11 Reacties

3 maanden geleden

Het zou kunnen dat hij in de war is met de speen nu, je hebt ook nog een fles natuurlijk dus het is 3x een andere "hap" Heb je al geprobeerd je tepelhof een beetje bij elkaar te knijpen en het dan in zn mondje te doen? Dat helpt bij mijn zoontje soms wel als het even niet lukt.

3 maanden geleden

Oh wat heftig voor je! Begrijp dat je overstuur raakt. De spanning zal niet helpen. Kun je een hamburger maken van je borst, zodat het aanhappen iets makkelijker gaat? Kun je als dat weer goed gaat gewoon aanleggen weer proberen. En anders even kolven en fles geven (zou ik doen) om allebei wat tot rust te komen. Wellicht na een paar minuten fles weer de borst aanbieden. Hoop dat het lukt! Misschien hebben anderen nog tips. Liefs

3 maanden geleden

De hamburger maken en laten happen lijkt te werken voor 5-10 seconden en daarna laat hij weer los en gaat hij gefrustreerd 'headbangen'

3 maanden geleden

Soms als je kindje krampjes heeft dan kan hij dit ook doen. Ik zou het zo even weer proberen. Bij 4 weken kan je prima een speentje aanbieden met borstvoeding dat moet geen probleem zijn. Ze raden het af in de eerste 2 weken maar niet bij 4, een speen kan idd juist voor rust zorgen bij krampjes en voor doorslapen of voedingen rekken. Doet je kindje dan helemaal zn hoofdje heen en weer als je heb wilt aanleggen?

3 maanden geleden

Mijn zoontje had hier ook last van. Mijn kraamhulp gaf mij de gouden tip, leg de baby al in je armen alsof je gaat aanleggen. Geef de baby vervolgens je pink en als hij/zij hard zuigt bied je daarna direct je tepel aan. Heel kort hierna heeft mijn kleine nooit meer moeite gehad met aanhappen. Hoop dat het voor jou ook werkt, het kan heel frustrerend zijn

3 maanden geleden

Je geeft aan vanalles te combineren, ik zou eerder twijfelen heel eerlijk gezegd aan de melkproductie dan aan de speen, kan het dat hij gefrustreerd raakt omdat er niet genoeg melk uit de borst komt? Of leg je hem te weinig aan? (dan kunnen ze het inderdaad verleren.) Wat je sowieso al kan doen: met het geven van de fles eerst even de flesspeen leeg laten (dus zodanig horizontaal houden dat de melk er niet meteen uit komt). De fles daarna horizontaal houden zodat de zwaartekracht niet meewerkt en een kleine speen gebruiken op de fles. Zo boots je zoveel mogelijk de borst na, waarbij hij harder moet werken dan bij gewoon uit de fles drinken. Oorzaak kan ook zijn dat je cyclus weer op gang komt (hoop het nog even niet voor je!) dan gaat de melk anders smaken en kan ook de productie in de weg zitten en zorgen voor een dip. Als dit je probleem is schijnt het te helpen om magnesium/calcium combi te slikken.

3 maanden geleden

Ik lees dat je hem twintig minuten hebt laten zeuren met de speen vóór de voeding, dit is iets wat wel wordt afgeraden bij jonge baby’s. Dit kan er ook voor zorgen dat ze vervolgens moeilijker drinken Ik geef zelf volledig bv en mijn zoontje heeft in principe geen problemen met aanhappen maar als hij krampjes heeft kan hij ook wel eens ineens heel ongeduldig en gefrustreerd lopen te headbangen en laat hij constant mijn tepel los alsof hij er moeite mee heeft. Volgens mij zijn ze dan gewoon heel onrustig. Dus misschien heeft het niet per se met de speen te maken!

3 maanden geleden

Wat een lastige situatie! Zou het kunnen helpen om de fles en de speen ook naar z'n gehemelte toe te brengen, dus echt schuin naar boven de mond in. In deze reel op instagram praat teddy roorda (lactatiekundige) ook over speen en tepel verwarring, ze geeft veel tips. Misschien heb je hier iets aan? https://www.instagram.com/teddyroorda.nl/reel/C-HxlQhoRMh/?igsh=MXJkcGpqcTN3eGhhdw==

3 maanden geleden

Hoi. Ik had hier ook veel schrik voor maar ik had geen keuzes wat dit betreft. Dochter moest na de geboorte opgenomen in de nicu en kreeg daar sondevoeding, fles en speen. Zij gaven mee dat al hun kindjes (ook die die daar maanden liggen) van de borst leren drinken. Dus denk niet dat het zo snel gaat.. Op 4w kan het wel zijn dat de krampjes beginnen opkomen en dat hij vandaaruit zich zo gedraagt. Vanuit een flesje komt de melk natuurlijk ook sneller. Dus je zou kunnen handmatig kolven om zelf de toeschietreflex al op te wekken. Of hem al een paar druppeltjes geven via een lepeltje. Of door borstcompressie te geven. Zo komt de melk ook sneller net als bij het flesje. (Weet ook niet welke speen je hebt op je flesje. Mij hadden ze aangeraden steeds 0 te gebruiken icm bv). Of misschien heb je een heel goede productie en laat hij los omdat er te veel melk ineens komt? Succes

3 maanden geleden

Reactie op Longstoryshort

Je geeft aan vanalles te combineren, ik zou eerder twijfelen heel eerlijk g ...
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben toevallig vandaag ongesteld geworden. Dus wellicht heeft dat invloed gehad. Gelukkig is de tepel kennis niet voor altijd verloren geraakt en kon hij vandaag weer normaal aanhappen. Ik ga in ieder geval wel alle spenen linea recta in de prullenbak gooien straks. Dit was echt schrikken!

3 maanden geleden

Reactie op Ramanur

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben toevallig vandaag ongesteld gewo ...
Oh ja, dat geeft een andere smaak aan je melk én het kan de productie wat verminderen. Fijn dat hij gisteren weer normaal kon aanhappen 😀