12 Reacties

3 maanden geleden

Hoi mamma 🌸 Aller eerst je faalt helemaal niet! Zoals ik het lees wil jij het allerbeste voor je kindje. Borstvoeding is niet vanzelfsprekend en je doet meer dan je best. Ik zou dit verhaal ook goed uitleggen bij een kundige lactatie kundige. Hoe je productie goed op gang te laten komen wanneer je moet kolven etc. Misschien handig om een boekje of een voedlijstje bij te houden om het overzicht te bewaren? Misschien dat het je wat rust kan geven in je hoofd. En lieve mamma maak het jezelf niet te zwaar. Blijf bij je gevoel en instinct laat je niet gek maken. Heel veel kunnen dingen gaan roepen wat je moet gaan doen. But mommy knows best! Ik kan nu ook van alles typen over hoe het hier gaat met mijn dochtertje en hoe ik het doe. Maar elk kindje en behoefte van het kindje kan weer anders zijn. Mijn tip: laat je goed voorlichten en probeer wat overzicht te creëren voor je zelf en wees lief voor jezelf!! ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Janice1998

Hoi mamma 🌸 Aller eerst je faalt helemaal niet! Zoals ik het lees wil jij ...
Oja en voor de pijnlijke tepels, simpele kruidvat tepel crème was hier echt een uitkomst. 😘

3 maanden geleden

Oooh lieve mama, maak je alsjeblieft niet zoveel zorgen! Wat bij mij enorm geholpen heeft is twee borsten aanbieden en daarna nog kunstvoeding. Na een tijdje merkten we dat meneer goed aankwam en kon ik overdag alleen op BV en ‘s nachts gaven we nog een flesje na. Wat ik bij mijn dochter al merkte is dat ik namelijk veel minder kolf dan ik daadwerkelijk geef met live borstvoeding. Ik was bij haar gefixeerd op ‘een voorraadje’ live voeden ging prima en kolvend kwam er amper wat uit. Laat dat voorraadje los. Als je toch al kunstvoeding geeft kun je toch prima een flesje kunstvoeding geven wanneer jij er niet bent. Hetgene wat je die voeding kolft als je de deur uit bent wordt dan automatisch voorraad. Heeft je lactatiekundige nog iets gezegd over je pijnlijke tepels? Deze horen namelijk na een tijdje voeden echt niet meer heel pijnlijk te zijn. Hapt je baby op de juiste manier aan? Is het tongriempje gechecht? Dit laatste kan ook enorm veel invloed hebben op de manier waarop je baby drinkt en of ie genoeg binnen krijgt. Anders zou ik zeker nog een consult boeken of een andere lactatiedeskundige checken (misschien heeft die wel weer een andere visie waar jij meer mee kan). Voel je niet te snel ellendig hierover er zijn echt meerdere wegen die naar rome leiden.

3 maanden geleden

Oh en dat voeden op verzoek zou ik loslaten. Wanneer jij je bv aanvult met kunstvoeding is je zoontje kennelijk voldaan genoeg het uit te zingen tot de volgende voeding. Maar wat ik me wel afvraag.. als je er dan 3,5 uur tussen laat gaat je productie minder onhoog dan wanneer je hem gewoon lekker vaak aanlegt. Wat je zou kunnen proberen is ipv zijn volledige voeding aanvullen een klein beetje aanvullen. En vervolgens je kindje gedurende een dag vaak vaak vaak aanleggen. Je baby zelf is namelijk echt de beste stimulans om meer productie te creëren! Mocht je lactatiedeskundige hier ook niks over gezegd hebben zou ik echt eens kijken of je een andere kunt vinden voor een soort nieuwe visie/second opinion.

