23 Reacties

één maand geleden

Hoi, wij zijn net terug van een weekje Spanje; Ciudad Real en Madrid. Ik was heel blij met de kinderwagen (wieg) omdat onze zoon (9 weken) er ook regelmatig in sliep. En we waren veel buiten de deur, ook met eten. Ik zou hem niet de hele tijd in de maxi cosi willen hebben of in de draagzak. De draagzak hebben wij alleen gebruikt op de vliegvelden want je krijgt de wagen pas terug op de bagageband. Ik was ook blij met onze reistas om de wagen heen. Het zal er een beetje vanaf hangen wat jullie plannen zijn en wat dan handig is. Wij hadden een autostoel bij de huurauto. Misschien kun je een autostoel lenen via familie? En dan de kinderwagen en draagzak mee?

één maand geleden

Andere tip mbt vliegen. Maak gebruik van het feit dat je als eerste mag instappen, zorg dat je spuugdoekje, flesje (of jezelf) en de belangrijkste spullen bij de hand hebt zodat de kleine kan drinken tijdens het opstijgen en landen ivm de oortjes.

één maand geleden

Reactie op Bluelady

Hoi, wij zijn net terug van een weekje Spanje; Ciudad Real en Madrid. Ik wa ...
Heb je eigen kinderwagen meegenomen of gehuurd ? Ik ben bang dat mijn kinderwagen kapot gaat bij bagage in- en uitladen

één maand geleden

Ik zou een goede reistas huren en voor eventuele schade een goede reisverzekering afsluiten!

één maand geleden

Reactie op SRos123

Heb je eigen kinderwagen meegenomen of gehuurd ? Ik ben bang dat mijn kinde ...
Onze eigen wagen; uppababy vista. Met een reistas en daardoor iig verzekerd. Je zou ook een wagen kunnen huren die als handbagage mee kan bijv via tiny library

één maand geleden

Reactie op Bluelady

Andere tip mbt vliegen. Maak gebruik van het feit dat je als eerste mag ins ...
Mag je als eerste instappen met een baby dan? Nog nooit van gehoord..

één maand geleden

Wij zijn net terug van Curacao met onze toen 11 weken oude dochter en twee andere kinderen (2 en 3). Wij hadden de wandelwagen mee en een auto gehuurd met maxi Cosi. In het vliegtuig hadden we voor de baby een wiegje (KLM) en de andere twee kids een eigen stoel. We mochten de wandelwagen meenemen tot de gate en kregen hem snel weer terug na het landen. Mijn tips zijn: - zak mee die je om je wagen kan doen als je hem inklapt. Zo is hij wat beter beschermd. - draagzak mee. Zeker op korte vluchten als je geen wiegje hebt en je misschien wat verder moet lopen op vliegveld. - wij werden overal voorgelaten en mochten als eerste het vliegtuig in. - met kinderen mag je allerlei vloeistof meenemen en word je niet/nauwelijks gecheckt. - ik geef bv, neem een flesje afgekolfde melk mee voor tijdens het stijgen en landen. Baby moet dan op schoot en dat helpt tegen zere oren als ze mogen drinken. - verder grote hydrofiele doek of dekentje. Kun je de kleine beetje inbakeren. En onthoud, je kunt er toch niet uit. Dus het gaat zo als het gaat! Fijne vakantie!!

één maand geleden

Reactie op Bluelady

Onze eigen wagen; uppababy vista. Met een reistas en daardoor iig verzekerd ...
Volgens mij bestaat er geen wagen met wieg die zo klein kan dat ie als handbagage mee kan. Toen wij naar Mexico gingen (baby 4/5 maand) hebben we voor onze eigen Joolz Aer buggy een reiswieg gehuurd. Maar de wieg is met opklappen te groot dat hij alsnog in het ruim moet. Wel een hele fijne wagen overigens want op vakantie met restaurants enzo is alles smal dus kan het alsnog adviseren een smallere wentbaardere wagen te huren.

één maand geleden

Waar hebben jullie de reistas vandaan ? 🤗

één maand geleden

Ik lees als tip als eerste instappen: ik wil met een kind juist als laatste i stappen. Het duurt anders echt megalang en als je kind onrustig is kun je geen kant op. En dan sta je vaak als eerst zo lang in die rij om te boarden. Ik ga het liefst als laatst zodat je niet in zo’n rij staat te wachten, je direct naar de juiste stoel kan en je zsm opstijgt. :) In NL mag je overigens niet per sé eerder, in het buitenland zijn ze daar vaak wel van.

één maand geleden

Mijn schoonmoeder woont ook in Spanje. Wij hebben haar een autostoel laten aanschaffen, ze kwam ons halen van het vliegveld. Zij heeft daar ook een kinderwagen zodat we die ook niet mee hoeven nemen. Wij namen alleen de draagzak mee (ook handig voor op het vliegveld!). De kinderwagen kochten we in NL via marktplaats en namen we de eerste keer vliegen mee om daar bij haar achter te laten.

