12 Reacties

één maand geleden

Ons kleine van 20/07/2024 doet precies hetzelfde met de benen Alleen wilt hij meestal even gewiegd worden

één maand geleden

Hier wisselend hoe snel het gaat. Ze draait vaak een paar keer met haar hoofd voordat ze in slaap valt. En soms moet ze zichzelf nog in slaap sussen door gekke geluidjes te maken. Een soort zacht ‘praten’/hardop zuchten, heel schattig. Soms gaat dit gelijk goed, andere keren is ze eerst nog hysterisch als we haar wegleggen en moeten we nog zeker een kwartier proberen haar rustig te krijgen

één maand geleden

Reactie op Adventuretime

Hier wisselend hoe snel het gaat. Ze draait vaak een paar keer met haar hoo ...
Die geluidjes doet die van ons ook zo schattig!! Wij hebben soms hetzelfde met wegleggen dan wilt ze nog een paar minuutjes knuffelen.

één maand geleden

Bij ons zoontje van bijna 5 maanden gaat het matig. Meestal met huilen en veel tranen. Als het lukt dan maakt hij veel ontevreden geluidjes vooraf 😅

één maand geleden

Onze tweede kan het heel goed (tot nu toe). De eerste had veel meer hulp nodig. Elk kindje is anders.

één maand geleden

wij wiegen hem in slaap. daar is ook nog wel vaak weerstand tegen, vechten tegen de slaap, we proberen ook het wiegen af te bouwen en te doorbreken. maar ik vroeg me af, zou je cold turkey kunnen stoppen met wiegen?

één maand geleden

Herkenbaar hoor, ene keer meer dan andere keer maar hoort er volgens mij gewoon bij.

één maand geleden

Reactie op elmoelmo2

wij wiegen hem in slaap. daar is ook nog wel vaak weerstand tegen, vechten ...
Wij hebben ons zoontje ook lang gewiegd maar ik denk dat hij het misschien helemaal niet zo fijn vond. Het was altijd hard huilen. Sinds een tijdje volg ik (een eigen variant) van de pick up, put doen methode en dat ging eigenlijk meteen al veel lieflijker. Hij slaapt nu binnen 10 minuten zelf in, een enkele keer nog een klopje op z’n billen, maar tot nu toe heel tevreden

één maand geleden

Reactie op elmoelmo2

wij wiegen hem in slaap. daar is ook nog wel vaak weerstand tegen, vechten ...
Heb ik wel gedaan en leg haar nu in bed, kusje en loop weg en ze slaapt zo. Wel alleen in de avond hoor rond 19:30/19:00 als ze de nacht in gaat. Overdag is een ander verhaal haha 😂

één maand geleden

Reactie op Kersepitje2022

Wij hebben ons zoontje ook lang gewiegd maar ik denk dat hij het misschien ...
ons zoontje is 4,5 maand. zouden we nu al kunnen starten met de pick up down methode of zouden we moeten wachten totdat hij 6 maanden is. de zeggen dat je vanaf die leeftijd pas echt kunt slaap trainen toch

één maand geleden

Reactie op rhnv

Heb ik wel gedaan en leg haar nu in bed, kusje en loop weg en ze slaapt zo. ...
wij hebben weleens geprobeerd gewoon wegleggen, maar dat was nooit echt geslaagd die pogingen

één maand geleden

Wij leggen onze dochter al van af het begin wakker in bed, en 9 van de 10 keer valt ze zelf in slaap soms moet ik 1 of 2 keer terug voor een speentje en knuffeltje aangeven of omdat ze nu kan draaien raar ligt 🙈 ze draait of speelt ook wel wat met haar benen voor ze in slaap valt. In mijn ervaring (werk al 13 jaar in de kinderopvang) is het redelijk normaal dat ze even hun draai moeten vinden, als ik 1 of 2 keer ben geweest probeer ik vaak ook even wat langer te wachten voordat ik weer ga (tenzij ze echt hard gaat huilen)een goed ritme en goed op de wakker tijd en slaap signalen letten kan ook helpen.