11 Reacties
één dag geleden
Heel vervelend als ze de fles weigeren ik had dit met mijn zoontje ook rond de 4 maanden. Enige fles wat hij aanpakte was die van lansinoh, de speen van de fles is veel zachter als van bijv. Dr brown. Wat ik als tips kreeg; lopend de fles geven of tijdens andere afleiding bijv de tv. Verder veel geduld hebben en blijven volhouden, bij ons heeft het een week of 4 geduurd voordat het weer lukte.
Heel veel succes!
één dag geleden
Wij hebben dit bij onze oudste zoon ook gehad rond die leeftijd. Ik wilde toen flesjes kunstvoeding oefenen voordat ik weer moest beginnen met werken, maar hij weigerde dus alles, ook gekolfde melk en juist als ikzelf een fles aanbood al helemaal. Ik kreeg er flinke stress van, want ik dacht hoe moet dat nu als ik straks aan het werk ben..
Uiteindelijk na 1-2 weken vol frustratie gestopt voor een weekje, toen opnieuw gaan proberen en toen ging het met in eerste instantie gekolfde melk goed, en een grotere speenmaat (fase 2 dr Brown brede hals). Daarna lukte kunstvoeding rond de 5 maanden ook.
Achteraf denk ik dat hij in een sprong zat toen we begonnen met oefenen, dus pech met de timing hebben gehad.
O ja en als tip: iemand laten oefenen met die fles geven die zelf kalm blijft. Mijn moeder deed dat bijv veel rustiger dan mijn vriend, dus dat was voor de gewenning ook wel erg handig.
één dag geleden
Onze oudste en onze derde beide echts fles weigeraars geweest. Wouden ook geen enkele fopspeen. Is nooit over gegaan en hebben nooit uit een fles gedronken. Gelukkig ben ik thuis, heb bij de oudste toen t echt niet wou de keus gemaakt volledig thuis te blijven. Gelukkig was ik in de positie dat ik deze keus had. Nu bij de tweeling is er ook 1 die echt geen speen wil en waarbij ook de fles niet echt favoriet is. Ze drinkt wel omdat ik sinds de kraamweek echt bijna dagelijks iets uit een fles geef. Maar ze drinkt t bijna nooit leeg en wil daarna gewoon alsnog aan de borst. Ingevroren melk drinkt ze helemaal en t makkelijkst gaat t met zo vers mogelijke afgekolfde melk. Dus miss dat proberen melk van gister vandaag geven zeg maar. Verder heb ik geen tips want hier dus 2 die echt altijd zijn blijven weigeren.
één dag geleden
Mijn oudste had dit ook vlak voordat ik weer moest werken. Echt de avond voordat ze voor het eerst naar de opvang moest pakte ze een MAM fles. 2e dochter oefende ik om de dag, maar ging afgelopen week ook moeizaam. Nu naar een grotere speen maat en elke dag oefenen gaat het weer beter. Probeer je ook al andere tijden? Bijvoorbeeld in de late avond of nacht als ze slaperig is? Sterkte! Ik weet hoeveel stress het op kan leveren
één dag geleden
Hoooi ik heb een weekje terug precies hetzelfde topic geplaatst.
Lanishon fles maakte hier verschil, van 0 naar 5 slokjes. Voeding iets warmer. Blijven oefenen.
Preverbaal logopedie adviseerde dit te blijven doen. Rechtop houding in stoeltje bijvoorbeeld en aanbieden als ze echt honger heeft
Laatste optie is altijd nog bij 2 voedingen, bijv vroege ochtend en dan 1 BV ertussen en die van de middag alleen maar fles blijven aanbieden voor 2 dagen achter elkaar. Dus zo sla je per dag 2 voedingen over tenzij ze de fles zou pakken. Je blijft dus 3 uur plus minus de fles aanbieden
Zelf heb ik als alternatief een "lekkende" tuitbeker geprobeerd. Als je kleintje al goed kan slikken (had eerst met een lepel geprobeerd)dan zou dit nog een allerlaatste alternatief zijn. Prelogopedie zegt ook dat ze iemand begeleidt had die haar kindje niet van voeding wilde onthouden. Dit kindje kon toen na 5 maanden uit een open beker drinken.
