37 Reacties
één maand geleden
Yes, heb de auto immuun versie ervan (Graves). Zou even nagaan of jij dat ook hebt. Medicijnen zijn hard nodig.
één maand geleden
Check je jodium status ook even. Te veel jodium zorgt voor te snelle schildklier.
één maand geleden
Internist kan je helpen om je beter te laten voelen. Heeft even nodig om de medicatie af te stemmen op jouw situatie.. vervelend dat je dat ook hebt! Blijven eten om niet te veel af te vallen. En als je er aan toe bent, werken om je darmen en immuunsysteem op orde te krijgen
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Internist kan je helpen om je beter te laten voelen. Heeft even nodig om de ...
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen doorverwijzing naar een internist gekregen, omdat de huisarts aangeeft dat deze variant (veroorzaakt door zwangerschap) vanzelf over zou moeten gaan. Heb nu bètablokkers gekregen om mijn hartslag onder controle te houden, en that’s it. Maar ik functioneer nu op halve kracht dus ik wil graag meer stappen zetten om mezelf weer fitter te gaan voelen. Dank voor je suggesties!
één maand geleden
Reactie op Lianne1990
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen doorverwijzing naar een internist gekr ...
Ok, dan heb je een ieder geval iets dat je schildklier tot rust brengt. Dat is nu het belangrijkste. Gelukkig dan geen automimmuun. Bètablokkers kun je alleen niet super lang gebruiken (werd mij verteld). Denk eerder aan levothyroxine. Maar je arts zal meer informatie kunnen geven daarover. Hopelijk is er nog iemand die reageert, die de vorm heeft door de zwangerschap 💛
één maand geleden
Reactie op MaatjeV
Ik heb hier ook ervaring mee, met een te snelle schildklier na de bevalling ...
Bedankt voor je reactie! Ik kom graag met je in contact. Ik stuur je een vriendschapsverzoek.
één maand geleden
Ik dacht nog aan floradix. Dat kun je gewoon nemen voor wat extra ijzer. Tegen vermoeidheid. Verder vitamine c en d
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Ik dacht nog aan floradix. Dat kun je gewoon nemen voor wat extra ijzer. Te ...
Bedankt voor je tips!
één maand geleden
Ik heb hier ook last van, bij mij is het 2 maanden geleden gediagnosticeerd en inmiddels zijn mijn schildklierwaardes weer aan het dalen. Helaas zet bij mij de slapeloosheid door, ondanks de betere schildklierwaardes. Als je hier ook erg last van hebt, zou ik je zeker aanraden om alvast een doorverwijzing te vragen naar een slaaptherapeut. Als je even je hart wilt luchten of het erover wil hebben, stuur gerust een berichtje! Het is echt ontzettend vervelend, zeker omdat er meestal geen behandeling komt!
één maand geleden
Reactie op EmmaB
Ik heb hier ook last van, bij mij is het 2 maanden geleden gediagnosticeerd ...
Hier ook slapeloosheid. Ik ga vandaag bloedprikken op de schildklier. Grote kans dat dit de oorzaak is gezien mijn oma en moeder het ook na de bevalling hadden. Balen dat ondanks de goede waardes je slapeloosheid nog steeds aanwezig is. Helpt een slaaptherapeut?
Ik heb nu een lage dosering Zolpidem via de HA gekregen en dat werkt geweldig moet ik zeggen.
één maand geleden
Reactie op Janniet
Hier ook slapeloosheid. Ik ga vandaag bloedprikken op de schildklier. Grot ...
Wat vervelend! Mijn moeder en zus hadden het ook inderdaad. Ik krijg ook Zolpidem, maar zelfs dat werkte niet toen mijn waardes heel hoog waren 😅 nu wel, maar ben met de slaaptherapeut aan het afbouwen door middel van slaaprestrictie en verminderen van stress/prikkels. Deze week voor het eerst weer een paar uur geslapen zonder slaapmedicatie. Echt een moeilijke tijd vind ik het, zeker omdat verbetering lang duurt!
