8 Reacties
één maand geleden
Hoeveel graden is het in de slaapkamer en hoe kleed je hem? Misschien koud? Mij werd altijd gezegd babys die het te koud hebben hoor je op een gegeven moment wel, vaak komen die tussen 3a4 uur als de temp buiten ineens daalt. En anders kan je proberen klein flesje te geven met max 60cc en kijken of hik dat drinkt.
één maand geleden
Dat hij weer in slaap valt, betekent niet dat het geen honger is.
Hoe is hij als hij wakker wordt? Is hij nog lekker warm, laat hij hongersignalen zien, hoe reageert hij op een klein flesje?
Mijn oudste is trouwens nog maanden wakker geworden 's nachts toen ze al geen honger meer had (na 8 mnd stopte ze met nachtvoeding. Vanaf ca. 15 mnd sliep ze echt door). Dat is op zoch ook heel normaal babygedrag waar je niet iets 'aan kunt doen'. Maar bij ons was een aai en een tutje voldoende. Binnen 2 minuten sliep ze dan weer.
één maand geleden
Doorslapen kun je niet afdwingen en kan ook weer veranderen na een week/maand/.. of per nacht. Voor mij klinkt het ook dat hij wakker wordt met honger. Maar ik voed ook liever even een kwartier dan drie kwartier bezig te zijn met een speen. Als ie ‘s ochtends de fles slecht drinkt, krijgt ie ‘s nachts teveel.
één maand geleden
Onze dochter word ook regelmatig ‘s nachts even wakker. Als ze met een speentje snel weer slaapt schaal ik het niet onder honger, als ze lang wakker blijft en/of speen uitspuugt/blijft zoeken dan wel.
Als ze honger heeft blijft ze ook steeds wakker worden en bij geen honger slaapt ze door tot de ochtend
één maand geleden
Ik heb nu 1 nacht gehad met 100 keer het speentje geven en dat ze doorsliep (met een hoop gekreun dus heb amper geslapen) en 1 nacht waarin ik toch een flesje heb gegeven rond 3.30 uur, hierna is ze rustig verder gaan slapen zonder speentje.
Maar ja, er is geen peil op te trekken soms ... ik zou toch misschien een klein flesje proberen, al ben je dan ook snel een halfuur bezig 😅
één maand geleden
Hoeveel flesvoeding krijgt ie? En hoeveel uur laat je overdag tussen de voedingen?
Het kan toch zijn dat er net te veel uren tussen zit.
Ik geef m’n dochter van 9 weken om de 4 uur de fles a 150cc. De fles van 19.00 is 180cc, anders slaapt ze niet (vraag me niet waarom 😂). Rond 22/23.00 uur ook de laatste fles, soms drinkt ze die helemaal en soms maar 70/80cc.
Ook dan slaapt ze de nacht door. Van de week ook 2 nachten niet en kwam toen ook rond 04.30/5.00 uur weer. Dan geef ik een half flesje en om 07.00 uur de andere helft, zodat het schema niet in de war komt.