39 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op First1

Voor degene die een KS hebben gehad. Hoelang vloeide jullie nog? Ben nu 5 ...
Bij de eerste keizersnede een week ongeveer. Nu vloei ik op dag 12 nog steeds. De hoeveelheid wisselt met hoeveel ik die dag heb gedaan. Ook begreep ik van m’n kraamhulp dat “eventjes in de zon zitten” ook invloed heeft.

3 maanden geleden

Reactie op First1

Bij de eerste ks een klein weekje. Nu al 3 weken 😅 dit is de tweede.

3 maanden geleden

Ik sinds een week niet meer, op 16 juli ks gehad

3 maanden geleden

Smeren jullie het litteken in met creme? Ik merk dat het soms zo jeukt of trekt. Het is wel dicht

3 maanden geleden

Reactie op First1

Hier nu bijna 4 weken geleden, vloei nog steeds. Niet echt bloed meer maar nog wel vocht, heel licht bruin van kleur. Wel een spoedkeizersnede gehad na een hele bevalling mee te hebben gemaakt, na een half uur persen over gegaan op keizersnede, weet niet of dat nog invloed heeft. Creme mag volgens mij pas na 6 weken is mij verteld.

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Smeren jullie het litteken in met creme? Ik merk dat het soms zo jeukt of t ...
Ik zou het niet insmeren maar gewoon zo laten. Jeuk is vervelend maar hoort bij het genezingsproces. Als het verder mooi dicht is en niet rood oid, dan hoef je niks te doen

3 maanden geleden

Mij werd arnica d6 druppels aangeraden homeopathisch middeltje wat helpt bij genezing van binnenuit

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Als de korstjes eraf zijn mag je er pas iets op smeren. Bij mij was de huid eromheen best droog dus heb ik er al iets eerder voorzichtig omheen gesmeerd. Een neutrale crème of olie is het beste, littekencrèmes zijn vooral marketing dus daar hoef je geen fortuin aan uit te geven.

2 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Vanuit de keizersnede club wordt ALHYDRAN littekencrème geadviseerd wanneer het litteken geheeld en dicht is. Ikzelf heb de scarban pleister er nu op zitten ( twee en een halve week na mijn keizersnede) en dat helpt ook goed tegen de jeuk en helpt het litteken goed te hydrateren en herstellen.

2 maanden geleden

Reactie op michele101

Vanuit de keizersnede club wordt ALHYDRAN littekencrème geadviseerd wanneer ...
Ow ik ben wel benieuwd heb jij die vergoed gekregen die scarban pleister of gewoon zelf uit voorzorg gekocht? Ik denk niet dat ik nu al (3weken) vergoed krijg. Het is alleen dik en hard boven litteken. Dus ik twijfel ff of het me geld waard is om het zelf te gaan kopen.

2 maanden geleden

Reactie op fiume

Ow ik ben wel benieuwd heb jij die vergoed gekregen die scarban pleister of ...
Ik heb hem zelf gekocht, maar begreep dat als je een hypertrofisch litteken hebt dat het dan uit je basisverzekering vergoed wordt. Let wel op je eigen risico dat je hiervoor moet betalen.

2 maanden geleden

Ervaren jullie ook een dumping na het avondeten? Iedere keer loop ik binnen een half uur leeg na het avondeten 💩 alleen bij het avondeten trouwens.

2 maanden geleden

Hoe lang hebben jullie de zwaluwstaart pleisters er op laten zitten? Ik heb nu twee weken geleden een spoedkeizersnede gehad en ze zitten er nogsteeds op…

2 maanden geleden

En wanneer zijn jullie begonnen met het licht masseren van het litteken? Mn littekens voelen al aardig hard aan en wil voorkomen dat het een homp litteken gaat worden 😅

2 maanden geleden

Reactie op JJFH

Hoe lang hebben jullie de zwaluwstaart pleisters er op laten zitten? Ik heb ...
De Kraamzorg heeft dat voor mij gedaan op dag 6. Mocht meteen al van het ziekenhuis. Ik verwacht dat dat bij jou dus ook wel kan inmiddels.

2 maanden geleden

Ik had geen pleisters erop. Er zat niks op eigenlijk. Sinds 3 dagen smeer in het in met vette creme

2 maanden geleden

Reactie op JJFH

Hoe lang hebben jullie de zwaluwstaart pleisters er op laten zitten? Ik heb ...
Ik heb ze ook in m’n kraamtijd eraf gehaald. Op advies ook van de verloskundige die aangaf dat je litteken dan beter kan drogen. Ik masseer het nog niet mijn litteken.. nog een beetje gevoelig. Ik heb zo’n scarban pleister er nu op. Er wordt geadviseerd 6-8 weken na de bevalling pas te masseren.

2 maanden geleden

Ik heb ook erg last van mijn buik, maar ook van mijn onderrug. Probeer vooral plat te liggen zit een de parachetamol maar wel vervelend non stop die pijn. Nu 2 weken geleden. Jullie nog tips qua oefeningen?

2 maanden geleden

Reactie op Juli2024💖

Ik heb ook erg last van mijn buik, maar ook van mijn onderrug. Probeer voor ...
Ik leg een (voedings)kussen onder mijn knieën zodat deze wat gebogen zijn en laat mijn knieën dan naar buiten vallen. Daardoor ontspant mijn onderrug.