30 Reacties

24 dagen geleden

Ik heb tijdens de vorige zwangerschap vanaf 34 weken orthiflor start probiotica gebruikt, dit zou helpen tegen krampjes bij de baby na de geboorte. Zoontje heeft inderdaad nooit echt last van krampjes gehad, dus ik ga het deze keer zeker weer nemen!

24 dagen geleden

Ik ben ook beginnen vanaf week 34 nu bijna 37 weken.

24 dagen geleden

De juiste probiotica helpt bij de ontwikkeling van het immuunsysteem (kan daarbij de kans op eczeem, astma etc doen afnemen) en helpt ook tegen/bij krampjes. Het is gedurende de zwangerschap veilig en juist heel goed om te nemen. Ik gebruik het tijdens beide zwangerschappen hoog gedoseerd en heb mn zoontje het na 3 dagen gegeven. Heeft nooit krampjes gehad en is amper ziek. laat het weten als je verdere vragen hebt. :)

24 dagen geleden

Aanvullend op keizersnede; omdat de baby niet door het vaginale kanaal komt, waar hij/zij normaal gesproken veel goede bacteriën van je mee zou pakken, hebben keizersnede kindjes wetenschappelijk bewezen mindere ontwikkeling van het immuunsysteem. Daarbij krijg je standaard antibiotica toegediend tijdens de KS, wat ook bij de baby terecht komt en negatief effect heeft op het microbioom. Probiotica kan daarin helpen en de baby een boost geven, net zoals borstvoeding dat kan.

24 dagen geleden

Ik ga hiermee beginnen vanaf week 34, kan helpen tegen krampjes. Vorige zwangerschap heb ik het niet gedaan en m'n dochtertje had heel veel last van krampjes

23 dagen geleden

Reactie op Malita

De juiste probiotica helpt bij de ontwikkeling van het immuunsysteem (kan d ...
Hai haii, welke heb je gebruikt if I may ask? En gebruikte je deze dan ook vanaf week 1 zwangerschap? 😘🙏🏽

23 dagen geleden

Geen ervaring met de symflora. Van mijn fysio moet ik vanaf week 34 de ortiflor start nemen. Na de vorige keizersnede helaas pas na een paar weken de tip van ostheopaat gehad waardoor we veel last van krampjes hadden bij de kleine. Ook die schreef ortiflor start voor. Nu gaan we dus eerder starten met probiotica.

23 dagen geleden

Reactie op Evaa1991

Ik heb tijdens de vorige zwangerschap vanaf 34 weken orthiflor start probio ...
Hoe neem jij het in? Ik lees op een lege maag voor hetbslapen, maar ik ga/kan nooit slapen met een lege maag 😂

23 dagen geleden

Reactie op MrsDumpling

Hoe neem jij het in? Ik lees op een lege maag voor hetbslapen, maar ik ga/k ...
Nee dat heb ik ook nooit begrepen 😂 Ik neem het in de ochtend voor het ontbijt!

23 dagen geleden

Ik heb gisteren ook de tip gekregen van de VK omdat ik medisch ben overgenomen door het ziekenhuis en de optie naar een keizersnede openstaat. Onder het mom baat het niet, schaadt het niet wil ik kindje de meest optimale start geven. Ik lees hieronder ook astma en eczeem dat het hiermee helpt dus dubbel voordeel, ik heb astma partner eczeem. Dus alles wat helpt neem ik aan

23 dagen geleden

Ik ga het ook nemen vanaf 32 weken, om het immuunsysteem van mn baby via de navelstreng een extra boost te geven. En wil het daarna blijven nemen terwijl ik borstvoeding geef en daarnaast ook aan de baby denk ik maar daar ga ik me nog even in verdiepen

23 dagen geleden

Ik heb het toevallig besteld en zie er ineens veel vraag over. Wil er gelijk mee beginnen. 30+3 zwanger van een tweeling met kans op keizersnede. Ik ga geen borstvoeding geven dus wil het door geven in de fles voeding. Ik heb van vitakruid symflora baby besteld.