3 maanden geleden

Borstvoeding geven vraagt veel investering en doorzettingsvermogen! Je bent op de goede weg! Je zal zien naar mate je zoontje ouder wordt dat het beter gaat! Zorg dat je goede hulp krijgt en zorg dat je je goed laat informeren door veel te lezen over borstvoeding op betrouwbare sites zoals borstvoeding.nl of via de instagram account van Teddy Roorda. Gelukkig heb je al een lactatiekundige ingeschakeld, k Als je zoontje goed aankomt en verder gezond is dan hoef je je niet schuldig te voelen dat je door de wekker heen slaapt, je zoontje zal zich vanzelf gaan melden. Probeer dat een beetje los te laten dat geeft zoveel rust! Je bent op de goede weg!

3 maanden geleden

Honger: gaat met de tong tegen de lippen aan, zoekt naar de tepel, mond open, vuistjes maken met de handjes, en gilt uiteindelijk nèh! Krampjes: strekt uit met de beentjes en zwaait met de handjes. Zuigbehoefte: kan helpen tijdens de krampjes, vaak na een voeding voor wat mentale rust. Moe: gaat gapen, ogen vallen dicht. Uren loslaten hoor na 10 dagen bij een gezonde baby. Hij komt vanzelf wel. Ontspannen huid op huid contact na de voeding maakt jullie beiden rustig. Laat het los om de perfecte moeder te zijn. Dat gaat je veel rust geven. Je intentie is helemaal goed en daarmee red je het. Per dag komt er meer ruimte voor de leuke dingen. Houd moed en laat even weten hoe het verder verloopt. Liefs

3 maanden geleden

Jeetje, ik heb zelf nog geen ervaring met borstvoeding geven, maar ik lees hoe hard je je best doet voor jouw kindje. Je faalt absoluut niet, je doet je stinkende best voor jouw kleine. Ik denk dat het meeste al gezegd is in de andere reacties, veel tips staan daarin om het borstvoeden voor jou fijner te kunnen maken. Het enige dat ik nog wilde toevoegen, zonder een hele discussie te starten over voor- en nadelen van borstvoeding vs kunstvoeding, is dat als het voor jou goed voelt om volledig over te stappen op kunstvoeding, dat ook helemaal oké zou zijn en dat ook geen falen zou zijn. Either way, je mag lief voor jezelf zijn. Je doet alles dat je kan en dat is genoeg. Veel succes en vertrouw op je eigen gevoel!

3 maanden geleden

Reactie op GLWD

Jeetje, ik heb zelf nog geen ervaring met borstvoeding geven, maar ik lees ...
Sowieso dit. Happy mommy, happy baby!!

3 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik heb borstvoeding geven denk ik echt onderschat en het kost mij heel veel moeite om hier rust in te vinden. Ik ga het proberen wat meer los te laten en de focus leggen op het doen van leuke dingen zodat ik van deze tijd kan genieten. Vandaag hebben we voor het eerst met zijn tweetjes gewandeld buiten ❤️

3 maanden geleden

Reactie op je96

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik heb borstvoeding geven denk ...
Het is een pittige periode om de borstvoeding op gang te brengen, te controleren en het aanhappen te oefenen. Kan nu uit ervaring zeggen, dat het bij vier weken wat makkelijker wordt. Er komt meer gewenning, het gaat wat sneller en er is energie over voor de leuke dingen. Het is aan jou of je dat wilt doorzetten. Zorg goed voor jezelf! Liefs

3 maanden geleden

Same here…..

3 maanden geleden

Ik heb helaas geen ervaring met borstvoeding, heb het 1,5 dag geprobeerd, maar ik was zo verzwakt na een heftige zwangerschap en bevalling dat ik het niet op kon brengen. Ik heb me mega schuldig gevoeld, maar de kraamhulp en de verloskundige zeiden ook dat flesvoeding prima is en een blije, gelukkige moeder is veel belangrijker voor je kindje! Ik zeg niet geef op hoor, maar weet dat jou geluk ook heel belangrijk is en als je je best doet voor je kindje, en zo te horen doe je dat, kan je het niet snel fout doen! Liefde, aandacht, eten en een schone luier zijn het belangrijkste. Succes, gun jezelf wat tijd en rust! Een keertje geen borstvoeding om op adem te komen is ook niet erg!