24 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb altijd een hydrofieldoek in mijn tas en die leg ik dan op mijn borst zodat ik niet “helemaal” een blote borst heb. Dus bijvoorbeeld jurkje of blouse aan en dan doe ik die doek op mijn borst, dan jurk hals onder de borst en de baby aanleggen. En dan de doek gewoon een beetje netjes neerleggen maar ik leg het niet over het hoofdje, alleen op mijn eigen borst. Dan kan je je kindje ook nog gewoon zien en de aanhap enzo, maar een ander ziet eigenlijk niks.
2 maanden geleden
Ik heb een hydrofiel doek van 1.20x1.20 bij me om mijzelf te bedekken. Verder als ik het huis uitga en ik verwacht mogelijk te moeten voeden dan trek ik een voedingsbh en een speciaal voedingsshirt aan, thuis altijd sportbh die uitgaat bij voeden. Verder de keren dat ik heb gevoed ging ik ergens zitten meer in een hoekje, drankje erbij en voeden.
2 maanden geleden
Hey! Je hebt plekken waar op de deur staat dat het een borstvoedingsvriendelijke plek is. Zie:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/voedenkanhier
En ik gebruik in het openbaar een borstvoedingsdoek, zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/hydrofiele-borstvoedingsdoek-voedingsdoek-afschermdoek-taupe/9300000165942174/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000165942174&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjww5u2BhDeARIsALBuLnNaEsA7SrHUZSBFVxmyeBe1msJoaVlDIWYoxGIJGk9O490_ABJ-ULEaAsjWEALw_wcB
2 maanden geleden
En ik kies op een terras ofzo een hoekje uit en ga dan met mijn rug naar de rest van het terras zitten. Op veel plekken heb je ook voedingsruimtes (bijvoorbeeld de IKEA of bij concerten kan je naar de EHBO om te kolven, in dierentuinen kun je ook vaak voeden bij de EHBO als je een privé ruimte wil).
En ik heb gemerkt bij mezelf: gewoon doen. Het is even ongemakkelijk om je tiet eruit te halen en je kind aan te leggen, maar als ie eenmaal drinkt dan is hij mij al het ongemak ook wel weer vervlogen.
2 maanden geleden
Ik voel me er ook nog niet helemaal goed bij. Heb ook zo'n doek, maar er is toch een moment dat je borst bloot is en je even bezig bent met aanleggen. Wat mij opvalt is dat mensen echt gaan zitten kijken, eerst natuurlijk omdat een hongerig/huilend kind hun aandacht trekt maar daarna is het blijkbaar ook het staren waard. Kan me daar op dit moment zo aan ergeren, kijk lekker weg zeg😒😒
2 maanden geleden
Dit s mn tweede kindje en moet zeggen het word makkelijker bij mn dochtertje pas na paar maanden buiten huis gevoed nu met mn zoontje gooi ik me tiet er overal uit🤣 heb wel voor de drukkere plekken een hydrofiele doek en leg die dan op t stukje waar mn borst nog bloot is maar voor de rest is het echt een kwestie van wennen you can do this mama❤️ iedereen moet eten ook je baby en probeer wat afleiding te zoeken tijdens het voeden zodat je niet teveel let op andere
2 maanden geleden
Tot nu toe voed ik mijn baby overal; in een restaurant, in een winkelcentrum, bij de chiropractor in de verschoonruimte. Ik heb het idee dat de mensen die kijken meer zoiets hebben van ahh wat een lieve baby of oh wat goed dat ze bv geeft. Maar ik probeer me vooral op m’n kleine te focussen en evt degene met wie ik op pad ben. Mijn tip zou zijn, gewoon doen dan wordt die drempel lager :)
Qua kleding ben ik zelf ook nog zoekende… dus als iemand tips heeft voor leuke en makkelijke kleding lees ik graag mee!