23 dagen geleden

Reactie op assshoo

Hai haii, welke heb je gebruikt if I may ask? En gebruikte je deze dan ook ...
Ik gebruik de orthiflor start / zwanger (is precies hetzelfde product). Maar de Symflora baby is ook goed. Ik gebruik standaard probiotica, ook voor mn zwangerschappen. Ik werk in dit veld dus ben bekend met alle studies, producten en voordelen van probiotica, dus daarom ook wel groot voorstander. 🙈 Ik slik het dus ook door nadat de baby is geboren, via de borstvoeding komt het ook nog door. Als de baby is geboren, kolf/lek ik een klein beetje melk bij elkaar. Mijn man geeft die dan (zo’n 20 cc) met daarin ook de vitamines D&K. Als het flesje op is, krijgt de baby verder de borst. Daarmee leert de baby gelijk uit een flesje drinken. Ik zou ook adviseren een klein flesje met dit te geven, en daarna nog de rest van de fles. Zo weet je zeker dat je baby alle vitamine en probiotica binnen krijgt. Qua moment van inname; je kan het ook op een ander moment van de dag nemen hoor. Belangrijk is om even tijd te hebben tussen eten&drinken (met name sappen of jus bijv moet echt vermeden worden). Je zou het ook door je yoghurt kunnen roeren ‘s morgens. :)

23 dagen geleden

Reactie op Malita

Ik gebruik de orthiflor start / zwanger (is precies hetzelfde product). Maa ...
Gebruik je de orthiflor start nu ook al. Ik wil hem ook graag gaan nemen. Alleen lees overal vanaf de laatste 6 weken van de zwangerschap.

23 dagen geleden

Reactie op Malita

Ik gebruik de orthiflor start / zwanger (is precies hetzelfde product). Maa ...
Kan jij ook een probiotica adviseren voor na de bevalling voor mij zelf. De symflora blijf ik dan doorgeven aan de baby’s via flesvoeding.

23 dagen geleden

Ik gebruik al vanaf het begin van mijn zwangerschap Ortiflor Fem en ga vanaf week 34 over op Ortiflor Start (vanwege dezelfde redenen als hierboven genoemd: minder kans op eczeem, astma, krampjes, etc.). Dit is mijn eerste zwangerschap dus nog geen ervaring met de eventuele ‘resultaten’.

21 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Gebruik je de orthiflor start nu ook al. Ik wil hem ook graag gaan nemen. A ...
Je kan hem zeker nu al nemen hoor! De meeste studies zijn gedaan bij de laatste 6 weken zwangerschap, maar dat wil niet zeggen dat het nu al geen positief effect heeft op de baby, en daarbij ook bij jezelf :)

21 dagen geleden

Reactie op CG88

Kan jij ook een probiotica adviseren voor na de bevalling voor mij zelf. D ...
Ik gebruik voor mijzelf na de bevalling Winbiotic Pro BR. Dit product heeft enkele stammen die ook goede invloed hebben op de baby, maar daarnaast heeft het ook wetenschappelijk bewijs op het positief beïnvloeden van je mood (en zelfs ook depressieve klachten, maar ga er even vanuit dat we dat niet nodig hebben). Met deze combinatie heb je echt een hele sterke basis voor je baby. Overigens heeft Orthiflor Start iets meer bewijs op preventie eczeem en krampjes, en ontwikkeling immuunsysteem. Symflora baby is met name algemene ontwikkeling immuunsysteem. Bouw het voor je baby even op, dus niet op dag 1 gelijk een hele dosis. Rustig aan opbouwen werkt naar mijn ervaring het beste. Ik wil vooral mensen van informatie voorzien als ze dat zelf willen en echt geen pleidooi houden voor probiotica, ieder maakt z’n eigen keuzes 😊

21 dagen geleden

Reactie op Malita

Je kan hem zeker nu al nemen hoor! De meeste studies zijn gedaan bij de laa ...
Ah top dan ga ik hem bestellen. Ik lees ook veel over dat het eczeem tegen kan gaan. Mijn zoontje van 1.5 heeft veel last van eczeem. Hopelijk kunnen we dat bij de tweede dan wat meer voorkomen.

21 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Ah top dan ga ik hem bestellen. Ik lees ook veel over dat het eczeem tege ...
Je zou ook de start aan je zoontje kunnen geven en kijken hoe hij erop reageert. Het is ontwikkelt voor de preventie van eczeem maar we zien ook kinderen met eczeem echt baad hebben bij het product. Als ie echt eczeem uitbraken heeft, kan jehet even 2/3 weken proberen, stop het in z’n melk fles of eventueel yoghurt. Het helpt niet in alle gevallen, maar proberen kan altijd. Kan me voorstellen dat de eczeem straks met het warme weer nog vervelender is voor je zoontje..