11 Reacties

2 jaar geleden

Wat houdt dit in?

2 jaar geleden

Reactie op Saraa7

Wat houdt dit in?
Bij 1% van de baby's bestaat de navelstreng maar uit twee vaten: een slagader en een ader. Dit wordt ook wel SUA genoemd, een Single Umbilical Artery. Meestal zorgt dit niet voor problemen, al is er wel een verhoogd risico op afwijkingen, zoals aan het nierbekken en een groeiachterstand.

2 jaar geleden

Wat schrikken! Hoe zijn ze hier achter gekomen?

2 jaar geleden

Reactie op Veno

Wat schrikken! Hoe zijn ze hier achter gekomen?
Bij de 20 weken echo

2 jaar geleden

mijn vorige zwangerschap was een sua zwangerschap. niks aan de hand en een gezonde zoon. bij de 20 wk echo vertelde ze me toen al dat ik me niet druk hoefde te maken het hartje enzo er goed uitzag. guo was toen ook goed

2 jaar geleden

Reactie op Naomi99

mijn vorige zwangerschap was een sua zwangerschap. niks aan de hand en een ...
Dankje wel voor je reactie! De zwangerschap is verder goed gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op anita23

Dankje wel voor je reactie! De zwangerschap is verder goed gegaan?
Ja zeker. alleen was mijn kindje wel klein maar dit had niks met de sua te maken. Als er verder niks afwijkends is gezien op de 20wk echo zou ik me echt niet te druk maken. want een sua kan verder geen kwaad.

2 jaar geleden

mijn zusje had dit ook bij de eerste. maar heeft een heel gezond jongetje gekregen (nu bijna 6)

2 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap gehad. Hierna nog een extra echo gehad ter bevestiging daar was ook 2 te zien. Na de bevalling keken ze naar de navelstreng en zagen ze er gewoon 3.

2 jaar geleden

Bij ons hebben ze dit ook geconstateerd bij de 20 weken echo. Echter hadden ze bij de 20 weken echo geen afwijkingen gezien bij de niertjes of het hartje en werd er wel echt duidelijk gezegt dat we ons geen zorgen moesten maken. Al snel een paar dagen later een echo in het ziekenhuis gehad waar ook geen afwijkingen zijn gevonden. Ze noemen het een schoonheidsfoutje wat best vaak voor komt. Mochten er verder dus geen afwijkingen worden gevonden zien ze het als een normale zwangerschap.

2 jaar geleden

Bij ons ook sprake van SUA, maar wel in combi met een afwijkende ligging van het hartje. Ik maak me om de SUA geen zorgen, alleen de groei moet extra in de gaten worden gehouden. Werd vroeger vaak als toevalsbevinding gevonden bij de geboorte.