33 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Annick87

Dan weet je tenminste zeker dat je het ziekenhuis gaat halen, dat moet vast ...
Ja zeker! Heel gek idee wel, maar ook heel fijn. Jij al nieuws/updates?

4 maanden geleden

Reactie op Michellesharon

Ja zeker! Heel gek idee wel, maar ook heel fijn. Jij al nieuws/updates?
Het lijkt er vooralsnog op dat ik voor een stuitbevalling kan gaan. Gelukkig kan mijn eigen verloskundige er ook bij zijn. Wel spannend allemaal! Jammer dat het niet weer een thuisbevalling wordt...

4 maanden geleden

Ik vond dit nog handige informatie. Podcast van olvg over stuitligging en opties voor bevalling https://open.spotify.com/episode/0GNjYDy6xWzx3lFlySuDIf?si=eAHHRZh0QjCKCquP6WWB6w

4 maanden geleden

Reactie op Michellesharon

Ik vond dit nog handige informatie. Podcast van olvg over stuitligging en o ...
Bedankt voor deze tip! Was er al helemaal uit dat ik het liefste vaginaal wou bevallen maar na een aantal mensen die er “wat van vonden” ga je toch nadenken of je wel de goede keuze hebt gemaakt. Na deze podcast ben ik weer 100% zeker van mijn keuze 💪🏼

4 maanden geleden

Hee meiden! Ik wil het liefste dat de bevalling natuurlijk op gang komt en we dan kiezen voor de beste route, vaginale bevalling of een keizersnede (bv als de ontsluiting niet snel genoeg gaat). Ik merk dat er veel mensen toch wat vinden van een stuitbevalling, risico’s voor baby. Keizersnede meer risico’s voor de moeder. Waardoor het bijna als egoïstisch voelt. Of gezien wordt. Ik wil de beste route kiezen en natuurlijk staat mijn kind daar voorop. Dan voelt de natuurlijke weg het meest logisch. Ook als dit uitkomt op een keizersnede als het niet gaat zoals het plaatje het verwacht. Hoe gaan jullie er mee om(keuzestress/opties afwegen/wisselend gevoel hierbij)? En wat zijn jullie twijfels bij beide opties. Hoe langer het duurt hoe meer ik twijfel wat nou juist is. Ook mijn vriend overziet het niet 100%, die wil natuurlijk voor beiden veilig maar niet dat we later denken shit hadden we toch maar… hij vindt stukje hoofd bij stuitbevalling het meest spannend, wat ik ook zeker inzie. Ben heel benieuwd naar jullie gevoelens / gedachtes hierbij. 🫶

4 maanden geleden

Reactie op DBJV

Hee meiden! Ik wil het liefste dat de bevalling natuurlijk op gang komt e ...
Ik denk dat het aller belangrijkste is dat jij je heel goed laat voorlichten over jouw situatie. Hoe ligt jouw kindje, hoe is jouw conditie, heb je bij een vorige zwangerschap of bevalling speciale dingen meegemaakt, etc. Alleen wanneer jij de informatie hebt die specifiek voor jouw situatie geldt kan jij een keuze maken waar jij achter staat. De meningen van anderen (behalve de arts en je partner) daar gelaten, het is jouw bevalling, jouw kindje en jouw keuze! Veel succes met de beslissing en een gezond kindje toegewenst 🍀

4 maanden geleden

Dag meiden! Hier een succes verhaal met vaginale stuitbevalling! De kleine in 4 uur vaginaal ter wereld gebracht. Nu helemaal verliefd.

4 maanden geleden

Reactie op Bmwz

Dag meiden! Hier een succes verhaal met vaginale stuitbevalling! De kleine ...
Wat fijn!!! Gefeliciteerd

4 maanden geleden

Reactie op leslieveling

Wat voor mij de doorslag gaf is dat er na de versie werd gezegd dat ze geen ...
Oeh welk ziekenhuis was dit??

4 maanden geleden

Ik ben vorige week vrijdag bevallen, vaginaal in stuit! Totaal onverwachts en onvoorbereid want ik zou thuis bevallen. De verloskundige kwam er thuis bij volledige ontsluiting en persdrang achter dat hij in stuit lag. Gelukkig wonen we tegenover het ziekenhuis (OLVG). Mijn vriend is naar de spoedeisende hulp gerend op instructie van de verloskundige en heeft een rolstoel daar opgehaald. Toen in de rolstoel half persend en de verloskundige rennend erachter binnen 10 min op de verloskamer beland. Daar kreeg ik de keuze; of spoedkeizersnede of gaan persen. Ik voelde me fit en met een half uur persen hadden we een gezond jongetje in de armen! Heel blij dat het vaginaal gelukt is. Ik kan het iedereen aanraden als je je er goed bij voelt.

4 maanden geleden

Ik had ook een succesvolle vaginale stuitbevalling! Zou het zo weer overdoen ze houden je zo goed in de gaten. Wordt vaak snel gedacht van dan neem je toch een ks ben je zo klaar heb je ook al die weeën niet etc. Maar het herstel is inderdaad veel zwaarder dan via de vaginale weg en de complicaties op lange termijn door ks zijn meer aanwezig. Mocht er nood zijn dan is een ks natuurlijk overmacht!

4 maanden geleden

Reactie op bellenblaas21

Ik had ook een succesvolle vaginale stuitbevalling! Zou het zo weer overdoe ...
Wat super!! Fijn dat het voorspoedig is gegaan. Mag ik vragen hoever je was in je zwangerschap :) week+dag? En eerste kindje?

4 maanden geleden

Reactie op DBJV

Wat super!! Fijn dat het voorspoedig is gegaan. Mag ik vragen hoever je was ...
Ik beviel precies met 40 weken van ons eerste kindje☺️ vliezen braken thuis spontaan. Maar we hadden wel een inleiding gepland voor diezelfde dag omdat ik niet wilde dat ze te groot was en een vaginale bevalling niet meer mogelijk zou zijn. Was dus stom toevallig dat ze zelf besloot dat het tijd was om te komen haha!