26 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op cloverrainbow

Haha die 4 woorden zijn precies de essentie. Wil alleen zo graag weer het o ...
Haha ja ik hou van lekker concreet hahaha

2 maanden geleden

Wij hebben het af en toe ook. Gelukkig staan we hetzelfde in de opvoeding, maar daarbuiten is het soms lastig. Ik denk altijd wat ik zelf kan doen, elke dag geef ik mijn man een compliment over iets wat hij die dag gedaan heeft. Ik probeer wat liefs voor hem te doen. Ik verwacht niks terug, maar zo verander ik de sfeer weer in meer positiviteit. Uiteindelijk komt zijn lieve kant ook weer boven. Uiteraard lukt dit zeker niet elke dag, zeker als we moe zijn en onze zoon een huilbui heeft.

2 maanden geleden

Ik denk dat het erbij hoort, ik merk het ook bij ons dat partner en moe is en het is druk op het werk dus hij is niet altijd even gezellig. Ik probeer zijn nukkige uitingen langs me af te glijden en juist af en toe een klein teken van dankbaarheid af te geven aan hem. Bijvoorbeeld, laatst was ik al 5 keer bij ons meisje gaan proberen haar te laten slapen ‘s avonds en het lukte me niet, toen vroeg ik hem om even te kijken of het hem lukte iets met andere energie. Kreeg een nukkige ik moet morgen werken. Ik ja weet ik maar zou je het 1 keer willen proberen anders probeer ik het weer. Daarentegen kwam ze eergisteren om 5 uur ongeveer voor een voeding dus ik haar gepakt en voeden in bed, hij ging om 6 uur werken dus ik vroeg hem of hij haar terug in bed wilde leggen. Dit heeft hij gedaan en ‘s avonds even gezegd dat ik het fijn vond dat hij dit had gedaan. Hij gaf aan ja maar ik was toch wakker dus ging prima. Ja oké maar wil het wel gezegd hebben dat ik het waardeer

2 maanden geleden

Reactie op ElineB3

Wij hebben het af en toe ook. Gelukkig staan we hetzelfde in de opvoeding, ...
Complimentjes doe ik inderdaad ook vaak, bijvoorbeeld als het lukt haar te troosten of in bed te leggen zeg ik altijd even 'goed gedaan papa'. Merk dat hij dat heel fijn vind, en ik krijg ook complimentjes terug, hoe trots hij is hoe ik het doe bijvoorbeeld. Dat helpt enorm om dicht bij elkaar te blijven 🙂

2 maanden geleden

Inmiddels hier al ruim 2 jaar mama en helaas ja bij ons is het er ook ingeslopen.. een kindje veranderd je relatie echt. Ik heb wel eens voor de grap gezegd dat ik het een wonder vind dat baby nummer 2 er is 🤭😂 zegt natuurlijk genoeg 😅 Ik merk dat bij ons het heel erg helpt om alleen tijd in te plannen. Even samen eruit, dat werkt het beste. Maar voor de dagelijkse gang van zaken is het fijn om te benoemen dat papa iets goed doet of als papa in de buurt is tegen je kindje praten en dan bijvoorbeeld complimentjes zeggen over papa, bijvoorbeeld jij hebt ook zo'n lieve papa daar bof je maar mee. En laat het los! Doet hij het niet zoals jij zou doen, laat het los. Is voor mij echt iets wat ik 100x per dag tegen mezelf moet zeggen.. hij is ook een ouder en doet het anders dan jij en dat mag. Ookal ben jij het er soms niet mee eens... Blijf volhouden en praat met elkaar 😘

2 maanden geleden

Wat een goed topic! Het viel ons inderdaad ook wel wat tegen allemaal, zeker omdat die kraamperiode zo geromantiseerd wordt overal (met name in films en op Social Media maar ja, dat is het vergelijkingsmateriaal wat we hadden. En in de directe omgeving speelt het gekibbel zich toch een beetje binnen 4 muren af, en krijgen we daar natuurlijk niks van mee). Slaaptekort, mijn hormonen, de vele prikkels van een huilende baby, het huis wat vaker een puinzooi is dan opgeruimd.. Het draagt niet echt bij aan de gezelligheid in huis... Wat ons vooral helpt, is: - Je verwachtingen uitspreken. Als ik van hem verwacht dat hij even een fles maakt, maar ik zeg het niet tegen hem, moet ik ook niet geïrriteerd raken als hij geen fles maakt (om even een dom voorbeeld te noemen). Dan moet ik letterlijk uitspreken wat ik van hem vraag zodat hij er gehoor aan kan geven, en vice versa. Je kunt een verwachting niet waarmaken als je niet weet wat de verwachting ís. En dat mag je dus ook niet van de ander verwachten. - Complimenten geven. Het is super makkelijk om commentaar te leveren wanneer iets tegenvalt, maar zoveel mooier om een compliment te ontvangen. En eerlijk is eerlijk, er gaat ook genoeg wél goed. Benoem dat op het moment.. - Het kaartspel "Huisje Boompje Gesprekje". En je hoeft dit echt niet elke dag te gebruiken, maar als je merkt dat jullie even vastlopen, is dit een mooie opening. https://www.bol.com/nl/p/huisje-boompje-gesprekje-als-je-al-kinderen-hebt-editie-gespreksspel-om-met-je-partner-te-praten-over-opvoeding-ouderschap-jullie-relatie-opvoeden-gezinsleven-gespreksstarter-vragenspel/9300000159822243?referrer=socialshare_pdp_androidapp - Accepteer dat jullie verschillend zijn, verschillend denken en verschillend doen. Hoe jij het in je hoofd hebt is niet per definitie beter dan hoe jouw partner het in zijn hoofd heeft. Luister naar hoe de ander het zou aanpakken en kijk of dat voor jou ook kan werken - Of leg hem uit waarom je jouw manier beter vind en bekijk of hij daar ook iets mee kan. - Ga er als gezin op uit! Even weg van thuis is heerlijk! Naar de markt, naar het bos, ga ergens lunchen of op visite bij vrienden. - Praat open over de dingen waar jullie tegenaan lopen. Met vrienden of met familie. Dan zal je zien dat het gras écht niet groener is en dat ze allemaal in jouw schuitje zitten. Maak het bespreekbaar en bekijk of jullie tips hebben voor elkaars situaties.