17 Reacties

één maand geleden

Wat vervelend! Zeker als je straks moet gaan werken, dan is 5 uur wel erg vroeg om de dag te starten 🙈 Ik heb ooit eens gelezen dat kindjes die t koud hebben vaak tussen 4 en 5 wakker worden maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt. Misschien is jullie kindje nog niet toe aan een hele nacht doorslapen. Heb je al eens geprobeerd om de laatste fles op te hogen naar 180 ml water + 6 schepjes?

één maand geleden

Hoeveel weegt hij? Ik zou ook zeggen, probeer de fles op te hogen. Mijn zoon (6,9 kilo en 14 weken) krijgt 6 flessen van 165 cc.

één maand geleden

Reactie op Rdam 88

Hoeveel weegt hij? Ik zou ook zeggen, probeer de fles op te hogen. Mijn zoo ...
Mijn zoon weegt 6,2 kilo en krijgt al een tijdje 180 ml met 6 schepjes. Wel 5 flesjes 😄

één maand geleden

Reactie op Charis91

Mijn zoon weegt 6,2 kilo en krijgt al een tijdje 180 ml met 6 schepjes. Wel ...
Alle flessen? Ik heb gisteren de laatste fles 180+6 gegeven maar dit gaf geen verschil

één maand geleden

Reactie op Prullie89

Alle flessen? Ik heb gisteren de laatste fles 180+6 gegeven maar dit gaf ge ...
Yes alle flessen 😄 denk nu 3 weekjes ongeveer. Heb dit wel langzaam opgebouwd 😄

één maand geleden

Ik weet t niet zeker hoor, maar mijn zoon vannacht ook heel onrustig vanaf 3 uur ongeveer. De laatste drie dagen drinkt hij ook zn ochtendfles niet goed leeg. Laatste fles is rond 23.00. Vanochtend ook reflux, en gisteren later op de dag ook. Alsof het teveel voeding is voor hem (180+6)

één maand geleden

Reactie op Marieriek

Ik weet t niet zeker hoor, maar mijn zoon vannacht ook heel onrustig vanaf ...
Het maaien van die armpjes wekt bij mij toch vaak de indruk dat er iets aan discomfort is rond de darmen of dus maagzuur

één maand geleden

Onze dochter gaat ook rond 04-05:00 aan en vanochtend heb ik dr gewoon bij me genomen in bed en geknuffeld. Toen sliep ze tot 07:30 en heb ik haar wakker gemaakt om de dag te starten.

één maand geleden

Wij hebben dit de laatste dagen ook ineens. Onze dochter slaapt ook veel overdag, dus ga eens proberen haar overdag wat eerder wakker te maken. Gisteren sliep ze overdag 4 uur achter elkaar. Ze heeft soms maar 6 uur wakkertijd over een hele dag, omdat ze na een uur alweer in slaap valt

één maand geleden

Reactie op linda03

Wij hebben dit de laatste dagen ook ineens. Onze dochter slaapt ook veel o ...
Ik ben er ook bewuster mee bezig. Maar ik zie dan gewoon dat hij moe word (gapen, oogjes worden kleiner). Ik ga hem op die momenten ook niet “wakker houden”. Dat vind ik zo zielig. Ik maak hem nu wel wakker na 2 uur.

één maand geleden

Reactie op Prullie89

Ik ben er ook bewuster mee bezig. Maar ik zie dan gewoon dat hij moe word ( ...
Jaa precies! Wakker houden doe ik niet. Ze valt juist goed zelfstandig in slaap namelijk. Maar precies wat jij zegt, maak ik haar wel wat eerder wakker nu

één maand geleden

Als eens geprobeerd om vanaf dat moment hem bij je in bed te laten slapen? Ik merk ook wel eens dat ze vanaf dat moment wat onrustiger slaapt, maar zodra ik haar in mijn armen laat slapen, slaapt ze verder tot de ochtend voeding tussen 7:00 en 8:00. Misschien dan toch nabijheid na veel uren alleen te hebben gelegen? Ik slaap zelf dan ook verder, hier helpt het dus voor ons allebei 😉 Succes!!

één maand geleden

Bij ons ligt ons zoontje op de kamer maar komt na vaak 4 uur voeding inderdaad niet meer tot rust, slaapt wel maar heel onrustig. Dus leg hem dan naast mij in bed en is gelijk rustig. Slapen we samen tot de ochtend, ook ergens gezellig!

één maand geleden

Hm bij mij zou eerste idee toch honger zijn. Hoe vaak heb je fles geven rond 4:00u geprobeerd? Kan ook even duren voordat iets werkt

één maand geleden

Hoeveel weken is je baby? Misschien mama honger als hij nog in het 4e trimester zit?

één maand geleden

Hier ook meestal tussen 4-5 uur onrustig grommende geluiden. Geef hem nu meestal halve fles en kan ik hem weer terug leggen en slaap hij tot rond 8 uur ‘s ochtends

één maand geleden

Probeer overdag hem steeds 1,5-2 uur wakker te houden, spelen, kletsen. Bij ons hielp het echt om ‘s avonds een ritueeltje te doen (half 8 naar boven, badje, slaapzak aan en dan flesje). Ze is 14 weken en weegt 7.2 kg en wordt ook om 4 uur wakker, slaapt daarna weer tot 8. Hebben bewust om 11 geen fles gegeven, omdat ze dan echt uit haar slaap wordt gehaald. Als hij om 4 uur wakker is en om 6 er weer uit moet, kan het zijn dat die denkt dat het om 4 uur al ‘tijd’ is.. Misschien helpt het om de fles van 11 over te slaan en om 2-3 uur een flesje te geven?