29 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben met 37+1 begonnen. Ik wilde dit zelf omdat het bij mijn eerste dochter 2 dagen duurde voor de voeding op gang kwam. Nu kolf ik met een handkolf (wordt op sommige websites afgeraden en op andere wel geadviseerd dus erop gegokt, had m toch in huis) en kolfde de eerste dag 5cc, 2e dag 4cc, 3e dag overgeslagen ivm drukke dag, en vandaag 10cc. Ik kolf iedere ochtend en avond 5 min per borst met de handkolf. Dus 2x per dag. Heb nu dus al 3 spuitjes colustrum in de vriezer. Had het zelf niet verwacht dat het meteen op gang zou komen.

4 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ik verbaas me echt over de hoeveelheden die ik hier langs zie komen! 😨 Ik ...
Ik heb de eerste paar dagen een magere 1 ml kunnen kolven met de hand. Vandaag voor het eerst 2,5! Voelt als een hele winst. Bij de ene borst merk ik dat ik dichter bij / zelfs op m’n tepel de druk moet geven, toen bleef het maar druppelen! Hoop dat jij ook een verdubbeling van je opbrengst mag gaan zien.

4 maanden geleden

Reactie op cloverrainbow

Ik heb de eerste paar dagen een magere 1 ml kunnen kolven met de hand. Vand ...
Ik heb nu ook vanavond 0,5ml dus morgen weer en hopelijk weer een beetje meer. Toch nog een poging gedaan want wilde er eigenlijk mee stoppen omdat het zo weinig is

4 maanden geleden

Het is inderdaad niet veel 0,5ml maar het is iets toch? Ik heb het nu 2x gedaan en beide keren was het niet veel, ik houd eraan vast dat ik meer ga produceren.

4 maanden geleden

Ik had de eerste dagen ook steeds rond de 0,5 en 1 ml. Het is ook een beetje ontdekken en wennen, op welke manier je je vingers plaatst kan ook alweer verschil maken, stukje meer naar link/rechts of binnen/buiten. Ik kolf nu iets meer dan een week en heb nu rond de 5 ml per keer. Met 3 x kolven en zeker wel 15 tot 20 minuten per keer. Misschien moet je nog even op gang komen? En het is colostrum he, niet zoals na de bevalling, wanneer het echt pas op gang komt. Dus grote hoeveelheden nu zijn eerder uitzondering dan normaal. Het gaat vast lukken! Ps, je mag je opbrengst van 24 uur bij elkaar in doen. Als het op dezelfde temperatuur is. Dus eerst in de koelkast en als alles koud is bij elkaar in. Dan is het al 3 x zoveel 🤩

4 maanden geleden

En ik spreek mezelf lief toe 😉 want je doet het toch maar even voor je kleintje. Elke druppel is er één!

4 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

En ik spreek mezelf lief toe 😉 want je doet het toch maar even voor je kle ...
Dank je wel voor je lieve berichtje

4 maanden geleden

Zo is dat elke druppel is er een met liefde verzameld! Zolang het niet afneemt, ben ik blij. 2x op een dag proberen verdubbelt ook al de opbrengst, zo gaat het voor m’n gevoel toch sneller haha