief is na 41 weken. Nog blijven de cijfer 18 op 100 waarbij het werkt..
Ik ben morgen 40 weken en ga dan laten checken voor ontsluiting en misschien laten strippen. Maar de vraag is altijd of het werkt of niet!
Soms breken de vliezen dan plots en bij sommigen doet het ook absoluut geen pijn. Ik ging bij de eerste kapot van de pijn en ben nu ook bang😅 maar liever strippen dan inleiden!
Vorige x strippen weet ik niet of het heeft geholpen bij mij want in de ochtend zat ik nog pot dicht, ‘s avonds kwam ik voor een ballonnetje en bleek ik 2cm te hebben. Toen hebben de gestript en de volgende ochtend 4 cm. De vraag is of mijn lichaam dat zelf toch gewoon had gedaan omdat het al bezig was, of dat het strippen het heeft gedaan (ik was toen echt al ruim voorbij de 41 weken dus ik denk m’n lichaam zelf).
Het verschilt echt zo ontzettend dus ik kan jou (en mezelf) helaas ook niks wijzer maken😂🥲
4 maanden geleden
Ik ben bij m’n zoontje gestript bij 40+1. ‘s morgens om 10:30 had ik afspraak en om 13:30 begonnen de weeen, dus ik was er wel heel tevreden over. Lekker is het niet, maar echt pijn doet het ook niet. Is gewoon een onprettig gevoel
4 maanden geleden
Reactie op ACSB
Spannend, ik hoop dat het nu heel erg meevalt voor je dan! Duurt strippen l ...
Nee strippen duurt niet lang. Vorige week met 39+0 heeft ze bij mij gevoeld voor ontsluiting maar was helaas te weinig om te strippen (zo vroeg willen ze wel dat je al paar cm hebt, of veel verweking). Morgen weer, ben dan 40+1. Vgm duurt het max vijf minuten. Las bij iemand dat ze drie keer 1 minuut deden, steeds even adempauze tussendoor. En pijn/ongemak verschilt per persoon
4 maanden geleden
Ik heb het 2 keer laten doen in mijn vorige zwangerschap. Hielp helaas niks, alleen erge krampen zonder resultaat. En vond het ook erg pijnlijk
4 maanden geleden
Mijn vorige zwangerschap deed mijn verloskundige het voor het eerst met 39 weken. Daarvan had ik wel extra krampen, maar starte verder niks. Toen nog een keer met 39.4 en de ochtend daarna begon mijn bevalling. Niet binnen de 48 uur na strippen bevallen (want de bevalling duurde 42 uur) dus officieel telt het niet als een geslaagde strippoging geloof ik.
Maar ik vond het verder wel te doen, het deed wel n beetje pijn maar dat duurt maar kort. ☺️
4 maanden geleden
Reactie op ACSB
Spannend, ik hoop dat het nu heel erg meevalt voor je dan! Duurt strippen l ...
Nee is heel kort! Maar bij mij door de pijn voelde het eeuwig😂 maar familie die het ook had laten doen die was echt verbaasd dat ik pijn had. Zij had helemaal niks door! En hielp super goed bij haar. Dus echt zo verschillend! Hoop voor jou dat het mag helpen en pijnloos gaat🥰
4 maanden geleden
Reactie op coco1109
Strippen is als het goed is altijd op eigen verzoek! Het is echt jouw keuze ...
Oké dus dat verschilt echt! En waarom zou je de vraag stellen om te strippen? Bijv als je het gevoel hebt dat het nog wel even kan duren of als je klaar bent met wachten? Sorry heb me hier totaal nog niet in verdiept 🙈
4 maanden geleden
Reactie op beaug
Nieuwsgierig vraagje: deed de verloskundige dit standaard bij de 39 weken o ...
Eigen verzoek, ik vroeg het met 37 weken of ze het met 39 weken wilden doen, baby trapte toen nog erg hard en had daar elke avond last van. Nu trapt de baby echter niet meer zo hard dus baalde niet heel erg dat het niet lukte vorige week (naast dat een kraamweek met 30 graden ook niet alles is) maar ben benieuwd wat het morgen brengt.
4 maanden geleden
Reactie op beaug
Nieuwsgierig vraagje: deed de verloskundige dit standaard bij de 39 weken o ...
De baby is aan de grote kant (p95), ik heb veel lichamelijke klachten (bekkeninstabiliteit) waardoor ik bijna niet meer slaap. Het is altijd lastig om te zeggen of je baby er wel of niet klaar voor is. Als je baarmoeder er klaar voor is dan zie ik er zelf geen kwaad in om het te doen aangezien het gewicht goed is en met 39 weken zit je ruim over de 37 weken.
4 maanden geleden
Reactie op beaug
Oké dus dat verschilt echt! En waarom zou je de vraag stellen om te strippe ...
Kunnen verschillende redenen zijn!
Strippen kan ook echt alleen als je al ontsluiting hebt. Maar ja sommigen willen het graag proberen als ze er klaar mee zijn, of idd even kan duren nog.
Mijn reden is bijv: mijn eerste bleef rustig zitten tot bijna 42 weken en wilde liever niet inleiden. Helaas uiteindelijk toch ingeleid. Toen ook niet naar gevraagd voor de 41 weken eigenlijk! Maar kon ook niet omdat ik geen ontsluiting had.
Nu heb ik er wel om gevraagd omdat ik echt absoluuuuuuut niet ingeleid wil worden en lichamelijk nu toch wel even wat zwaarder valt allemaal vergeleken de eerste. Dus dan liever wat vaker en eerder proberen te strippen voordat ik weer bijna 42 weken ben. Eerste was dan ook 4,2kg en deze word nu nog groter geschat😂
Maar strippen is echt absoluut geen garantie dus probeer in m’n hoofd te houden dat het alsnog even kan duren.
En dan alsnog in mijn geval: liever tot 42 weken lopen dan inleiden🫣
Maar zo zijn er echt veel verschillende verhalen, redenen, noem maar op☺️
4 maanden geleden
Mijn VK stript pas na 40 weken omdat het effect voor die termijn niet groot is. Lokt in de meeste gevallen alleen krampen en harde buiken op, maar geen bevalling. Daarnaast laat mijn VK liever de natuur zijn ding doen en kan het strippen ook een infectie veroorzaken, vandaar ze er voorzichtig mee zijn. Maar erg irritant, liefste was ik al gestript en bevallen 😜. Nu 39 weken.
4 maanden geleden
Ik ben 3x gestript bij mijn eerste. Het deed bij mij niks. Ik kreeg er alleen wel bloedverlies van..
Voor de rest deed het niet pijn het was wel oncomfortabel.