Zelf dacht ik nog aan verdikken met rijstebloem en dit 1x per dag aanbieden naast de tuitbeker. Maar dit mag niet dagelijks. Dus ligt eraan hoeveel dagen iemand de voedingen van je over gaat nemen
één dag geleden
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2024/borstvoeding-baby-drinkt-niet-uit-fles-vMKQRDa
Wellicht staan hier nog wat tips tussen waar je iets mee kan
één dag geleden
Hier ook veel geprobeerd maar wat uiteindelijk hielp (anderhalf weekje mee gestruggled) was door te doen alsof hij borstvoeding kreeg. Door dezelfde stappen te volgen als bij borstvoeding, zelfde houding, beetje frummelen aan shirt en dan shirt omhoog, bh los en dan ipv de borst de fles snel geven. Voelde niet heel fijn om het zo te doen, hem zo te foppen terwijl hij zo huilde en waren bang voor dat dit hem zou verwarren maar dit is gelukkig niet gebeurt. Mijn vriend deed hetzelfde, in juiste houding en beetje aan shirt friemelen en hop fles ertussen. Uiteindelijk was dit niet meer nodig, na een stuk of 4 keer op deze manier leek hij de fles meer te accepteren en nu gaat het probleemloos. Hij was 2,5 - 3 maanden toen en had nog maar 2 x eerder de fles gehad. Succes!!!
één dag geleden
Hier ook succes met Lansinoh en vers afgekolfde melk op een moment dat ze wel trek had maar nog geen echte honger met huilen enzo.
Had haar in haar triptrap newborn speeltje en met heel veel geduld de fles aangeboden. Op het begin was het heel veel spelen sabbelen en bijten op de speen, maar heel af en toe dronk ze. Iedere dag gedaan en ze dronk steeds meer en minder spelen. Nu pakt ze de fles weer goed ook voor koelkast of vriezer melk.
15 uur geleden
Hier sinds vorige week ook opeens last van toen ik wilde starten met afbouwen om over te gaan op kunstvoeding. Alsof ze het aanvoelt..
Tot twee dagen ervoor waren alle oefenflesjes van verschillende merken geen probleem. Gisteren bezoek gehad van een pre-logopediste. Daar wat flesjes mee getest en ze lijkt haar mond het beste om de Lansinoh fles te sluiten. Alleen het zuigreflex volgt niet meer nu ze zo alert is. Dus ze lijkt niet goed te weten wat ze er mee moet. En raakt dus gefrustreerd als ze hongerig is.
Voor nu het advies gekregen om tijdens de late voeding en de nachtvoeding een beetje gekolfde melk in een flesje aan te bieden terwijl ze nog in haar wiegje half ligt te slapen. (Alleen hoofdje en nekje wat optillen om verslikken te voorkomen). Dit ging nu beiden keren zowaar zeer gemakkelijk. (Reflexen schijnen beter te werken als je slaperig bent). Dus begin is er.. gelukkig heb ik nog even voordat ik moet werken.
Ik vind het juist wel fijn om de hulp van de pre-logopediste te krijgen. Zelf was ik al zoveel verschillende dingen aan het proberen, testen en opzoeken. Dat leverde mij juist meer stress op. Nu nog hopen dat het uiteindelijk lukt!
10 uur geleden
Ik zou een afspraak met een preverbaal logopedist maken. Wij zitten in dezelfde situatie en ik had ook van alles geprobeerd, waaronder verschillende flessen. Die van Lansinoh leek onze zoon nog het beste (maar niet echt goed) te pakken. Na een consult van de preverbaal logopedist bleek dat de mondmotoriek van onze zoon niet optimaal is. De Lansinoh fles is voor hem het “makkelijkst” om te pakken, maar lost het probleem van de verkeerde mondmotoriek niet op. Integendeel, het kan zijn dat het daardoor op termijn alleen maar erger wordt. Dus door zelf aan te klooien met allerlei (tegenstrijdige) tips van het internet kun je het probleem ook nog verergeren. Succes!
8 uur geleden
Mijn zoontje is ook 15 weken oud en weigerde tot afgelopen zondag de fles. Het heeft meer dan 2 weken geduurd voor hij het weer opgepakt heeft. Waar het aan gelegen heeft geen idee. 🤷🏼♀️
Bij ons werkte ineens de difrax lovi, tussendoor kalmeren met speentje als hij een beetje boos werd van het feit dat hij dus de fles aangeboden kreeg.
Nu hebben we doorgepakt en krijgt hij elke dag een flesje om het erin te houden.