11 Reacties
5 maanden geleden
Misschien handig om te vragen aan je huurbaas/woningcorporatie hoe dat zit? Die weet het denk ik het beste!
Wat betreft klein wonen: prima te doen!
Wij wonen in een 1 slaapkamer HAT woning. Echt ieniemienie. En krijgen nu onze 2de haha. En meerdere huisdieren dus “druk” voor een klein huis maar het is helemaal prima te doen. We hebben door de jaren heen wat aanpassingen gedaan qua meubels om meer ruimte te creëren etc. Dus zou je er niet te druk om maken, baby’s nemen niet zoveel ruimte in naar mijn mening (wij hadden ook geen box ofzo)
5 maanden geleden
Ik woon overigens ook redelijk klein, 2 kamer appartement en dus 1 slaapkamer. Mijn slaapkamer is wel ruim dus mijn vader heeft een babykamertje gebouwd in mijn slaapkamer, dus we slapen evengoed apart.
Ik denk dat het prima te doen is, al kijk ik wel erg uit naar een grotere woning maarja, iets met een vreselijke huizenmarkt…
5 maanden geleden
Hebben jullie 2 huisnummers? 2 voordeuren? Of gemeenschappelijk? Sta jij ingeschreven op het adres?
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Hebben jullie 2 huisnummers? 2 voordeuren? Of gemeenschappelijk? Sta jij in ...
Wij hebben 2 huisnummers inderdaad, maar 1 voordeur. In de gang kom je elkaar wel eens tegen, maar ben ik mijn deur ingelopen heb ik mijn eigen plekkie zeg maar. Ik sta ingeschreven en hij ook.
5 maanden geleden
De belangrijkste vraag is of het officieel 1 adres is of 2. Ik zou voor dit soort vragen naar het sociaal wijkteam of het buurtteam van je gemeente gaan. Die kunnen dan naast inschrijving meteen met je meekijken hoe het zit met kindgebonden budget etc. Want als jullie 'samenwonen' kan dat ook nog wel eens afwijken en je wil niet ineens veel moeten terugbetalen en schulden krijgen.
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik woon overigens ook redelijk klein, 2 kamer appartement en dus 1 slaapkam ...
Ja ik woon ook in een 2 kamer appartement. 1 slaapkamer waarbij de badkamer in gebouwd is zeg maar en de woonkamer waar de keuken in gebouwd is. De wc is op de gang en nog delen ook.. Dat is nog wel het ergste denk ik :(
5 maanden geleden
Reactie op kayeli
Ja ik woon ook in een 2 kamer appartement. 1 slaapkamer waarbij de badkamer ...
Ja dat lijkt me inderdaad wel erg lastig…
Ik heb wel een volledig eigen woning, wel m’n keuken en woonkamer in 1 maar kan prima een box kwijt. M’n badkamer en wc zijn apart en ook gewoon best ruim.
Denk dat het bij mij in elk geval de komende 2 jaar prima te doen is maar vond apart slapen wel belangrijk. Sta ook al ‘redelijk’ hoog voor een andere woning dus verwacht in die 2 jaar wel een grotere woning te hebben!
5 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
De belangrijkste vraag is of het officieel 1 adres is of 2. Ik zou voor dit ...
Officieel gezien is het 1 adres, aangezien wij op 1 huurcontract staan. Bij de voordeur zie je wel 2 bellen staan met “VX” en “VZ” bijvoorbeeld. Maar goeie tip! Ik zal zeker even contact opnemen met het sociaal wijkteam en buurtteam van de gemeente. Zit inderdaad niet te wachten op schulden!
5 maanden geleden
Je kindje hoef je (voor zover ik weet) niet in te schrijven op een adres, dat gebeurt automatisch.
Het wordt wel een ding wat betreft de toeslagen... En daarnaast of het ook mag van de verhuurder, niet elke verhuurder staat het toe namelijk.
5 maanden geleden
Hoi, je kan je kindje sowieso inschrijven. Je schrijft hem/haar namelijk in bij de gemeente op dit adres, niet bij je verhuurder. En ze kunnen dit niet weigeren.
De vervolgvraag is wel, zoals hieronder genoemd, wat betekent het voor jullie belasting/toeslagen. Jullie worden door de belasting namelijk als één huishouden gezien. Je zou dan bijv geen recht meer kunnen hebben op kindgebonden budget.
Als je bij een woningcorporatie huurt kun je eventueel bij hen te rade gaan of zij je eerder kunnen helpen aan een andere woning. In sommige gevallen en in sommige regio’s doen ze dat wanneer er een kindje in het spel is.
Groetjes een woningcorporatie medewerker :)