30 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op MieKarin
Oeh dat is lastig dan idd, ik moest om de 4 uur en minimaal 6 keer op een d ...
Jaa he, vind dat ook echt wel lastig. Die hormonen maken dat dan nog extra lastig 🙈 maar ik probeer dan tegen mezelf te zeggen, uiteindelijk heeft hij er (als t goed is) zoveel aan, dus even doorzetten. Maar nu voelt 3 weken echt heel lang!
3 maanden geleden
Reactie op sk1994
Jaa he, vind dat ook echt wel lastig. Die hormonen maken dat dan nog extra ...
Dat voelt ook heel lang, vooral als je in de nachten ook nog moet masseren...het is uiteindelijk voor een goed doel en 3 weken in het leventje van zo'n kleintje is eigenlijk niets...
Je kunt dit!! Voor je het weet zijn de 3 weken voorbij💪🏻
3 maanden geleden
Lastig he! Wat ik nog verwarrender vind is dat er tegenschrijdige adviezen gaan over de oefeningen. Wij werden ook geadviseerd ze te doen door de VK en vervolgens zei dat lactatiekundige dat dit achterhaald was en helemaal niet bewezen dat het nodig zou zijn. Hier oo het forum idd sommigen die het wel aangeraden kregen, maar ook weer KNO artsen die zeiden dat het niet nodig was gezien een kindje oo deze leeftijd nog elke 3 uur drinkt en dan zelf de ting goed gebruikt..,,
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Lastig he! Wat ik nog verwarrender vind is dat er tegenschrijdige adviezen ...
Oh echt? Nou dat is dan best bijzonder. Wij hebben echt veel oefeningen ook mee gekregen. Dus niet alleen voor z’n tongriempje en lipbandje. Maar ook z’n gezichtje masseren etc. (Dit hoeft uiteraard niet elke 3 u).
Maar ik kan best tegen een voeding nu op zien, om dus die oefeningen te moeten doen. Best raar als t dan eigenlijk niet hoeft 🙈
Ik zie wel al echt verbetering, hij kan z’n speentje beter vast houden en ook t flesje heeft hij veel beter in zn mond. Maar goed ben dus nu wel bang dat als we oefening niet doen dat t weer “mis” gaat.
Doe jij ze nu wel of niet?
3 maanden geleden
Wij kregen de tip om pure kokos olie daarvoor te gebruiken. Hier zit een helende werking in ofzo. En het smaakt lekker voor je kindje. Hierdoor werd het iets aangenamer voor ons zoontje
3 maanden geleden
Reactie op sk1994
Oh echt? Nou dat is dan best bijzonder. Wij hebben echt veel oefeningen ook ...
Ik wilde ze blijven doen maar toen ondanks dat lactatiekundige zei hoeft niet. Paar dagen gedaan en toen las ik hier dat een KNO ook aangaf dat niet hoefde ben ik eigenlijk gestopt. Mijn zoon vond het ook écht niet leuk en ik vond het eerlijk gezegd aannemelijker dat je meer kans kreeg op infectie door steeds over een wond heeft te wrijven, en dat hij idd elke 3 uur nog dronk (wat goed en soepel voelde). Nu 1,5 week later na klieven live bij lactatiekundige geweest (die echt enorm kundig was) en zij heeft ook zijn hele mondje gecheckt en zag dat hij goed gekliefd was en het nog goed zat. Hij heeft overigens alleen zijn tongriempje gekliefd gehad, niks met het lipbandje dus daarover kan ik niks zinnigs zeggen.
3 maanden geleden
Overigens is mijn dochter ook gekliefd en hebben we de oefeningen wel ‘gedaan’ maar niet zo trouw als zou moeten. Zeker geen volle 3 weken 4x per dag… Bij haar ook altijd goed gebleven. Maarja het is lastig want je wil natuurlijk niet het risisco lopen dat het wel teruggroeid. Dus dal tegenstrijdige advies is verwarrend. Moet zeggen dochter werd gekliefd op dag 10 ofzo en zoon op dag 3, dus beiden wel echt heel snel al!