69 Reacties

2 jaar geleden

Dit klinkt inderdaad niet als een leuke babyshower en alsof er niet veel aandacht in is gestoken. Kan je niet vragen aan je vriendin of zij de bon in kan ruilen? Als het toch zo'n goede vriendin is waar ze de bon heeft gekocht. Ik zou er zeker wel even over praten met degene die her georganiseerd had, heb ik de vorige keer niet gedaan bij mijn "mislukte" babyshower en dat heeft mij echt wel een tijd dwars gezeten.

2 jaar geleden

Hi!, Wat vervelend dit, ik zou me het zelfde als jou voelen vooral nu met je hormonen en alles.. Ik zou het wel aangeven dat je het echt geen leuke baby shower vond en teleurgesteld bent.. En ook eerlijk tegen over iedereen hoe lastig het ook is dat je aan het cadeau niet veel hebt aangezien je dr niet van houd, je kan beter eerlijk zijn🥰 misschien kan die vriendin geld terug krijgen voor die bon aangezien het een vriendin van haar is en je er iets anders mee doen! En als dat niet kan misschien kijken of iemand anders hem wilt kopen en jij van dat geld iets kan doen wat je graag wilde!

2 jaar geleden

Ahh nee meid, ik heb echt met je te doen!! Ik heb over mijn vorige babyshower ook 3 dagen gehuild, maar dat was echt minder erg dan dit!! 😭 Ik schrik hiervan, dat mensen zo snel naar huis gaan... En ook nog al het eten meenemen?! Dat jij idd niet de kans hebt gekregen je op te tutten en dat je dan een cadeau krijgt waar jij helemaal niet van bent?! Je had een hele lijst! Hoe komt die vriendin hier dan bij...🫠 Ik zou niet weten wat te doen... Ik vind het idd heel erg zonde om €150 euro op deze manier zo verloren te laten gaan. Maar je moet ook echt niet zoiets gaan kopen, terwijl dat helemaal niet je ding is... Mega inschattingsfout van haar als je het mij vraagt. Misschien dan toch gewoon eerlijk aankaarten van Joh ik vind het superlief en een groot bedrag... Maar dit beeldje past niet bij onze smaak en ons interieur... Ik zou het liever aan iets anders uitgeven wat ik echt nog goed kan gebruiken. Misschien opent dat het gesprek over de rest van de shower. Heb je je vriend er wel aan op aangesproken? Die zal als man misschien gewoon niet hebben gedacht aan hoe jij je voelde in je zondagse kloffie..🥴

2 jaar geleden

Ik vind het hele verhaal en hoe je overal tegenaan kijkt eerlijk gezegd wel een beetje ondankbaar en verwend klinken, sorry. Alleen al het feit dat je vooraf aangeeft wanneer je je babyshower wilt hebben geeft aan dat je er dus al vanuit gaat dat dit voor je wordt georganiseerd. Dat op zich vind ik al best dapper aangezien dit iets is wat door anderen, als verassing voor jou georganiseerd wordt. Als je wilt dat het precies gaat zoals jij het wilt dan kan je beter zelf een feestje organiseren. Zo te lezen heb je tijdens je vorige zwangerschap wel een heel uitgebreide babyshower gehad met ontzettend veel cadeautjes dus koester dat gewoon en count your blessings in plaats dat wat je niet hebt (gekregen). Een cadeautje hoort iemand uit zichzelf en vanuit het hart te geven vindt ik, niet omdat het moet of omdat jij het verwacht. Ik zou het wat proberen te relativeren als ik jou was 😊 gefeliciteerd met je zwangerschap!

2 jaar geleden

Oh wat een klote ervaring! Ik snap helemaal dat je hier niet op zat te wachten. Mijn man was ook zo'n dombo die zei we gaan straks sporten, toen we aankwamen bleek het mijn vrijgezellenfeest te zijn, stond ik daar in een legging en een shirt zonder makeup 🙈👍🏼 dus je vriend is waarschijnlijk net als die van mij een typische man 😅 heel jammer alleen dat het lijkt of de dames niet echt tijd en aandacht hadden voor jou babyshower, misschien konden ze er niet goed uit komen wat ze wilden doen qua cadeau en zo. Als je relatie goed is met je vriendin die het cadeautje heeft geregeld kun je misschien met haar praten over hoe je je voelt en dat het cadeau niet iets voor jou is ? Of misschien toch het beeldje laten maken en er wat leuks van te maken? Hopelijk krijg je extra leuke cadeautjes van de kraamvisite 😉❤️

2 jaar geleden

Reactie op Marjolijnnnn

Dit klinkt inderdaad niet als een leuke babyshower en alsof er niet veel aa ...
Hoi, ja ik ga het denk ik wel vragen.. want zo heb ik er ook niks aan helaas. Ik ga het denk ik wel proberen te bespreken.. het zit me echt dwars, denk er ook echt de hele dag aan.

