Mijn dochtertje van 2 weken had bij de geboorte al talgbultjes op haar neus maar sinds gisteren is het enorm toegenomen in haar gezicht. Ziet er ook enorm onrustig uit. Wat is het ook? Talg, puistjes? Zijn er meer die dit herkennen en tips hebben? Hoelang hield dit aan? Ik vind het zo sneu.
Ik heb even een foto gestuurd naar de huisarts. Ik denk zelf niet meteen dat het krentenbaard is, maar dat de korstjes zijn gekomen van de kapotte huid na het schoonmaken. Had haar huid gisteren na het badje ingesmeerd met vette creme, lijkt ook wel alsof dat alles verergert heeft.. dom van mij
Baby acne ontstaat/piekt vaak tussen week 2 en 4, onze dochter kreeg stipt met 2 weken puistjes (echt van die gelige die je wil uitknijpen haha) en precies met 4 weken waren ze weg.
Hopelijk wordt het de komende dagen weer rustig en is het met een week of 2 weg! En hopelijk is het geen eczeem oid 🥺
Onze eerste had ook erge babyacne. Kwam met 2 weken op en met 4 weken was alles zo goed als weg. Beetje borstvoeding op smeren hielp hier en vooral verder met rust laten. Dus niet elke dag in bad en verder geen andere crème op smeren. Wordt vaak veroorzaakt door de hormonen die ze nog van ons meekrijgen van voor de bevalling.
Baby acne kan je volgens mij idd het beste gewoon afblijven. Evt zachtjes erover heen met wat water om het schoon te maken. Maar niet hard wrijven en idd geen vet op smeren
Eigenlijk vrij weinig alleen niet insmeren met vette creme. Dus ben daarom ook zoekende hoe ik dit het beste kan verzorgen. Inmiddels zit heel haar gezichtje onder bultjes 😞
Onze zoon heeft het ook recentelijk maar smeer er wel dagelijks gezichtscrème op voor baby’s. Die is overigens niet vet maar wel verzorgend. Heb er een van uriage en een van weleda. Reageert hij goed op, zeker in combinatie met droge en vervellende huid.