Hoi allemaal,
Mijn zoontje is nu 6 dagen oud en ik heb sinds de 3e dag enorme last van stuwing. Ik geef zelf flesvoeding en weet niet goed wat ik nog kan doen om de stuwing tegen te gaan. Ik heb paracetamols genomen, de borsten gekoeld, citroenwater gedronken maar ik heb nog nier de indruk dat de stuwing minder wordt. Het is zo pijnlijk dat ik het zelfs lastig vind om mijn baby op te tillen en op mijn borst te hebben…
Heeft iemand van jullie tips om de stuwing bij flesvoeding z.s.m. te verhelpen?
Ik volg mee.. hier ook echt niet te doen. Het doet zo’n pijn. Draag al dag en nacht een strakke bh.. Kan de baby nu ook niet op mijn borst dragen. Vreselijk. M’n man daarentegen kan niet ophouden met er naar kijken 😅
Strakke (sport) bh dragen dag en nacht, koelen, onder de warme douche zachtjes masseren zodat de plakken los komen en de druk er af is, paracetamol indd innemen en voor de rest vooral niet soebatten met middeltjes dat zou helpen (pillen of drankjes) tegen stuwing.
Je mag ook altijd bij de verloskundige vragen wat zij eventueel voor tips hebben om dit draaglijk te maken.
Salviadruppels schijnen te werken tegen stuwing, wordt overigens afgeraden bij borstvoeding omdat het de productie kan remmen, maar bij kunstvoeding is dat dus geen probleem.
Ik had er ook veel last van. Strakke bh de hele dag, ook onder de douche. Wat bij mij hielp waren zoogcompressen in de vriezer, in hydrofiel washandje en dan in je bh. Hielp best goed! En idd 4x daags paracetamol. En gewoon hopen dat het snel beter wordt 😅