Mijn zoontje is 9 weken en al een aantal weken komt hij eigenlijk vrijwel nooit aan de aanbevolen hoeveelheid voeding. Hij woog 3 weken terug 5 kilo, dus volgens de formule zou hij 750cc per 24 uur binnen moeten krijgen. Dit lukt echter nooit. Hij krijgt 5 flessen per 24 uur en ik bied 165cc (150+5) per keer aan. Soms gaan ze leeg, maar meestal niet. Ik kwam de aflopen week gemiddeld aan 655cc.
Het feit dat hij sinds een paar dagen doorslaapt, vaak van 23.00 tot 07.00, is superfijn maar maakt het nog lastiger. Nu moet ik alle 5 de flessen tussen 07.00 en 23.00 zien te geven. Vandaag gaat het al mis, hij heeft nu om 07.30, 11.50, 16.10 en om 21.00 gedronken. Maar 4 flessen dus, maar door zijn slaapjes worden het er vandaag dan al helemaal niet meer. Ik wil hem ook niet steeds wakker maken, dus wacht dan toch tot dat hij zelf wakker wordt. En dan nog lijkt niet eens echt honger te hebben.
Moet ik me zorgen maken dat hij te weinig binnen krijgt? Ik heb hem nu al een paar weekjes niet gewogen, maar hij lijkt gewoon goed te groeien, hij plast, poept en is een blije baby. Zou het dan gewoon goed zijn zo en moet ik het wat meer proberen los te laten?
Een extra (klein) flesje tussendoor heb ik overigens ook al geprobeerd, maar vervolgens laat hij daarna de fles ruimschoots staan, dus ook dat helpt niet om hem meer te laten drinken.
Alvast bedankt!