13 Reacties
3 maanden geleden
Hoe oud is je kindje?
Geef je ook live borstvoeding of kolf je fulltime?
3 maanden geleden
Tip: huur tijdelijk de symphony kolf van meleda. Ik had binnen 2 dagen een opbrengst van 70 ml (na het geven van een borst, dus dat moet je er nog bij optellen)
3 maanden geleden
Hoe vaak leg je je kindje aan? Door bij te voeden met kunstvoeding wordt er ook minder van je borsten gevraagd. Beste tip is; aanleggen, aanleggen, aanleggen.
Zelf kolfde ik aan het begin met de Medela kolf van het ziekenhuis (kan je huren) en deed ik 1x per dag power kolven.
Heel veel drinken, goed eten is ook belangrijk.
Boezemvriendjes plus kan je kopen, dat helpt ook je productie.
Huid op huid contact.
Vaker kolven?
Na 1 tot 1.5 uur zijn je borsten als het goed is weer gevuld.
Hoe oud is je kindje?
3 maanden geleden
Reactie op Otto95
Hoe vaak leg je je kindje aan? Door bij te voeden met kunstvoeding wordt er ...
Oh en er is een forum op Facebook met daarin ook lactatiekundigen en vrouwen die al jaren borstvoeding geven. Stel je vraag daar eens, die kunnen je misschien goede adviezen geven!
Borstvoedingsforum heet het.
3 maanden geleden
Ik heb veel kokoswater gedronken en heb een mega goeie productie. Weet niet of het nou aan het kokoswater lag maar dat hydrateert wel meer dan gewoon water las ik ergens.
Sowieso echt goed drinken, eten, je rust pakken waar mogelijk en aanleggen. Dat stimuleert ook de productie
3 maanden geleden
Vooral geen kunstvoeding geven als je je productie wil verhogen. Wil je kolven ipv live voeden of als voorraadje? Is je kindje nog heel klein, dan moet je productie zich nog goed afstemmen en heb je weinig ‘extra’. Je hebt ook weinig voorraad nodig, dus als dit het doel is zou ik hier niet te veel van verwachten nog. Wil je een flesje geven ipv live voeden kun je ook eens kijken naar hoeveel je per voeding geeft. Je geeft met de fles al vaak te veel.
3 maanden geleden
Reactie op pln92
Is het bi jou gelukt? Bij mij nog steeds niet :-( voldoende
Bij mij is het vooral de baby die mijn tepels dichtknijpt en de productie dwars zit. Ik heb nu een nieuwe manier van aanhappen geprobeerd en hou me aan veel slapen, gezond en regelmatig eten en powerkolven (20min, 10min rust en dan nog 2x 10min met 10 min rust ertussen). Gisteren had ik 100ml - voor het eerst! Verder probeer ik de baby zoveel mogelijk aan te leggen, ook als ik in de ochtend daardoor alleen maar bezig ben met voeden