9 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben bij mijn 2e zwangerschap 3 keer achter elkaar gestript omdat de weeën waren gestopt...weet wel dat het geen pretje is om gestript te worden!! Bij mij deed het behoorlijk veel pijn en kwamen de weeën weer terug na een half uur. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de weeën op gang komen als je nog geen weeën had. Daar heb ik geen ervaring mee.
Persoonlijk zou ik zelf niet om strippen vragen 🙈 maar dat is omdat ik weet dat het pijn doet.
4 maanden geleden
Ik ben bij mijn zoontje gestript met 40+4, diezelfde nacht begonnen m’n weeën en ben ik bevallen bij 40+6.
Ik vond het wel pijnlijk (verschilt per persoon en per persoon die stript) maar het is maar echt kort en voor een goed doel..
4 maanden geleden
ik ben de vorige keer gestript met 41 weken, had toen wel al 2 cm ontsluiting en verstreken baarmoedermond. Ik wilde zelf al met 40 weken gestript worden, maar de verloskundige wilde dit niet doen en zei dat het pas bewezen effectief is bij 41 weken..
Ik vond het zelf niet pijnlijk. En een aantal uur na het strippen kwam de bevalling op gang!
4 maanden geleden
Vorige zwangerschap gestript bij 40.3 dezelfde nacht de weeën begonnen en na een paar uur is toen onze zoon geboren. Strippen vond ik niet prettig maar zou het deze keer weer doen als ik over de 40 weken ga
4 maanden geleden
Ik vind het raar dat je nu al wordt gevraagd hierover na te denken. Dit hoeft lang niet aan de orde te zijn!
4 maanden geleden
Strippen kan niet altijd. Ik zat met 41+3 nog potdicht. Strippen echt niet mogelijk, wel vanaf 40 weken 3x gecheckt of het kon. Met 41+5 had ik inleiding gepland staan, wilde niet later ivm kans op bevallen dan op 31 december🙈
De avond/nacht voor inleiding begon de bevalling spontaan.
Ik had trouwens wel een 41 weken controle waarbij alles werd gecheckt en of het verantwoord was dat ik nog langer door zou lopen.
4 maanden geleden
Ik ben bij mijn 2e op de uitgerekende datum gestript had toen al wat ontsluiting 2 cm dus het kon ook. Ik ben dezelfde dag bevallen. Nu zwanger van de 3e en ze gaan het nu pas vanaf 41 weken doen…. Zeker nieuw beleid weer….