22 Reacties
MOD
14 dagen geleden
Ik heb een elektrische kruik besteld en leg deze in het bedje. Omdat ze hier gelijk klaar wakker was door de kou van het bedje. Gebruik het puur alleen voor opwarmen.
14 dagen geleden
Ik wieg mijn kleine in slaap in mijn armen en leg hem dan in zijn bedje in zijn slaapzak. Doe een verkort slaapritueel van ‘‘s avonds. Vanaf 3 maanden gaan ze patronen herkennen. En zodra hij gaat herkennen dit is om te gaan slapen werkt het goed. Wij leggen onze kleine man al ruim 6 weken overdag in zijn bedje en gaat hier eigenlijk altijd goed. Ik leg hem altijd binnen de 1,5u weer op bed. Hij is nu 15 weken
14 dagen geleden
Ik heb de tip gekregen om het eerste dutje van de dag in het eigen bedje te doen. Dan is de slaapdrang vaak nog het hoogst en pakken ze beter de slaap. En vanaf daar opbouwen. Ook heb ik vanaf het begin m’n dochter op haar kamertje verschoont, zodat ze de kamer al kon herkennen. Slapen in haar bedje (niet co sleeper) ben ik sinds week 6 gaan oefenen. Overdag gaat dit goed en in de nacht slaapt ze nog bij ons in de co sleeper. Daar kunnen we haar wel beter “wakker” wegleggen dan overdag, dan komen ook sneller de tranen en geklaag. Waarschijnlijk omdat ze weet dat ik dan ook weg ga, in de nacht lig ik naast haar.
Ik ben ook benieuwd voor mezelf met het inslaap krijgen van de kleine. Ik “loop” mijn dochter in slaap in m’n armen, maar met 6+ kilo en alles wat er nog aan gaat komen, lijkt me dat ook geen optie meer op den duur. (Nu al verzuurde armen 😂)
Als ze is slaap gevallen is, leg ik haar in haar bedje. Vaak wordt ze dan wakker er komt er protest en vrijwel meteen geef ik haar de speen zodat de lichamelijke onrust weggaat. Dan laat ik haar Max 5 minuten op de speen zuigen en haal deze weer uit haar mond. Dan is ze vaak al vertrokken.
Ik doe haar in de puckababy mini, donkere kamer en numsy (white noise) aan.
14 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Ik heb de tip gekregen om het eerste dutje van de dag in het eigen bedje te ...
Aanvullend. Ze is nu 12,5 week en leg haar in de ochtend na een uur al weg (vanwege die slaapdruk, vaak slaapt ze dan 2 tot 3 uur weg). In de middag leg ik haar naar 1,5 uur weg.
14 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Ik heb de tip gekregen om het eerste dutje van de dag in het eigen bedje te ...
De nachten slaapt hij al op zijn eigen kamer sinds week 6 en verschonen doen we ook altijd op z’n eigen kamertje dus dat gaat heel goed, ook de nachten slaapt ie vaak meteen in. Ik let eigenlijk meer op moeheidssignalen dan op de wakkertijd.. misschien moet ik hem gewoon na 1,5 uur wakker wegleggen of hoe doe jij dat ?
14 dagen geleden
Ik heb met mijn dochter enorm geoefend. Idd klein slaapritueel, bij ons was dat; slaapzak, white noise, donker, kipkep op de buik en speentje en dan wakker wegleggen als ze moe werd. Eerste gaap en wakkertijd aanhouden. Vervolgens sprak ik met mezelf een tijd af dat ik het ging proberen bijvoorbeeld 20 min. Dan was haar in slaap krijgen in dr eigen bed echt mijn focus. Soms stond ik in 5 min wel 20x terug in dr kamer als dr speen uit was en ze begon te huilen. Terug, speentje in neusje wrijven en gelijk weer weg. Lukte het binnen die 20 min niet. Volgende keer beter. Uiteindelijk heeft het echt niet langer dan een week geduurd tot ze moeiteloos zelfstandig in slap viel in dr bed. Ik zou dus zeggen geef jezelf de tijd en houdt vol. Het lijkt mu een eeuwigheid te duren maar het gaat je echt lukken!
14 dagen geleden
Reactie op Ester18
De nachten slaapt hij al op zijn eigen kamer sinds week 6 en verschonen doe ...
Ik let meer op de wakkertijd, haar slaapsignalen zijn soms niet meer zo duidelijk. Ik weet dat ze meer gaat kraaien naarmate ze meer moe wordt.
Dan slaat het snel om van vrolijk kraaien naar jammeren en dan moet ik snel zijn 😅
Max 1,5 uur kan ze wakker zijn dus dat houd ik aan.
14 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Ik heb met mijn dochter enorm geoefend. Idd klein slaapritueel, bij ons was ...
Zet je nog steeds de speen in? Ik gebruik hem ook maar ben bang dat ze er teveel aan gehecht raakt en niet zonder in slaap kan vallen als ik haar enigszins wakker wegleg 🫣
14 dagen geleden
Reactie op Ester18
Wat fijn om te lezen! En je hield dus echt de wakkertijd aan passend bij de ...
Nee ik kijk eerlijk gezegd meer naar slaapsignalen dan wakker tijden. Vaak begint hij na 1.15/1.30 te gapen hij is nu 12 weken dus is wel wat sneller moe dan standaard
14 dagen geleden
Reactie op Mrswit
Als het niet lukte wiegde je haar dan uiteindelijk wel in slaap?
Ja als het binnen mijn ‘tijd’ niet lukte deed ik haar weer in de draagzak. Ze sliep nergens anders overdag van week 5-11 en vanaf een week of 9 rustig in bed gaan oefenen en met 12 weken deed ze elk slaapje keurig in bed!
14 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Nee ik kijk eerlijk gezegd meer naar slaapsignalen dan wakker tijden. Vaak ...
Ja precies. En deed je gelijk alle slaapjes overdag op het eigen kamertje of bouwde je dit op? Ik merk dat als ik dit dus 3 keer per dag probeer hij zo oververmoeid raakt omdat hij dus haast dan niet slaapt..
14 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Zet je nog steeds de speen in? Ik gebruik hem ook maar ben bang dat ze er t ...
Ja ik doe dat wel. Want ik vind zelf liggen (ipv wiegen) en met speen in slaap vallen minder erg. Bij mijn dochter ook zo gedaan en toen ze zelfstandig in slaap kon vallen hoefde ik ‘s nachts nooit terug voor een speen. Vaak spuugde ze hem zelf slapend uit. Maar om het te leren en toch comfort te bieden vind ik het fijn. Ze zijn nog zo klein dus ik doe het stap voor stap. Mocht die speen later wel een probleem worden los ik het dan wel weer op,l.
14 dagen geleden
Reactie op Ester18
Ja precies. En deed je gelijk alle slaapjes overdag op het eigen kamertje o ...
Nee ik geloof dat ik begon met een of twee keer op een dag en iig een goede draagzak dut ertussen als het niet was gelukt. Vooral zelf erin blijven geloven en niet gefrustreerd raken en idd je kindje niet oververmoeid laten worden