11 Reacties

2 maanden geleden

Hi! Mijn zoontje had dit ook. Medicijnen helpen vaak niet dus dat zal ik je niet aanraden. Daarnaast merkten we bij hem dat het vele huilen voornamelijk kwam doordat hij niet sliep, de reflux maakte hem wakker dus dat was vervelend maar het meeste van zijn ongemak kwam door niet slapen/oververmoeid. Inbakeren en white noise (hard fohn geluid werkte bij ons als hij huilde het beste) is onze redding geweest. Hierdoor ging hij meer slapen en kon hij zijn andere klachten beter handelen. Sterkte 😘

2 maanden geleden

Ga naar een osteopaat heeft onze zoon heel erg geholpen we zijn woensdag geweest en we hebben eindelijk een tevreden baby na 3 weken lang huilen. Mijn zoontje had verborgen reflux en een voorkeurshouding

2 maanden geleden

Ik heb vermoedens dat mijn dochter dit ook heeft, maar ik heb er nog niets mee gedaan. Dinsdag een afspraak bij de osteopaat om mee te beginnen. Ik lees op internet wel goede ervaringen over medicatie Nexium, maar lijkt me wel een laatste redmiddel. Ik geef ook bv en wil iig niet kolven en indikken, dat staat me tegen.

2 maanden geleden

Ik lees ook mee. Ons zoontje krijst het soms ook dagen uit van de pijn/ of ongemak. Maar ook dagen dat het liggen slapen voeden en repeat is. Dus wij zijn echt zoekende wat kan dit nou zijn. Kun je dagen niet last hebben van reflux en dan zo plotseling wel weer?

2 maanden geleden

Wij zijn gaan indikken met Johannes broodpitmeel, dit werkte wel vrij snel. Hij werd meteen rustiger na de voedingen. Nu merken we echter dat hij huilt door de krampjes en het moeilijk kunnen poepen… blijft een zoektocht.

2 maanden geleden

Reactie op annesv92

Ik lees ook mee. Ons zoontje krijst het soms ook dagen uit van de pijn/ of ...
Dan denk ik eerder krampen. Dat is op en af, vaak na ontlasting tijdje goed en dan bouwt het weer op.

2 maanden geleden

Ik heb even contact gehad met een vriendin wiens kind het ook had. Zij heeft zodra ze het door had haar kind vrijwel niet meer plat gelegen, maar zoveel mogelijk gedragen in de draagzak. Nooit meer de kinderwagen gebruikt en samen slapen in de maternale houding maar dan met het hoofdje op je arm zodat beetje schuin ligt. Zo heb je zo min mogelijk irritatie en kan het slokdarm klepje groeien. Met 9 weken was ze er vanaf. Ik ga hier ook op inzetten.

2 maanden geleden

Voor onze zoon is een half uur rechtop niet voldoende. Dus overdag in de draagzak en ‘s nachts helaas nog langer (+/- een uur) bijhouden.

2 maanden geleden

Ik zou vooral kijken naar of je een oorzaak kunt vinden. Opzich komt reflux bij die kleintjes vaak voor hoor, maar als ze er zoveel last van hebben kan het zijn dat er meer aan de hand is. Reflux is meestal een symptoom ergens van, geen ding opzich. Even een paar vragen dat ik misschien met je mee kan denken. Wat voor een voeding geef je nu? En hoe vaak per dag? Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Zijn er nog andere dingen die spelen? Veel krampjes, uitslag, etc?

2 maanden geleden

Hier worden helaas de nachten elke dag een beetje moeilijker. Samen slapen op mijn arm is nu ook kermen. Alleen buik op mijn buik deed het hem vannacht. Vind dit best pittig. Dinsdag osteopaat en ik ga geen koemelk meer eten, wellicht doet dat iets.

2 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Hier worden helaas de nachten elke dag een beetje moeilijker. Samen slapen ...
Wat zwaar zeg! Wist je dat veel kindjes die op koemelk reageren ook op soja reageren? Vaak wordt die ook weggelaten bij het uitsluiten van KMA. Op facebook is een groep 'borstvoeding aan baby's met een allergie of intolerantie', daar staat ook veel info en zijn veel ervaringsdeskundigen. Let ook goed op de etiketten van de producten. Soms zit er bijvoorbeeld weipoeder in chips, in de gekste dingen stoppen ze weer een beetje melk 🥴 Sorry beetje ongevraagd advies, maar het is soms zo zoeken als je dat gaat doen dat ik het toch even mee wilde geven.