10 Reacties

4 maanden geleden

Dit schema als leidraad gebruikt 2 jaar geleden; https://www.borstvoeding.nl/afbouwen-en-stoppen/afbouwschema/

4 maanden geleden

Ik kolfde in het begin van de voeding die ik liet vallen steeds korter. En verschoof de andere kolfbeurten. Er zijn veel tips te vinden via Google ook en ik denk ook wel op het algemene forum hier!

4 maanden geleden

Ja, een voeding laten vallen. Avond, nacht en ochtend pas als laatste laten vallen. Steeds wat minder lang kolven. En dat over een week verspreiden dacht ik. Maar is wel 4 jaar geleden voor mij 😅

4 maanden geleden

Je kunt voordat je kolft wat met de hand eruit halen. Tot die weer soepel aanvoelt. Ik hou beide handpalmen rondom de borst hiervoor en de druppels lopen er dan zo uit. Doe dat boven de wastafel en je hebt geen natte bende 😆

4 maanden geleden

Een voeding per dag minderen is wel heel veel, ik deed dit over een paar dagen. Hoevaak kolf je nu nog en hoeveel uur zit ertussen? Probeer je kolfsessies in te korten qua tijd en een sessie afbouwen, kost een paar dagen. Heb je echt een heel vol en pijnlijk gevoel, kolf ze dan helemaal leeg (dit is een soort reset vertelde lactatiekundige mij).

4 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Een voeding per dag minderen is wel heel veel, ik deed dit over een paar da ...
Ik kolf nu nog 4x per dag om ongeveer rond 07:30, 12:00, 16:30 en 22:30 Dank je wel voor het advies!

4 maanden geleden

Reactie op Bailey88

Ik kolf nu nog 4x per dag om ongeveer rond 07:30, 12:00, 16:30 en 22:30 Da ...
Die van 16:30 uur zou ik als eerste weghalen. Tijd van het kolven halveren steeds. Verspreiden over 3 dagen ongeveer. Die van 12 uur iets opschuiven naar bijvoorbeeld 13 uur. Daarna de middag voeding. Vervolgens de avond voeding en als laatste de ochtend voeding

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Die van 16:30 uur zou ik als eerste weghalen. Tijd van het kolven halveren ...
Dank je ik ga ermee aan de slag!

4 maanden geleden

Reactie op Bailey88

Ik kolf nu nog 4x per dag om ongeveer rond 07:30, 12:00, 16:30 en 22:30 Da ...
Oh 4x vind ik al heel netjes hoor! Zou ook eerst die van 16.30 weghalen en dan die van 12 daarna. Steeds je kolfsessies wat inkorten en dan komt het goed, maar het heeft even tijd nodig

4 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Oh 4x vind ik al heel netjes hoor! Zou ook eerst die van 16.30 weghalen en ...
Dank je!