2 jaar geleden

Reactie op Nita98

Hi!, Wat vervelend dit, ik zou me het zelfde als jou voelen vooral nu met ...
Jaa die hormonen maken het natuurlijk nog erger.. 🙈 Ik kan er echt om blijven huilen. Het was gewoon zo kort, en niet gezellig leuk. Ik denk dat ik haar inderdaad moet contacteren.. maar wil haar ook niet kwetsen.. blijft moeilijk

2 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ahh nee meid, ik heb echt met je te doen!! Ik heb over mijn vorige babyshow ...
De tijd waarop het begon was ook gewoon niet oké. Mensen aten niks want het was bijna etenstijd. Het was zo kort, het voelde gewoon niet als een babyshower aan. Ik ga het proberen te bespreken met haar in de hoop dat ze die bon nog kan ruilen..

2 jaar geleden

Reactie op mimi9521

Hoi, ja ik ga het denk ik wel vragen.. want zo heb ik er ook niks aan helaa ...
Ja uitspreken is denk ik toch wel het beste, anders blijft het je "achtervolgen" en blijft het dwars zitten. Bij mij is het voor mijzelf beetje hoog opgelopen toen zij ook mijn vrijgezellenfeest had georganiseerd en weer meer met zichzelf dan met mij bezig was. Dus is de vriendschap helaas beëindigd.

2 jaar geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik vind het hele verhaal en hoe je overal tegenaan kijkt eerlijk gezegd wel ...
Wow ik schrik echt van deze reactie. Ik gaf dat aan omdat ik soms niet kan lopen door de bekkeninstabiliteit.. hoe verder in de zwangerschap hoe erger dat gaat worden. Bij mijn vorige babyshower was het meer uitgebreid omdat het corona tijd was, hierdoor was men verplicht in groepjes van 3 te komen en dat maakt gewoon dat deze gezelliger was, zij hadden ook geen idee wat de andere hadden voor cadeautjes vandaar ik waarschijnlijk meer kreeg. Ook veel zelfgemaakte dingen waar ik heel blij mee was. Het was gewoon niet oké en dat zegt zelfs mijn vriend. Hij vond het ook veel te laat.

2 jaar geleden

Reactie op mimi9521

Wow ik schrik echt van deze reactie. Ik gaf dat aan omdat ik soms niet kan ...
Sorry als het vervelend overkwam! Alleen dit is wel het eerste wat in mij opkwam aangezien ik er zelf überhaupt nooooit bij voorbaat al vanuit zou gaan dat er iets voor mij georganiseerd zal worden en daarom dus ook nooit teleurgesteld zou kunnen zijn in wat ik krijg. Ik ben ik opgevoed met “een gegeven paard kijk je niet in de bek” en “wie het kleine niet eert is het grote niet weert”. Als ik de andere reacties echter lees dan denk ik dat ik eerder de uitzondering ben hierin 😂 maar ik dacht ik deel het wel met je zodat het je misschien lukt om het wat kan relativeren. Zoiets als dit is het niet waard om zo intens teleurgesteld over te zijn, zonde van je energie 😚

2 jaar geleden

Reactie op mimi9521

Jaa die hormonen maken het natuurlijk nog erger.. 🙈 Ik kan er echt om bli ...
Ja snap ik! Heel dubbel inderdaad.. weet niet hoe goed je met haar bent maar als ik een cadeau aan iemand zal geven en die gene is er niet heel blij mee heb ik liever dat ik het hoor zodat ik kan kijken of ik kan ruilen en iets anders er mee kan doen dan dat ik achteraf hoor dat die gene helemaal niks met het cadeau heeft gedaan😅 hopelijk komt het allemaal goed💕

2 jaar geleden

Reactie op mimi9521

Wow ik schrik echt van deze reactie. Ik gaf dat aan omdat ik soms niet kan ...
Wel heel vervelend van je heftige bekken instabiliteit trouwens 😞 sterkte! Hopelijk wordt het dit keer niet weer zo erg.

2 jaar geleden

Heel vervelend dat je je zo voelt. Wat betreft je bekken instabiliteit. Ik heb bij de 2de en 3de zwangerschap dit heeel erg gehad tussen week 10-20. Kon amper lopen. Nu sinds een week als sneeuw voor de zon verdwenen en gaat alles weer. Hopelijk bij jou ook zo 🤞Wat betreft je babyshower. Ten eerste zou ik blij zijn dat er mensen de moeite nemen om te komen en iets te geven. Dit is echt niet vanzelfsprekend bij een 2de zwangerschap (of eerste wat dat betreft). En als je die bon liever niet wil dan kan je even kijken of je hem kan inruilen voor iets anders

2 jaar geleden

Ik zou hier niet te zwaar aan tillen, het is toch al heel gaaf dat mensen allemaal voor jou bij elkaar komen? Gelukkig heb je een leuke eerste babyshower gehad, hier niet eens gebruikelijk bij een tweede. Voor wat betreft het kado; je zou kunnen bespreken dat je het grote bedrag wat zonde vind gezien het kado niet bij je past, wellicht is er wat mogelijk. Ik zou nooit een teleurstelling naar iemand uitspreken die iets speciaal voor mij geregeld heeft, ook al valt het een beetje tegen…ik zou hier proberen dankbaar voor te zijn, daar heb je denk ik meer aan dan je zo ellendig voelen.

