9 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg mee.. hier ook echt niet te doen. Het doet zo’n pijn. Draag al dag en nacht een strakke bh.. Kan de baby nu ook niet op mijn borst dragen. Vreselijk. M’n man daarentegen kan niet ophouden met er naar kijken 😅

3 maanden geleden

Koolbladeren schijnen goed te helpen.

3 maanden geleden

Strakke (sport) bh dragen dag en nacht, koelen, onder de warme douche zachtjes masseren zodat de plakken los komen en de druk er af is, paracetamol indd innemen en voor de rest vooral niet soebatten met middeltjes dat zou helpen (pillen of drankjes) tegen stuwing. Je mag ook altijd bij de verloskundige vragen wat zij eventueel voor tips hebben om dit draaglijk te maken.

3 maanden geleden

Salviadruppels schijnen te werken tegen stuwing, wordt overigens afgeraden bij borstvoeding omdat het de productie kan remmen, maar bij kunstvoeding is dat dus geen probleem.

3 maanden geleden

Veel salie thee drinken, koelen en koolbladeren uit de koelkast erop houden.

3 maanden geleden

Heel veel saliethee!!

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Strakke (sport) bh dragen dag en nacht, koelen, onder de warme douche zacht ...
Warmte en masseren activeert de borsten tot het aanmaken van melk, dus zou ik niet aanraden.

3 maanden geleden

Salie thee drinken

3 maanden geleden

Ik had er ook veel last van. Strakke bh de hele dag, ook onder de douche. Wat bij mij hielp waren zoogcompressen in de vriezer, in hydrofiel washandje en dan in je bh. Hielp best goed! En idd 4x daags paracetamol. En gewoon hopen dat het snel beter wordt 😅