190 Reacties

6 maanden geleden

Vorige week maandag echo gehad en daar was die binnen 2 weken toen ook van stuit naar hoofd en weer vrolijk naar stuit gegaan. Ik denk (?) nu nog steeds stuit maar heb maandag weer echo dus heel benieuwd of die nou een keer wilt draaien🥲 M’n eerste lag met 30 weken al ingedaald en nu dit hahaha

6 maanden geleden

Morgen 32 weken, vanmorgen echo gehad en ze ligt ook nogsteeds in een stuit. Ik heb haar nooit anders gezien op de echo's 😅

6 maanden geleden

Ik had begrepen van de gynaecoloog dat baby's tot 36 weken nog vrolijk kunnen draaien. Mijn dochter lag met 30 weken in de stuit. Nu 32 weken met het hoofdje naar beneden. Het was geen garantie dat ze zo blijft liggen, gynaecoloog zei dat baby's ze blijven verbazen.

6 maanden geleden

Ik ben morgen 32 weken en hij ligt dwars.. en zo ligt meneer al vanaf week 30. Hoop dat hij nog gaat draaien, ivm mijn afwijkend baarmoeder.

6 maanden geleden

Ook ik ben 32 weken zwanger en ze ligt in stuit. Ze ligt echt de hele zwangerschap al in de zelfde positie, de verloskundige zegt dat de kans dat ze gaat draaien nog groot is maar ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in… 😅

6 maanden geleden

Reactie op IertjePiertje

Ook ik ben 32 weken zwanger en ze ligt in stuit. Ze ligt echt de hele zwang ...
Dit had ik ook hahaha, en toen ging die toch hoofd en daarna 2 weken later weer stuit. Nu weer hopen dat ie draait🥴

6 maanden geleden

Hier ook. Kleine ligt ook in een stuit. Mijn eerste lag tot 35 weken in een stuit en is toen uiteindelijk zelf nog gedraaid.

6 maanden geleden

Onze ligt met 32 weken ook nog in een stuit. Er is nog tijd om te draaien maar de gynaecoloog heeft gezegd dat het misschien zo blijft omdat hij zich tot nu toe nog niet heeft gedraaid. Over 2 weken moeten we dan evt een beslissing maken voor een geplande keizersnee.

6 maanden geleden

Ik zag dat er ook een optie is om haar te laten draaien in het ziekenhuis, maar zag dat daar ook wel wat risico’s bij zijn. Hebben jullie daar al over na gedacht of jullie dat wel of niet zouden willen?

6 maanden geleden

Mijn zoontje lag in stuit, toen een (mislukte) versie gehad in het ziekenhuis. Uiteindelijk gekozen voor een geplande ks. Nu 30 weken zwanger en ook deze ligt in stuit 😄 mocht je vragen hebben over de versie of iets, stuur gerust een berichtje!

6 maanden geleden

Reactie op IertjePiertje

Ik zag dat er ook een optie is om haar te laten draaien in het ziekenhuis, ...
Wij wachten eerst de 36 weken echo af, we krijgen wegens medische reden elke 2 weken een echo, hopelijk draait de kleine spuit nog vanzelf

6 maanden geleden

Mijn zoon lag in stuit na geprobeerd te draaien niet gelukt. Normaal in stuit bevallen zonder pijnstilling.

6 maanden geleden

Hier ook 32 weken en mijn zoontje draait nog continue! Volgens mij kan er nog van alles gebeuren hoor. Ik heb vriendinnen waarbij de kleine op het laatste moment toch helemaal goed ging liggen uit zichzelf.

6 maanden geleden

Reactie op Stefizelaar

Mijn zoon lag in stuit na geprobeerd te draaien niet gelukt. Normaal in stu ...
Hier lees je echt te weinig over! Ik ben hier info over aan het zoeken en lezen. Ben je in het ziekenhuis bevallen?

6 maanden geleden

Mijn zoontje lag in stuit met 36 weken. Voor de draaipoging keek de gyn nog even met de echo naar zijn ligging en bleek hij die nacht spontaan te zijn gedraaid, zonder dat ik er iets van had gemerkt!

6 maanden geleden

Zoontje heeft ook lang in stuit gelegen en is uiteindelijk gewoon zelf gedraaid! Mocht je je zorgen maken of zelf iets willen doen om de baby te motiveren in de juiste positie te gaan liggen, dan kun je de oefeningen van spinning babies doen.

6 maanden geleden

Mijn eerste besloot met 36 weken in stuit te gaan liggen. Met 38 weken is ze wel zelf teruggedraaid. Wel had ik een voetenreflex massage gedaan om het draaien te stimuleren.

6 maanden geleden

Nu 31 weken en idd ook in stuit, al een hele tijd dus t ligt comfortabel zo blijkbaar 🤣. Echo’s ook moeilijk zo achter m’n ribben met t koppie. Hoe dan ook, ik ben van plan met 32 a 33 weken te beginnen met spinning babies oefeningen aangezien ik zelf van buiten goed kan voelen hoe t ligt, koppie is goed voelbaar. Wie weet helpt t en gaat ie een mooie koprol maken 💪🏼

6 maanden geleden

Hier vorige week met 29+5 een echo gehad en lag ook stuit. Kon hem toen ook minder goed voelen. Ze zeiden dat hij inderdaad nog veel kan draaien.. ben wel alvast begonnen met spinning baby oefeningen en sinds gister voel ik hem ineens weer heel veel. Geen idee hoe die ligt maar ik heb ergens het gevoel en hoop het ook dat ie nu weer met zn koppie naar beneden ligt.

6 maanden geleden

Hier net terug van de verloskundige. Met 32 weken ook in stuit, over 2 weken een groeiecho en de ligging weer checken en als ze dan nog in stuit ligt sturen ze me door naar t ziekenhuis voor een handmatige draaing. Dit is vrij vroeg, maar k ben maar 1m50 en heb n korte buik, dus anders is er geen ruimte meer.