Hoi hoi,
Bij de vorige afspraak bij de verloskundige werd alvast aangegeven om na te denken over of ik ingeleid wil worden bij de 41 weken of wil wachten tot 42 weken als de bevalling dan nog niet op gang is gekomen. Ik ben nu 38+5 weken.
Natuurlijk hoop ik dat het spontaan op gang komt voor die tijd, maar heb zelf het gevoel dat het best richting die 41/ 42 weken toe kan gaan.
Na informatie opgezocht te hebben en hier op het forum ervaringen over een bevalling middels inleiden gelezen te hebben is mijn keuze om tot die 42 weken te wachten. Hier vind ik wel twee nadelen aan zitten, omdat bij de eerdere groei echo's de kleine man op p80 / p90 werd geschat en m'n moeder is bij 42 weken bevallen en had toen geen vruchtwater meer. Maar ik ga er vanuit dat dit met controles goed in de gaten wordt gehouden.
Om het daarom hopelijk toch iets sneller te laten verlopen zit ik te denken om te vragen of ik gestript kan worden als het kan mocht het langer duren. Ik las dat het al vanaf 40 weken kan bij de eerste, maar misschien is 41 weken beter zodat er ook meer kans is dat het vanzelf op gang komt?
Heeft iemand hier ervaring met strippen en bij hoeveel weken?