19 Reacties

8 maanden geleden

Volg! Hier precies hetzelfde

8 maanden geleden

Ik volg ook :)

8 maanden geleden

Die fles drinken ze als het goed is niet heel lang meer.. dus misschien tijdelijk overdag poetsen? Tot die laatste fles weg is..

8 maanden geleden

Hier ook hetzelfde! Wij doen nu de laatste fles boven op haar kamertje in de stoel en dan daarna even poetsen nog (bij ons op schoot of op de commode). Ze vindt het echt niet leuk maarja de gevolgen van niet poetsen zijn het ook niet 🙃

8 maanden geleden

Wij poetsen de tanden na het avondeten en dan halfuur minimaal wachten tot de slaapfles. Ik kan hem echt niet wakker houden na die fles🥲

8 maanden geleden

Reactie op Mamavantwee1995

Wij poetsen de tanden na het avondeten en dan halfuur minimaal wachten tot ...
Dit is wat ik ook doe, op advies van de tandarts. Zij zegt idd dat het vooral belangrijk is dát je poetst en over een aantal maanden wordt het schema anders en zal het beter lukken om gepoetst en wel naar bed te gaan!

8 maanden geleden

Ik vergeet het sowieso vaak. 🫢

8 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik vergeet het sowieso vaak. 🫢
Ik heb een bekertje met tandpasta en tandenborstel in het keukenkastje staan waar ik haar bordjes bewaar. Als ik dus haar avondeten maak, pak ik automatisch het bekertje er ook uit en dit staat dan alvast klaar op het aanrecht. Dan word ik er hoe dan ook aan herinnerd!

8 maanden geleden

Wij poetsen ook tussen avondeten en laatste fles omdat ze vaak meteen in slaap valt daarna. We wachten wel een half uur met de fles maar twijfel of dat wel echt oke is.. Poetsen jullie trouwens ook al het tandvlees ondanks dat er niet overal tandjes zitten? Of alleen de bestaande tandjes?

8 maanden geleden

Reactie op Nikki680

Wij poetsen ook tussen avondeten en laatste fles omdat ze vaak meteen in sl ...
Ik poets wat ik poetsen kan. De ene dag zijn dat alleen der tandjes en de andere dag ook de rest, ze ‘poetst’ zelf ook nog dus het zal wel goed zijn. Volgens mijn tandarts is tussen de maaltijden door poetsen prima (altijd beter dan niet poetsen omdat ze in slaap is gevallen tijdens de fles), die avondfles is er straks uit en dan zit je daar niet meer mee ☺️

8 maanden geleden

Wij poetsen na de laatste fles gewoon terwijl ze al in bed ligt. Zo gebeurd en daarna gaat ze lekker slapen. Een heel enkele keer als ze echt al in slaap valt aan de fles dan slaan we het een keertje over, maar dat gebeurt niet vaak.

8 maanden geleden

Wij poetsen na de fles. 😊

8 maanden geleden

Wij doen altijd de fles, dan tanden poetsen, boekje lezen en naar bed

8 maanden geleden

Wij hebben dit probleem ook! Hij valt heerlijk in slaap aan de fles, en tandenpoetsen is echt een mega struggle hier. Als ik dat ga doen na zijn fles duurt het een uur langer om hem weer rustig in te slaap te krijgen denk ik

8 maanden geleden

Ik poets ze ‘s ochtends na het geven van de fles. Wordt 1 keer per dag geadviseerd las ik voor kindjes tot 2 jaar!

8 maanden geleden

Reactie op Rdam 88

Die fles drinken ze als het goed is niet heel lang meer.. dus misschien tij ...
Onze oudste heeft de avondfles tot een maand of 18 gedronken 🙈 maar goed, we hopen dat dat met de jongste anders gaat.

8 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Dit is wat ik ook doe, op advies van de tandarts. Zij zegt idd dat het voor ...
Dus het is niet erg dat ze niet gepoetst hebben na de laatste fles? Ik ben benieuwd wat een tandarts zegt over meteen poetsen na de laatste fles. Dat doen wij nu, maar ik denk eigenlijk dat dat niet zo goed is voor het glazuur.

8 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Dus het is niet erg dat ze niet gepoetst hebben na de laatste fles? Ik ben ...
Dat durf ik niet te zeggen, ik kreeg dit advies omdat m’n dochtertje vaak te moe is of al in slaap gevallen is met de fles. Het lijkt mij idd ook niet goed om meteen erna te poetsen, dat glazuur is nog zo kwetsbaar. Maar goed, hoe dat precies zit weet ik ook niet!r

8 maanden geleden

Ja wij hadden een flinke avond slaap associatie met die fles. Cold turkey nu eerst fles, dan poetsen en dus nu vijf nachten op rij een beetje vechten voor de slaap. Maar eerlijk gezegd is ie einde dag zo moe, dat het wel goed komt. Maar goed, wel ff weer aan de bak dus 🤷🏼‍♀️