één maand geleden

Reactie op LadyP

Mag je als eerste instappen met een baby dan? Nog nooit van gehoord..
Ja, meestal wordt het ook omgeroepen. De eerste groep en families met kinderen.

één maand geleden

Reactie op LindsayPV

Waar hebben jullie de reistas vandaan ? 🤗
Deze, online besteld.

één maand geleden

Reactie op citrus1987

Ik lees als tip als eerste instappen: ik wil met een kind juist als laatst ...
Met een ouder kindje zou ik ook wachten, maar met baby vond ik het juist fijn. Ik ben niet in de rij gaan staan maar je mag bij de meeste maatschappijen gewoon als eerste instappen, dus loop om de rij heen wanneer de omroepen dat ze beginnen met boarden voor de eerste groep en gezinnen met jonge kinderen.

één maand geleden

Reactie op Bluelady

Onze eigen wagen; uppababy vista. Met een reistas en daardoor iig verzekerd ...
Mocht je de uppababy tot het vliegtuig meenemen of moest je hem inchecken als ruimbagage?

één maand geleden

Reactie op katieperrie

Mocht je de uppababy tot het vliegtuig meenemen of moest je hem inchecken a ...
Meenemen tot de gate. Wij hebben hem vlak voor het instappen in de tas gestopt. In Madrid en op Schiphol krijg je hem op de bagageband terug.

één maand geleden

Allereerst heerlijk dat jullie er even tussen uit gaan! 😃 Wij zijn net terug uit Spanje en vlogen ook met Transavia met een baby van 11 weken. Vliegen stelde echt niets voor waar de baby thuis overdag lastig slaapt, en ik dus bang was voor een onrustige vlucht. Heeft die de gehele vlucht (heen&terug) geslapen. Wij hadden een kinderwagen BabyZen YoYo met Newborn package + paraplu gehuurd bij Tiny Libary en wij vonden het geweldig!! Erg licht in gewicht, makkelijk te gebruiken, baby lag er top in en veilig. Ik zou hem het liefst hier ook willen haha, zo handig en compact. Wat het vervoeren in de auto betreft… wij hadden alleen een taxi van en naar het vliegveld.. en ik had gevraagd om een babyzitje. Maar dat was beiden keren niet aanwezig. Ik heb de baby dus die twee keer vervoerd in de draagzak en goed gekeken/meegereden zodat ik hobbels en het remmen aan zag komen, en de baby wat extra kon vasthouden bij het hoofdje. Het is niet veilig I know maar was niet anders. Zou ik meer afhankelijk zijn geweest van een auto of taxi, had ik daar wel iets geregeld om dit te voorkomen. Ook nog een handige tip, niet alleen voor in het buitenland. Maar kinderwagen tassenhaakjes bestellen. Je bent toch wat zwaarder bepakt als je op pad gaat met een baby en dan kan je hier een grote strandtas aan hangen of andere spullen, ideaal. Op de airport was ik erg blij hierdoor m’n handen vrij te hebben en mn spullen veilig voor me te hebben. Lang verhaal 😂 hopelijk heb je er iets aan! Alvast veel plezier.

één maand geleden

Dankjewel voor al jullie tips! Wij hebben besloten om in Spanje een kinderwagen en maxi cosi te huren. We hebben via internet een Nederlandse stel/bedrijf gevonden waar je verschillende spullen kan huren zoals kinderwagen, wipstoel, camping bedje etc. Mijn man had geen zin om met van alles te sjouwen bij de luchthavens. En blijft onze dure kinderwagen en maxi cosi alsnog heel thuis. Ik neem al jullie andere tips mee als voorbereiding voor mijn vakantie! Heb er iedergeval erg veel zin in, even tussenuit. Het zal zeker anders zijn nu met een baby, maar we gaan zeker genieten.

één maand geleden

Reactie op SRos123

Dankjewel voor al jullie tips! Wij hebben besloten om in Spanje een kinderw ...
Veel plezier op vakantie! Wij willen binnenkort ook naar Spanje gaan, zou je kunnen delen waar je de spullen huurt? Misschien is dat voor ons ook een goede oplossing :)

één maand geleden

Reactie op Bluelady

Meenemen tot de gate. Wij hebben hem vlak voor het instappen in de tas gest ...
Bedankt! Vlogen jullie met Transavia? En wanneer was dat? Want op de site staat dat de kinderwagen met wieg niet tot de gate mag omdat hij zwaarder is dan 10kg, wordt dan ruimbagage. Wij hebben ook de uppababy en zou hem ook graag meenemen maar wel alleen als we op schiphol hem ook nog kunnen gebruiken, anders huren we wel zo'n kleinere.