2 jaar geleden

Je kunt het ook positief bekijken. Ik zou juist dankbaar zijn geweest als er überhaupt iets georganiseerd zou worden voor mij. Als jij duidelijk een beeld in je hoofd had van een feest, had je beter zelf iets kunnen organiseren in plaats van er zomaar vanuit gaan dat anderen dat wel doen. Waarschijnlijk weten jouw vriendinnen niet eens hoe belangrijk dit voor jou was en hoe het er precies uit had moeten zien. Je boft met zulke vriendinnen. Ik denk dat ze in hun ogen iets leuks hebben gedaan voor jou. Zoiets is voor mij nog nooit gedaan!

2 jaar geleden

Heel eerlijk snap ik echt niet waar je je zo druk om maakt. Mensen hebben de tijd genomen om iets voor je te organiseren, dat is toch hartstikke lief? En het gaat toch niet om de waarde van de cadeautjes? Nu geef ik sowieso niks om een baby shower, dus misschien dat ik daardoor de ophef niet begrijp.

2 jaar geleden

Vervelend dat je het zo hebt ervaren en ja je vriend had je zeker even kunnen motiveren om te gaan douchen. En ook om foto’s te maken. Maar ik vind wel dat je niet een hele lijst kunt maken en verwachten dat mensen dat halen. Niet iedereen heeft het breed of wil ergens een bepaald bedrag aan uitgeven. Het is ook niet aan de gasten om de kinderkamer in te richten… Je vriend had dan misschien beter een kleine vrijwillige bijdrage kunnen vragen voor een gezamenlijk cadeau of cadeaus. Laat het lekker los en ik denk niet dat het echt aardig is om tegen mensen te zeggen dat het mislukt was en dat je teleurgesteld was.

2 jaar geleden

Je mag in je handjes knijpen dat mensen er überhaupt tijd voor hebben genomen. Bij mijn eerste had ik niet eens een babyshower en waarschijnlijk bij deze zwangerschap ook niet.

2 jaar geleden

Ik vind het heel dubbel; enerzijds snap ik ergens je teleurstelling want het klinkt wat bij elkaar geraapt/afgeraffeld en als een verplicht iets wat er even snel doorheen is gedrukt. Anderzijds sta ik er ook wel zo in als enkele andere reacties; Ik zou zelf nóóit uitgaan van iets, geen verwachtingen hebben en ook zeker niet aansturen op zoiets. Het spontane is er dan wel af, en de verwachtingen hoog. Dat je bijvoorbeeld voorzichtig bij je vriend zou aangeven van; mocht er een babyshower komen dan graag voor mijn 33e week oid, dat vind ik prima kunnen. Maar ik krijg wel het idee dat je best heel erg uitgegaan bent van een grootse babyshower, spelletjes, bepaalde cadeaus (een verlanglijstje betekend op zich niet dat je dat ook zal krijgen natuurlijk) en gelijkwaardig dan niet overtreffende aan de 1e. Kortom; in mijn ogen waren je verwachtingen te hoog, sterker nog...had je dus sowieso bepaalde verwachtingen. En daar gaat het denk ik ook een beetje mis. Natuurlijk snap ik je teleurstelling wel, in je kloffie aankomen daar en dan verrast worden, lijkt mij verschrikkelijk. Jammer dat je vriend daar niet aan heeft gedacht (of 1 van de aanwezige dames) en ook een bon voor een beeldje wat niet bij je past, dat stelt teleur want als ze je een beetje kennen zouden ze kunnen weten dat het niks voor jou is. Maar ook ik ben aan de andere kant weer van het "wees dankbaar en blij met wat je krijgt" en ook al is het absoluut niet geweldig geweest, toch is er een clubje mensen voor je bij elkaar gekomen en hebben geld verzameld. Je kan best aangeven dat zo'n beeldje niet zo bij je past en je het heel zonde vind van het geld om dit hieraan te besteden, wie weet kunnen ze het bedrag nog terugkrijgen en er wat anders voor kopen. Maar verder zou ik het proberen los te laten. Tegen je vriend zou ik wel zeggen, dat je het jammer vind dat ie je in zondagse kleding heeft laten gaan. Daar mag je hem zeker wel op aanspreken vind ik. Alleen het is gebeurd en daarna is het ook iets wat je los moet laten denk ik....