20 Reacties

3 maanden geleden

Ik zie ook wat gelige stukjes klopt dat? Misschien krentenbaard? Vind het ook wel erg onrustig eruit zien. Heeft ze er last van?

3 maanden geleden

Inderdaad erg onrustig. Kun je foto sturen naar je huisarts? Wat met veel dingen helpt is m met borstvoeding insmeren. Weet niet of je bv geeft?

3 maanden geleden

Ik denk dat dit babyacne is. Maar je kan altijd even een foto naar het cb of huisarts sturen met de vraag wat het is

3 maanden geleden

Onze dochter had babyacne (lijkt hierop). Begon toen ze een week oud was. Nu is ze 3 weken en alweer bijna weg. Heb er niks aan gedaan.

3 maanden geleden

Ik heb even een foto gestuurd naar de huisarts. Ik denk zelf niet meteen dat het krentenbaard is, maar dat de korstjes zijn gekomen van de kapotte huid na het schoonmaken. Had haar huid gisteren na het badje ingesmeerd met vette creme, lijkt ook wel alsof dat alles verergert heeft.. dom van mij

3 maanden geleden

Ziet er eerder uit als baby eczeem.. hopelijk heb je snel antwoord sterkte!

3 maanden geleden

Baby acne ontstaat/piekt vaak tussen week 2 en 4, onze dochter kreeg stipt met 2 weken puistjes (echt van die gelige die je wil uitknijpen haha) en precies met 4 weken waren ze weg. Hopelijk wordt het de komende dagen weer rustig en is het met een week of 2 weg! En hopelijk is het geen eczeem oid 🥺

3 maanden geleden

Babyacne. Heeft onze zoon ook Helaas niets aan te doen, maar baby's hebben er geen last van.

3 maanden geleden

Babyacne

3 maanden geleden

Onze eerste had ook erge babyacne. Kwam met 2 weken op en met 4 weken was alles zo goed als weg. Beetje borstvoeding op smeren hielp hier en vooral verder met rust laten. Dus niet elke dag in bad en verder geen andere crème op smeren. Wordt vaak veroorzaakt door de hormonen die ze nog van ons meekrijgen van voor de bevalling.

3 maanden geleden

Het is inderdaad baby acne. De vette creme heeft het verergert. Huisarts heeft het net beoordeeld

3 maanden geleden

Misschien kokosolie of sheabutter opsmeren.. of lanoline van medela wat ook op je tepel kan als je bv geeft..

3 maanden geleden

Baby acne kan je volgens mij idd het beste gewoon afblijven. Evt zachtjes erover heen met wat water om het schoon te maken. Maar niet hard wrijven en idd geen vet op smeren

3 maanden geleden

Wat heeft de huisarts geadviseerd?

3 maanden geleden

Reactie op roosss12

Wat heeft de huisarts geadviseerd?
Eigenlijk vrij weinig alleen niet insmeren met vette creme. Dus ben daarom ook zoekende hoe ik dit het beste kan verzorgen. Inmiddels zit heel haar gezichtje onder bultjes 😞

3 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Eigenlijk vrij weinig alleen niet insmeren met vette creme. Dus ben daarom ...
Ahh oké mijn zoontje heeft het ook een beetje. Ik doe er niks aan. Hoop dat het snel vanzelf wegtrekt

3 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Eigenlijk vrij weinig alleen niet insmeren met vette creme. Dus ben daarom ...
Wij als ouders hebben hier meer last van dan de baby’s volgens mij 🥴 het gaat vanzelf over! Meestal een week of 2

3 maanden geleden

Dit is babyacne. Krijgen alle kindjes in de 1ste weken last van.

3 maanden geleden

Wat bij ons hielp was het insmeren met borstvoeding.

3 maanden geleden

Onze zoon heeft het ook recentelijk maar smeer er wel dagelijks gezichtscrème op voor baby’s. Die is overigens niet vet maar wel verzorgend. Heb er een van uriage en een van weleda. Reageert hij goed op, zeker in combinatie met droge en vervellende huid.