11 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben het bij het consultatiebureau nagevraagd want hier hadden we ook elke voeding reflux. Tips die ons gegeven zijn is meer achterover leunend voeden, eerst melk uit de borst weg laten lopen voor hem aan te bieden, borst masseren voor voeden om voorste en achterste melk meer te mengen, na voeden goed laten boeren en 20 a 30 minuten rechtop houden. Wat we verder zelf nog zijn gaan doen is toch wat meer de speen geven want deel was bij ons ook zuigbehoefte.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal! Maar gelukkig nu niet zo vaak meer van die golven. Mijn gedachte is dat ze dan inderdaad te veel binnenkrijgen en het restant weer naar buiten komt. Maar volgens mij heeft de baby daar zelf niet zoveel last van. Het duurt denk ik gewoon even voordat een kleintje doorheeft wanneer het vol zit. Ik laat er wel minimaal 2u tussen omdat ik merkte dat als ik binnen die 2u voedde er veel vaker een dikke golf terug kwam.

3 maanden geleden

Hier exact hetzelfde! Ik lees even mee. Dinsdag komt bij mij de lactatiekundige, wellicht krijg ik daar ook nog goede tips van :) hier komt zo overdag ook tussen de 2 en 4 uur maar in de nacht slaapt ze nu 3 nachten op rij van 00.00 tot 06.00 omdat ik haar dan wek om te voeden.. ook iets wat ik even ga bespreken dinsdag want voelt toch nog niet helemaal goed dat ze nu, op dag 10, al zo lang slaapt. Bij jou komt ze in de nacht dus wel zelf?

3 maanden geleden

Reactie op Marloes12334

Hier exact hetzelfde! Ik lees even mee. Dinsdag komt bij mij de lactatiekun ...
Onze dochter sliep in de kraamweek al van 00.00 tot een uur of half 9. Wel met flesvoeding, weet niet of dat uberhaupt uitmaakt, want haar broertje lukt het nu met 3.5 week net om er 5 uurtjes tussen te laten 🤣

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie ervaringen en tips! Lyla105, ik ben de tips nu ook aan het proberen en wij geven inderdaad ook het speentje als ze na een voeding snel weer gaat happen. Het lijkt wel al iets te helpen!🤞 Ikkie123, fijn dat jullie al minder golven hebben! Wij proberen er inderdaad ook wel die 2 uur tussen te laten. Anders geven we dus vaak even een speentje. Marloes12334, bij ons komt ze 's nachts ook wel eens na 5,5 of 6 uur. Dan laten we haar gewoon lekker slapen. Omdat ze overdag vaak komt en goed groeit zei de kraamhulp dat dit ook geen probleem is! En voor ons wel heel lekker haha. Ben benieuwd of de lactatiekundige nog andere tips heeft voor jou! Hoor het graag als dat zo is ☺️ misschien gaan wij er toch ook nog een inschakelen, kan nooit kwaad...

3 maanden geleden

Ik heb ook zo'n gulzige baby's. De eerste deed dit al en de 2de ook. Ik laat het gewoon gebeuren. Met 1 borst is ze niet tevreden en ik heb liever dat ze spuugt van te veel dan dat ze te weinig binnen krijgt. Wij geven inderdaad ook wel eens een speen als het uit de hand loopt. Maar voor de rest teken van goeie groei dus ik laat haar lekker. Geeft mij reden haar kleding te geven want ik kan haar vaak omkleden hahaha.

3 maanden geleden

Reactie op Mlisz88

Ik heb ook zo'n gulzige baby's. De eerste deed dit al en de 2de ook. Ik laa ...
Ik heb net contact gehad met het cb en die zeiden idd zolang ze goed groeit dat het helemaal niet erg is! Sommige babys hebben er gewoon meer last van dan anderen. En idd een goed excuus om weer nieuwe kleertjes te mogen kopen haha!

3 maanden geleden

Reactie op jrd

Ik heb net contact gehad met het cb en die zeiden idd zolang ze goed groeit ...
Hahaha precies. Wij zitten al op het 3de setje vandaag. Ze heeft regeldag dus ze drinkt heel vaak. En ze poept ook heel veel. Net tot in de nek dus nog even lekker de douche in 🤣

3 maanden geleden

Wij hebben dit precies zo en heb het zojuist aan het consultatiebureau gevraagd en ze zegt dat het geen probleem is bij borstvoeding. Ik koppel onze jongen wel los wanneer ik denk nu is t genoeg🙈en als hij dan echt nog zoekt zonder terug te geven leg ik hem weer aan

3 maanden geleden

En hoe zit dat met afgekolfde moedermelk? Ik kolf alles en geef het dus met de fles. Maar ik heb ook een gulzige baby..

3 maanden geleden

Reactie op Rdam 88

En hoe zit dat met afgekolfde moedermelk? Ik kolf alles en geef het dus met ...
Maakt toch niet uit of je het kolft of live geeft. Je kunt niet te veel borstvoeding geven. Daar is het op gemaakt. Gewoon lekker doen.