8 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje slaapt sinds week 2 gewoon op zijn buik 😊 Heb er verder geen tips voor, we herkenden het van onze dochter en hebben hem gewoon zo neergelegd 🫣
Denk dat jullie zoontje zijn hoofd ook al prima kan draaien, dus zou het gewoon doen, zeker als je een goed ademend matras hebt.
Bij ons ligt hij tussen ons in, in zijn nestje op zijn buik. Het nestje (doomoo cocoon) heeft bij het hoofdeind in zowel de bodem als de randen zeg maar een soort aerosleep achtige structuur en heb t uitgeprobeerd, je kan echt goed ademen, ook als je echt hard je neus erin duwt hahaha. Maar dat doet ons zoontje alleen als hij aan het kreunen/miepen is en dan ben ik al wakker 😆
3 maanden geleden
Mijn zoontje is nu ruim 3 weken en slaapt nu ook al een aantal nachten op zijn buik. Eerst hebben we het overdag uitgeprobeerd en daarna durfden we het in de nacht ook in de co sleeper. Het geeft ons allemaal zo veel rust! Hij is ook een veel chillere baby nu hij niet meer zo oververmoeid is. Voor ons werkt het dus (maar spannend vind ik het ook nog steeds hoor).
3 maanden geleden
Heeft onze dochter ook altijd gedaan. Even door je angst heen en jullie slapen allen beter.
3 maanden geleden
Onze middelste sliep ook beter op zijn buik. Hij sliep echter op een schapenvachtje en dat vond ik te gevaarlijk. Kheb toen Nunki lakentje van Fedde&Kees aangeschaft, dat geeft een soort druk op de borstkas. Hij sliep daarmee prima!
2 maanden geleden
Die van ons ligt ook het liefst op zijn buik. Vanaf wanneer is het wel veilig om ook s nachts zo te slapen? Hij tilt nu regelmatig zijn hoofd op om de andere kant op te kijken en vervolgens zijn hoofd weer neer te leggen
2 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Die van ons ligt ook het liefst op zijn buik. Vanaf wanneer is het wel veil ...
Klinkt alsof hij heel goed zijn hoofdje kan draaien en optillen, dan kan hij ook snachts zo slapen🥰
2 maanden geleden
Hier ook een buikslaper baby.. ja tegen advies en waarschuwingen in deden we/ik gewoon mijn gevoel en instinct volgen, om gewoon ook slaap en rust te krijgen die er al weinig van is. Dus we gingen gewoon onze baby op de buik laten slapen.. eerste weken toch voorzichtig en veel opletten, licht slapen om te checken of alles goed ging.. maar we kregen er zelfverzekerdheid in, want ze toonde toch aan dat ze aardig goed aan hoofd van links en rechts kon bewegen overdag in de box als ze sliep. Dus naar mate van tijd maakte ik mij minder zorgen dat ze bijvoorbeeld met haar gezicht in het matras zou liggen en niet haar hoofd zou kantelen. Maar ik wilde haar ook inbakeren omdat ze zichzelf veel wakker maakte en dit eigenlijk ook met mijn andere kids had gedaan, want dat leek alsof z er toch behoefte aan hard maar het was veels te warm om in te bakeren. Maar sinds twee weken (vanaf week 6 dus) gestart met inbakeren en ze slaap in de nacht ingebakerd, ik leg haar dan half op haar zij en half rug tegen een knuffeltje en vaak met bewegen beweegt ze zichzelf op haar rug en dat gaat wel goed.. overdag slaapt ze of op haar zij in babynest of buikje. Hopelijk heb je wat aan onze ervaring wat..