20 Reacties
11 dagen geleden
Hij verdraagt helaas geen fv daarvoor moeten we naar de allergiepoli vandaar zoek ik een korte termijnoplossing! Ja na 150 wordt hij 'boos' dus nu lukt met extra kolven in de ochtend 180 meegeven maar geen voorraad opbouwen dus dacht wie weet nog goede tips want voorraad is wel echt nodig helaas
11 dagen geleden
Ik kolf zelf maar 60-80ml per keer en kleine drinkt 2x 150ml op de opvang. Kolf al een keer extra overdag en probeer nog een keer voor het slapen gaan te kolven. Kan je misschien in de avond nog een keer kolven? Powerkolven helpt hier wel de productie op peil te houden. Soms probeer ik in 3 uur tijd elk half uur 5 a 10min te kolven, dat helpt ook wel wat.
Verder goed drinken en gezond en afwisselend eten. Kokoswater helpt wat, en borstvoedingsthee. En veel en goed slapen! 🙏🏼
Hopelijk zit er iets tussen wat kan helpen. Oh, en zoveel makkelijker gezegd dan gedaan, niet stressen voor en tijdens het kolven. Dat werkt averechts. Filmpjes en foto's kijken en borstcompressie daarentegen helpen weer goed... veel sterkte en succes 🙏🏼
10 dagen geleden
Heb je de motor van je kolf al laten checken? Als je zoontje echt boos wordt van minder dan 180 dan klinkt het alsof hij dat normaal bij jou ook live uit de borst kan halen.
Andere optie is dat hij wel genoeg heeft aan wat minder, maar nog wel een flinke zuigbehoefte. Je zou eens kunnen vragen hoe lang de oppas over de voeding doet. Gaat dat veel sneller dan bij jou aan de borst dan is een andere speen waardoor het voeden wat langzamer gaat misschien wel een betere optie dan meer kolven
10 dagen geleden
Reactie op Ploen
Thanks goeie tips! Ik ga een kleinere speen op de fles doen en nakolven na ...
In dit kader, wij laten onze zoon met de fles op de opvang therapeutisch voeden: in zijligging en fles af en toe ook kantelen zodat er geen melk uitkomt en hij als het ware een toeschietreflex moet opwekken. Dat maakt dat hij langer aan de fles zit ook en tevreden is na de fles. Hij heeft tot voor een week geleden het heel goed gedaan met 2x 120 of 1x 120 en 1x140 ml. Dat haalde bij mij de druk enorm van het kolven af
10 dagen geleden
Als je het aan een lactatiekundige zou vragen, dan zou ze je sowieso zeggen dat 180 ml te veel is voor een kindje dat borstvoeding krijgt. Maagje wordt dan opgerekt en dan wil het altijd die hoeveelheid melk, terwijl dit niet uit je borsten komt, tenzij je overproductie hebt. Kijk maar eens bij Teddy Roorda op insta, erg interessant. Ik lees wel eens vaker hier dat de opvang ‘eist’ een bepaalde hoeveelheid melk te geven. Laat je er niet gek door maken hoor, jij bepaalt. En tussen de 100-150 kolven is super netjes!!!❤️