190 Reacties

5 maanden geleden

Met 34 weken is onze toch gedraaid ook al had de gynaecoloog gezegd dat hij niet meer zal draaien omdat hij nog nooit gedraaid had.

5 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Yes, tijdens de controle op 33 weken was ze gedraaid en al wat ingedaald 😅 ...
Wat fijn!! Heb je gevoeld dat ze draaide?

5 maanden geleden

Hier 32+4 en vandaag controle en nog steeds in onvolkomen stuit 🥲. Ze ligt al 5 weken echt precies hetzelfde dus ik heb er een hard hoofd in.

5 maanden geleden

Reactie op Michellesharon

Zijn jullie babys al gedraaid? Hier helaas nog niet. Ben nu 33+1. Vind het ...
Nee helaas niet, nu 35 weken. Dinsdag weer een echo

5 maanden geleden

Hier 33+2 en nog steeds wisselende ligging. Hij draait een paar keer per dag 🤡

5 maanden geleden

Reactie op Michellesharon

Wat fijn!! Heb je gevoeld dat ze draaide?
Niet echt het draaien, ze schuift tegenwoordig zoceel, maar wel dat ik opmerkte dat de schopjes weer bovenin zitten ipv in mm blaas 😅

5 maanden geleden

Hier met 35+3 een diehard stuitligger! Moxa geprobeerd en daar ging hij idd van bewegen maar omdraaien ho maar. Spinning babies oefeningen werd ik een beetje naar van, ik had zonder al wel genoeg last van maagzuur 😅 Volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor een versie. Ik kijk er niet echt naar uit maar wil het graag proberen! De risico's zijn minimaal, zeker tov keizersnede of stuitbevalling, en ze controleren uitgebreid voor ze beginnen of ze het verantwoord vinden. Als er iemand twijfelt (incl ik zelf op dat moment) doen ze het niet. Vind dat wel een geruststellende gedachte! Ik merk bij mezelf dat de afgelopen week/weken de focus op "draait hij al" de lol er wel een beetje af heeft gehaald, dus ik doe de komende dagen vooral lekker ontspanningsoefeningen etc zodat de schopjes in mijn buik ook weer gewoon leuk en gezellig worden ipv dat alles om de ligging draait. Zou aanraden om dat ook voor jezelf in de gaten te houden. Het komt hoe dan ook goed!

5 maanden geleden

Reactie op Lindsay222

Hier met 35+3 een diehard stuitligger! Moxa geprobeerd en daar ging hij idd ...
Goed dat je dat zegt! Hier 33+5 maar die spinning babies oefeningen doen het maagzuur ook regelrecht m’n mond in lopen. Al die gedachtes over wel of niet goed liggen maken me onzeker! Fijn jouw positiviteit 🙏🏻🍀

5 maanden geleden

Hier met 27 weken echo een stuitbaby, tijdens de controle met 29 weken zei de verloskundige dat ze in hoofdligging lag (vraag ik me tot op de dag van vandaag nog steeds af of dat echt zo was) en vandaag met de 32 weken echo weer/ of nog steeds stuitligging

5 maanden geleden

Yes! Vandaag gehoord dat hij eindelijk goed ligt! De hele zwangerschap lag hij in stuit of dwars. Nu voor het eerst in hoofdligging. Heb er niks voor gedaan. Nu 33.2 weken.

5 maanden geleden

Reactie op jennifervs

Hier met 27 weken echo een stuitbaby, tijdens de controle met 29 weken zei ...
Bij mij was het ook echt zo. Baby heeft met dat termijn nog ruimte genoeg! Hier tot 28 weken in stuit, toen in hoofd, en toen met 32 weer in stuit en nu gelukkig weer in hoofd en ingedaald!☺️

5 maanden geleden

Vandaag echo gehad op het ziekenhuis en kind lag vorige keer goed en vandaag in stuit, dus direct is er een versie ingepland voor volgende week. Ben benieuwd, voel meteen zenuwen en spanning

5 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Vandaag echo gehad op het ziekenhuis en kind lag vorige keer goed en vandaa ...
Snap je helemaal! Hoeveel weken ben je? Ik heb de vorige x een versie gehad en hoewel t best pijnlijk is wordt je heel goed begeleid en houden ze de kleine goed in de gaten.

5 maanden geleden

Tegenwoordig maken ze overal een probleem van. Bij mijn moeder draaide de baby de dag voor de bevalling. Een baby kan dus tot het laatste moment gaan draaien.

5 maanden geleden

Reactie op meidenmoeder

Tegenwoordig maken ze overal een probleem van. Bij mijn moeder draaide de b ...
Tot het laatst draaien is niet standaard. Hier gebeurde dat alleen bij de derde. Er zijn er genoeg die in stuit blijven liggen (3-4%). Als je er op tijd bij bent, kunnen ze nog draaien. En als ze niet draaien moet je goed geïnformeerd zijn over een stuitbevalling en ook in een ziekenhuis zijn waar dit gedaan wordt. Dus denk dat het op tijd signaleren geen kwaad kan, met nog wat ruimte voor het natuurlijke beloop. Als bij een plan de baby toch goed blijkt te liggen zullen ze ook het plan opnieuw beoordelen.

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Snap je helemaal! Hoeveel weken ben je? Ik heb de vorige x een versie gehad ...
Ik ben nu 34+5 en de versie is ingepland op exact 36 weken. Baal er meer van want we gingen richting oké natuurlijke bevalling is weer een optie nadat eerst werd gezegd dat een vleesboom in de weg zat en nu dan weer dit.

5 maanden geleden

Vandaag 34+6 en baby ligt ook in stuit, volgende week woensdag gaan ze helpen draaien 😩 ik heb ook teveel vruchtwater door zwangerschapdiabetes waardoor ze haar weg niet kan vinden

5 maanden geleden

Reactie op Tugbasari

Vandaag 34+6 en baby ligt ook in stuit, volgende week woensdag gaan ze help ...
Ooh dan gaan ze bij mij ook de versie proberen. Hoe laat mag je?

5 maanden geleden

Hier ligt de kleine met 33 weken (2e kindje) nog op alle manieren. Hopelijk richting de 36/37 weken met het hoofd beneden. Indien het stuit wordt ga ik kijken hoe en waar ik alsnog kan proberen vaginaal te bevallen. 😊

5 maanden geleden

Net een controle gehad en nogsteeds stuit. Volgende week maandag met 36+4 een versie proberen 🙄