11 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje zit nu in de slaapregressie en in het begin overdag na 45 min eventjes laten huilen en dan speentje gegeven. Een paar dagen gedaan en nu slaapt hij zelf door of soms alleen een beetje gejammer.

één maand geleden

Ik lees overal dat het belangrijk is dat ze zelfstandig in slaap kunnen vallen, zodat ze ook na een slaapcyclus zelf kunnen doorslapen als ze eventjes wakker zijn. Sinds onze zoon niet meer op ons, maar op bed (co sleeper in de nacht en ledikant overdag), de box (overdag) of kinderwagen (overdag) in slaap valt, slaapt hij meerdere cycli achter elkaar. Sinds kort zelfs elke middag een slaapje van 2,5 uur! Soms wordt hij na een cyclus wakker en spuugt hij z’n speentje uit. Als ik dat terug stop dan slaapt hij altijd weer door al die tijd. Voor het zo goed ging als nu ging hij wel eens huilen als ik hem in z’n ledikant legde. Dan pakte ik hem, troostte ik hem en legde ik hem weer terug als hij rustig was. Dan zette ik een krukje naast z’n ledikant en bleef ik bij hem. Zo heb ik dat afgebouwd. Kamer overigens helemaal donker :-).

één maand geleden

Volgens mij doe je het al prima. Hier wordt ie standaard wakker na 30 min en dan probeer ik eerst speentje en aaitje als dat niet werkt wieg ik hem in slaap en leg ik hem weer weg. Soms moet dit 2/3x voor hij in diepe slaap beland maar dan kan hij daarna gerust 2,5 uur slapen. Bij mijn dochter kwam er vanzelf een moment dat ze ze zelf ging koppelen, als ze idd maar zelfstandig in slaap kunnen vallen de eerste keer.

één maand geleden

Rood lampje doet wonderen hier

één maand geleden

De tips hieronder zijn al heel goed! Het kan ook helpen om rond de 40 minuten alvast bij hem te zitten en de speen in te doen. Je blijft er dan even bij zitten om de overgang goed te laten verlopen. Compleet donker de kamer en evt white noise gebruiken!

één maand geleden

Reactie op mommyyynn

De tips hieronder zijn al heel goed! Het kan ook helpen om rond de 40 minut ...
Ohja, vergeten te vermelden dat we ook een slaapdeuntje opzetten bij het in slaap laten vallen en na ong 10 minuten zetten we de witte ruis aan

één maand geleden

Reactie op Baby050724

Ohja, vergeten te vermelden dat we ook een slaapdeuntje opzetten bij het in ...
Ik zou alleen white noise gebruiken, vanaf het begin van het slaap ritueel

één maand geleden

Thanks allemaal! Speen heeft ze niet helaas..

12 dagen geleden

Hoe gaat het nu?

17 uur geleden

Iemand nog tips?

14 uur geleden

Reactie op First1

Iemand nog tips?
Helaas niet, ik heb het los gelaten en merk nu ongeveer week dat ze een ritme krijgt in dutjes. In de ochtend maar een dutje van 30 minuten, dan rond 11 uur weer naar bed en slaapt ze wisselend van 1,5 uur tot 2 uur. Laatste dutje is vaak een een half uur of 45 min. Zonodig bied ik haar nog een 4e dutje aan. Ik heb denk ik een kindje wat niet zoveel slaapt overdag. Verder een tip: proberen in de ochtend je kindje goed bloot te stellen aan daglicht, dus wanneer het net licht is lekker naar buiten. Ik was ook wanhopig en was zo bezig met het verlengen van dutjes dat ik er zo wat aan onderdoor ging. Dat is geen doen natuurlijk. Daarom losgelaten, zie nu een ritme ontstaan en langere dutjes (nog erg wisselend hoor). Heb vertrouwen, succes mama 🙏🏻