één maand geleden
Ik had ook een topic aan gemaakt maar Caroline wees mij erop dat er al een topic is.
Ik heb vorige week maandag te horen gekregen dat ik een te snel werkende schildklier heb. Woensdag kon ik in het ziekenhuis terecht. Ze weten nu nog niet wat het is. Ik heb last van vermoeidheid, heel veel haaruitval, ogen zijn achteruit gegaan, afvallen, alles is er veel etc.
Ik gaf nog volledig borstvoeding maar ben nu begonnen met een fles. De arts zei dat dit effect kan hebben op je borstvoeding (productie maar ook wat er in je borstvoeding zit) en mijn dochter groeit al een tijdje niet zo goed.
Ik vind het erg spannend. De arts heeft mij verteld dat er actie ondernomen moet worden omdat de waarde zo hoog is. En dat mijn lichaam nu continu in stress is.
één maand geleden
Reactie op Tinkie
Ik had ook een topic aan gemaakt maar Caroline wees mij erop dat er al een ...
Hey, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik antistoffen heb en daarmee waarschijnlijk de ziekte van Graves heb. De klachten die je omschrijft herken ik. Heb je al bètablokkers gekregen om je lichaam meer tot rust te brengen?
één maand geleden
Reactie op Lianne1990
Hey, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik antistoffen heb en daarmee waa ...
Wat naar voor je! Het kost tijd om de medicatie goed in te stellen. Ik kan nu PTU medicatie nemen. Kent de arts wel. Borstvoeding kan hiermee. Weet niet of het al in het beginstadium kan. Goed dat je nu behandeling krijgt!! Er valt goed mee te leven 😘
één maand geleden
Reactie op Mlisz88
Ik mag waarschijnlijk ook aansluiten. Mijn waardes zijn ook niet goed en ik ...
Hè bah! Hoe gaat het verder met je? Heftige zwangerschap gehad heb ik begrepen..
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Hè bah! Hoe gaat het verder met je? Heftige zwangerschap gehad heb ik begre ...
Ehm ik dacht eerst dat ik schijnzwanger was... aangezien ik mij de hele zwangerschap ook al zo depressief voelde en veel misselijk was. Dat heb ik nu dus weer. Lief dat je dat weet. Ik werd al weggestuurd dat ik naar een psycholoog moet. Daar ga ik evengoed wel naar toe. Zeker met wat nu gaat komen.. maar mijn klachten komen dus niet vanuit mijn hoofd. En zo werd het wel gezegd natuurlijk....
Het ergste vind ik de misselijkheid en de slapeloosheid. Ik weet nu wel dat ik niet langer hoef te proberen te slapen... na 1 uur wakker zijn moet ik het gewoon opgeven. Denk dat ik daarna maar tv ga kijken op de bank zachtjes... misschien slaap ik dan wel. En zoniet dan doe ik tenminste nog rusten. Want dat klaarwakker in bed liggen daar ben ik nu klaar mee.
één maand geleden
Reactie op Mlisz88
Ehm ik dacht eerst dat ik schijnzwanger was... aangezien ik mij de hele zwa ...
Oef, dat klinkt pittig! Denk dat magnesium wat ontspanning kan geven. Een bad met magnesium bijvoorbeeld. Of metasleep van metagenics. Als ik je nog een slaap trucje mag geven, baat het niet, schaar het niet. Sluit je ogen en laat je heel diep zakken in je matras en tel heel rustig terug van 20 naar 1, steeds dieper in je matras. Vervolgens kijk je, zonder je ogen te openen, van links naar rechts en dat blijft je herhalen totdat je in slaap valt. Hopelijk helpt het! Zou eerder EMDR of somatische zorg zoeken dan ellenlange gesprekken met een psycholoog. Volgens mij moet je lichaam tot rust komen en dan komt je mentale rust vanzelf. Ik gebruik zelf de app insight timer maar meditation moments is ook een goede. Je kunt altijd hier je ei kwijt en goed dat je hulp gaat zoeken! Liefs