2 maanden geleden
Ik heb een shirt en daaronder een topje. Shirt omhoog en topje omlaag. Je ziet vrijwel niks behalve kort met aanleggen. Begin anders eens bij een kleine wandeling op een bankje. Dan heb je niet meteen het gevoel dat iedereen kijkt en is het wel een stapje verder
2 maanden geleden
Met de eerste heb ik nooit relaxt in het openbaar gevoed, zelfs wel eens op een toilet gaan zitten, en altijd op tijd thuis willen zijn. Nu bij de tweede is dat niet haalbaar, en nu merk ik dat het super makkelijk is, sonde van al die zorgen en gedoe bij de eerste 😂 Ik heb grote hydrofiel doek die ik over 1 schouder en baby leg, dan is stukje waar hij drinkt bedekt. Ik heb een los shirt aan zodat je een kant omhoog kan tillen. Gewoon doen 😍!!
2 maanden geleden
Voedingsbh, voedingsshirt of blouse aan en hydrofiele doeken mee. Wat de anderen zeggen; het aanleggen kan even gek voelen, omdat iedereen mee zou kunnen kijken. maar als dat gelukt is, dan voel je een soort trots over je heen komen, zo van; ik doe dit maar mooi. Good for me and my baby. Jammer dan wat anderen er eventueel van vinden 😅. Gisteren nog op de stoep bij een benzinestation. Die mensen kom je toch nooit meer tegen 😉
2 maanden geleden
Ik voed mijn kindje eigenlijk overal maar probeer wel een beschut hoekje te zoeken of zoveel mogelijk met mijn rug naar de mensen te gaan zitten. Ik naak mijn bh los onder mijn shirt, neem mijn kindje in mijn armen met haar hoofdje al voor mijn borst en doe dan pas mijn shirt omhoog. Dan zien mensen niet of maar heel kort even je borst. Wat ze er verder nog van zien als je kindje aan het drinken is is niet veel meer dan dat ze ook zouden zien als je een bikini of badpak aan hebt :) kijk maar eens in de spiegel als je aan het voeden bent. Ik vind het persoonlijk wel meevallen hoe bloot te bent dan en vind borstvoeding geven gewoon iets heel natuurlijks waar mensen zich vooral niet teveel van moeten aantrekken. Dus lekker gaan doen!
2 maanden geleden
Als je een topje onder je tshirt draagt kan je het zo doen. Hydrofiel over je schouder (die heb je dan voor knoeien ofzo), voedingsbeha openklikken, shirtje omlaag trekken, beha open en t-shirts omhoog en dan baby aanleggen. Als de baby dan drinkt zie je echt helemaal niks. Probeer het maar eens voor de spiegel. Jij ziet wel een deel van je borst als je omlaag kijkt, maar voor anderen zit het hoofd van je baby ervoor. Mocht je een jurk aanhebben die je omlaag trekt kan je de hydrofiel gebruiken om je borst te bedekken. Het is een kwestie van gewoon doen. Na een paar keer gaat het makkelijker. En beter om het te leren zonder doeken of schorten over je baby. Want als je baby wat ouder is pikt die het niet meer om bedekt te worden en wordt het 1 groot gevecht.
En grootste tip. Ga de voeding niet uitstellen of proberen je baby te sussen. Er is niets wat meer de aandacht trekt dan een krijsende baby met honger. Probeer dat voor te zijn!
2 maanden geleden
Zo’n voedingsdoek kun je ook bij Ali bestellen. Stuk goedkoper om uit te proberen. Ik vond het overigens niks. Ik herken me in je verhaal en heb laatst gewoon gevoed en toen ging het heel goed. De keren daarvoor was heel ongemakkelijk, maar het went. En voor mij speelt de plek ook een rol. Op terras in een hoekje gaan zitten ipv vooraan etc. 😘
2 maanden geleden
Ik lees dat veel dames zeggen dat je met aanleggen wel even je borst bloot hebt, ondanks dat je een doek gebruikt. Dit hoeft echter niet per se. Zo’n borstvoedingsdoek kan je ook eerst omdoen, daarna kindje eronder, zelf even ‘eronder duiken’ zodat je ziet wat je doet tijdens het aanleggen. Het is even wat gedoe maar als je echt niks bloot wilt laten zien zoals ik dan is het wel te doen! Heb het op deze manier op het terras etc gedaan. Krijg het er wel bloedheet van en vind het niet comfortabel dus ik hoop dat dat nog went want thuis voeden vind ik wel heel fijn… Dus het houdt me altijd nog wel wat tegen om vaak van huis te zijn 😞