10 Reacties

5 maanden geleden

Bij mij is gister ook teveel vruchtwater gemeten. Daarnaast was ook de lengte van het beentje en de buikomtrek boven de curve. Deze combinatie kan duiden op zwangerschapsdiabetes gaf de VK aan. Als jouw VK er verder niks over heeft gezegd, dan hoef jij je niet druk te maken denk ik 😊

5 maanden geleden

Hier ook al heel de zwangerschap teveel vruchtwater maar met de baby gaat het perfect

5 maanden geleden

Bij de groeiecho 30+3 had ik ook te veel vruchtwater. Ik moest een GTT (suikertest) doen vanwege mogelijke zwangerschapsdiabetes, maar dit bleek niet aan de hand. Daarna doorverwezen naar de gynaecoloog voor extra onderzoek. Dit bleek allemaal in orde. Kortom, ‘gewoon’ veel vruchtwater. Vond het ook even spannend. Maar altijd goed om extra te laten checken! Hoop dat het voor jou ook meevalt, succes

4 maanden geleden

Hebben ze bij jullie, nadat er teveel vruchtwater is geconstateerd en het géén diabetes blijkt te zijn, aangegeven dat de baby na de geboorte een onderzoek krijgt? Ik kreeg namelijk te horen dat ze met een sonde, na de geboorte, via de neus naar binnen gaan richting de maag om eventuele blokkades uit te sluiten (als oorzaak van teveel vruchtwater).

4 maanden geleden

Reactie op LR87

Hebben ze bij jullie, nadat er teveel vruchtwater is geconstateerd en het g ...
Bij mij niet, dus ik verwacht niet zo’n onderzoek. Wel weet ik dat ze de werking van de maag en blaas hebben gecheckt bij de echo, zagen vooralsnog toen geen bijzonderheden.

4 maanden geleden

Reactie op LR87

Bij mij is rond een termijn van 32 weken teveel vruchtwater gediagnostiseerd. Ook een suikertest gehad om diabetes uit te sluiten, dit was inderdaad niet het geval. Laatste afspraak begon de gynaecoloog ook over een uitgebreide echo (slikken, slokdarm, niertjes, enz.) en een consult kinderarts na de geboorte om inderdaad met een sonde te controleren of de slokdarm toegankelijk is.

4 maanden geleden

Hier ook. Suikertest gedaan maar niks aan de hand. Een week later was het al minder. Ze zagen op de echo ook dat zn maagje en blaas gevuld was (goed teken) en ze heeft even naar zn nieren gekeken. Ze zag geen bijzonderheden.

4 maanden geleden

Reactie op LR87

Wij hebben na een negatieve suikertest een GUO onderzoek gehad bij de gynaecoloog, hier hebben ze de kleine nog een keer helemaal onderzocht en gekeken of hij een slokdarm afsluiting heeft. Echter was tijdens de echo te zien dat hij aan het slikken was en zijn maagje gevuld was, goed teken dus. Wij hebben om die reden verder niks gehoord over een onderzoek na de geboorte. Hebben ze dit onderzoek ook bij jou uitgevoerd? Anders wil ik ook wel zo'n extra onderzoek na de geboorte, voor de zekerheid.

4 maanden geleden

Ah dank voor jullie reacties! Ik woon in Abu Dhabi en ga hier bevallen van mijn tweede kindje. Gisteren te horen gekregen dat ik teveel vruchtwater heb (met 34 wkn) en dat er zorgen zijn. Merkte dat ik een beetje stil viel en uiteindelijk met vragen en onzekerheden thuis zat. Mijn partner kon niet bij deze afspraak aanwezig zijn omdat hij voor zijn werk aan het reizen is en medisch Engels gaat mij soms net iets te snel waardoor het pas later doordrong wat er gezegd werd. Was erg benieuwd hoe hier in NL mee wordt om gegaan. Welke onderzoeken er gedaan worden, waar tijdens de scan specifiek op gelet wordt, wat vervolgens de frequentie van monitoren wordt en welk beleid er wordt uitevoerd mbt moeder en baby.. begrijp dat het heel persoonlijk is en voor iedereen verschilt, maar fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik ga in ieder geval bij mijn volgende scan over 2 weken vragen of ze slik bewegingen kunnen waarnemen en een gevuld maagje.

4 maanden geleden

Hier ook hele zwangerschap veel vruchtwater gehad. Controles waren steeds goed. Vorige week bevallen van een gezond mannetje!