14 Reacties
4 dagen geleden
Wat bij ons wel wat lijkt te helpen is onze tandenborstel aan hem geven en hem dan onze tanden laten poetsen terwijl we zijn tanden poetsen. Dat gaat natuurlijk nergens over, maar doordat wij het toelaten (en dus AAA doen zeg maar) lijkt hij iets gewilliger om ook mee te werken. Geen gouden tip (want het is alsnog best een beetje een strijd) maar het helpt misschien wel wat.
4 dagen geleden
Hij lijkt mij erg gevoelig. Net als onze zoon. Ik poets eerst de tanden van zijn knuffel, terwijl hij kijkt. Daarna laat hij het even toe. Dan weer wisselen naar de knuffel en nog een keer naar hem. Iedere dag op hetzelfde moment.
4 dagen geleden
Ik heb een jongen meisje tweeling. Mijn zoontje al meteen goed mee weg. Lacht als hij tandenborstel ziet en laat het allemaal heel goed toe.
Mijn dochtertje was een ander verhaal. Ook lippen op elkaar. Niet willen toelaten tegenwerken enz. Bij haar gebruik ik nu een vingertandenborstel en dat laat ze van begin direct goed toe. Geen probleem meer gehad. Ze kan wel eens goed bijten op mijn vinger maar tandenpoetsen verloopt nu heel soepel.

4 dagen geleden
Reactie op Libelle20
Bij ons was het ook een ramp. Op dit moment helpt hem een trillende babytan ...
Ik denk dat wij deze tandenborstel al hebben en die lijkt hij eng te vinden😂.
Ook zelf mee tandenpoetsen helpt niet.
Knuffel tandenpoetsen zouden we nog kunnen proberen. Hij heeft alleen geen favoriete knuffel (knuffels lijken hem niet zo te boeien) maar het is het proberen waard!
Net als die vingertandenborstel!
Ik zie net wel dat er ook een bovenkies aan het doorkomen is, misschien dat dat er toch iets mee te maken heeft?
Alleen gek dat hij vooral zn voortanden een probleem maakt en niet zozeer zn kiezen.
Omdat de voortanden echt niet lukken probeer ik nu voor zover het gaat wel de rest van zn kaak te poetsen (ik poets dan dus zn tandvlees😅).
4 dagen geleden
Ik snap dat je liever iet wil forceren maar dit moet gewoon echt.
Meestal komen kinderen die het vreselijk vinden ook niet ineens tot besef dat het niet zo erg is....dus de kans op die magische wijze is wel klein.
Ik zou dus ook zeker heel goed poetsen en echt ook wel doorzetten.
Het moet gewoon.
Juist ook als je hem laat bepalen blijft het alleen maar zo doorgaan.
Het is echt belangrijk voor de rest van zijn leven, dus zorg dat ie nu een goede basis krijgt.
4 dagen geleden
Ik heb vooral het gevoel dat de haartjes van de tandenborstel op het moment dat ze last heeft van de tandjes haar gwn denk ik pijn doen. Daarom heb ik vingertandenborstel eens genomen die ik in een setje had gekregen. Deze laat ze heel goed toe. Het voelt ook zachter aan.
Ik ben eerlijk op haar pijnlijke dagen heb ik het wel eens durven overslaan omdat het het omgekeerde effect heeft en ik ook op langere termijn wil nadenken. Nee dit is niet goed maar ik wil dat mijn kinderen dingen aangenaam aanleren waardoor het in toekomst aangenamer verloopt en net niet een constant gevecht wordt. Nu lachen ze beide al als ze hun tandjes gaan poetsen.
Zoek vooral wat voor jou kindje werkt 😉
3 dagen geleden
Het ging net gelukkig alweer ietsje beter. Zn ‘kiezen’ zijn prima gepoetst (er komen er nog meer door voelde ik en ik denk dat er ook een ondertand op doorkomen staat), de achterkant van zn voor- en ondertanden ook redelijk, de voorkant ging minder.
Ga nog wel kijken naar zo’n vingerborsteltje!
Als we niet binnen afzienbare tijd wat meer progressie boeken dan gaan we inderdaad maar over op een wat onaardigere tactiek.
2 dagen geleden
Ons meisje laat het heeeel soms toe. Maar wil liever alles zelf doen. Wij tanden poetsen, zij haar tanden poetsen. Perfect? Nee zeker niet. Ze kauwt meer op de borstel dan poetsen, maar oefening baart kunst denk ik dan.
gisteren
Oja dat zelf de tandenborstel willen hebben en er op kauwen herken ik. Mijn zoontje vindt dat ook leuk, zowel met zn eigen als met onze tandenborstel. Ik laat hem dat ook doen en geef complimentjes maar zie het meer als ‘extra’ want van een beetje kauwen worden zn tanden alsnog niet schoon.
De electrische tandenborstel wil ie trouwens ook niet op kauwen (ook niet als hij uit staat), die heeft het echt misdaan 😅