26 Reacties

vorig jaar
Hoi, ik heb ook al jaren een trage schildklier. Ik heb direct toen ik positief teste de huisarts gebeld en ben toen direct verhoogd met 25% (dat is meestal de norm voor verhoging tijdens de zwangerschap) na bloedonderzoek ben ik zelfs naar 50% meer medicatie gezet. Schildklier hormoon is erg belangrijk tijdens de zwangerschap dus ik zou zeker morgen even bellen om te vragen of je medicijnen (als je die hebt) moet worden opgehoogd

vorig jaar
Reactie op Epione
Hoi, ik heb ook al jaren een trage schildklier. Ik heb direct toen ik posit ...
Ja precies!
Ik slik nu 3x 0,25 mg thyrax en heb de huis arts toen ook meteen gebeld dat ik zwanger was maar ze hebben toen niks gezegd.
Dankjewel voor je bericht!

vorig jaar
Ik heb ook al jaren een traagwerkende schildklier. Onlangs ook voor het eerst zwanger. Duurde bij mij ook even voor ik door de huisarts gezien kon worden, zat me ook niet lekker.
Precies zoals hier boven vermeld werd ik ook met 25% opgehoogd. En ben gaan bloedprikken om te kijken wat de huidige waarde is. Ik heb me echter laten doorverwijzen naar de internist. Voor nu elke 4 weken bloedprikken en telefonisch consult met haar. Geeft me in mijn geval een fijner gevoel. Hier kan je altijd om vragen mocht je dit fijner vinden. Internist is meer op de hoogte/ervaring op dit gebied dan een huisarts.

vorig jaar
Reactie op July88
Ik heb ook al jaren een traagwerkende schildklier. Onlangs ook voor het eer ...
Oh meen je! En na hoelang was hij goed ingesteld?

vorig jaar
Oh meen je! En na hoelang was hij goed ingesteld?
Ik heb bij aanvang bloedgeprikt om te kijken waar ik op dat moment stond. Dat was zo uit m’n hoofd TSH 6,… ft4 durf ik zo niet te zeggen. Maar boven de normaal waarden dus, te traag. Ik was gelijk 25% opgehoogd. Van 137,5mcg naar nu 175.
Mijn volgende controle moment is na de kerstdagen. Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger.

vorig jaar
Aah oke ik ben benieuwd! Ik ben nu ongeveer ook 8/9 weken en heb morgen mn 2e echo bij de vk dus ben heel benieuwd en wat zij erover te zeggen hebben

vorig jaar
Dit is idd te hoog, ideaal is onder 2,5 en nog beter rond 1.
Je medicatie zal opgehoogd worden

vorig jaar
Reactie op Kimb071091
Dit is idd te hoog, ideaal is onder 2,5 en nog beter rond 1.
Je medicatie z ...
Denk je dat het erg is voor die kleine nu?

vorig jaar
Denk je dat het erg is voor die kleine nu?
Ik zou het toch zo snel mogelijk laten aanpakken. Ik ben natuurlijk geen arts maar mij werd verteld dat er meer kans was op miskraam, vroeggeboorte en lager iq bij de baby. En ik had voor ik zwanger werd een tsh van 5,8, t4 normaal en geen antistoffen

vorig jaar
Reactie op Kimb071091
Ik zou het toch zo snel mogelijk laten aanpakken. Ik ben natuurlijk geen ar ...
Ja ik ben daar bang voor idd! En hoeveel slik je nu dan? En hebben ze jou meteen getest op je schildklier toen je zwanger was?

vorig jaar
Ja ik ben daar bang voor idd! En hoeveel slik je nu dan? En hebben ze jou m ...
Ik heb 3 vroege miskramen gehad waarvan waarschijnlijk een verhoogd tsh de oorzaak was, want ik ben toen begonnen met levothyroxine en meteen zwanger geworden, ondertussen bijna 11 weken en nu blijft het wel goed gaan. Omdat ik een subklinische hypothyreoïdie heb (verhoogd tsh maar normaal t4), neem ik nu amper 50 mcg maar heb toevallig gisteren een bloedafname gehad en mijn tsh is nu exact 1.

vorig jaar
Reactie op Kimb071091
Ik heb 3 vroege miskramen gehad waarvan waarschijnlijk een verhoogd tsh de ...
Wauw!! Nou ik ga er snel achteraan.. bij de hoeveel weken had je miskramen?

vorig jaar
Wauw!! Nou ik ga er snel achteraan.. bij de hoeveel weken had je miskramen? ...
3x rond de 5 weken

vorig jaar
Reactie op Kimb071091
3x rond de 5 weken
Aaah heftig! Nou gelukkig heb ik het hartje zien kloppen rond de 5 weken dus dat scheel hopelijk iets 🤞🏽

vorig jaar
Als ik dit allemaal lees, dan word ik toch een beetje bang. Vanaf 2019 heb ik een verhoogde TSH (4,3), wat elk jaar alleen maar hoger wordt. 2022 (5,7) juli (6,7) en sept (7,0). Maar huisarts wil het niet verder onderzoeken of medicatie voorschrijven aangezien mijn T4 normaal is. Heb dit aangegeven bij de verloskundige en mijn TSH waarde wordt gelukkig geprikt naast de NIPT-test, maar zal dit niet te lang duren? Ben nu 9 weken, moet nog zo’n 2 weken wachten dus 🫣

vorig jaar
Reactie op Stephie89
Als ik dit allemaal lees, dan word ik toch een beetje bang. Vanaf 2019 heb ...
Huisartsen zijn niet voldoende op de hoogte van een verhoogd tsh icm zwanger willen worden/zijn. Mijn huisarts had er echt nog nooit van gehoord. Een huisarts is goed voor een verkoudheid of buikgriep, maar dit is de specialiteit van een endocrinoloog/internist, ik zou dus zeker aandringen op een doorverwijzing eventueel via de gynaecoloog

vorig jaar
Reactie op Stephie89
Als ik dit allemaal lees, dan word ik toch een beetje bang. Vanaf 2019 heb ...
Maar je bent wel zwanger geworden.. gefeliciteerd 🥰dat is dan toch juist goed? Als je het te lang vind duren morgen even bellen of het eerder kan en zeggen dat je je druk maakt?

vorig jaar
Hey dames misschien heel raar maar vorige week was ik ongesteld en vandaag heb ik een test gedaan omdat ik me heel anders voel en ik zie een heel licht streepje wat kan het zijn

vorig jaar
Reactie op Kimb071091
Ik heb 3 vroege miskramen gehad waarvan waarschijnlijk een verhoogd tsh de ...
Hi Kim! Ik las dit even mee, ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en afgelopen week uitslag bloedtest gekregen. TSH 3,2. De doctor gaf aan kijken naar medicatie. Ik ben eigenlijk benieuwd na hoeveel weken je TSH beter was. Werkt de medicatie snel of heb je even moeten wachten op je volgende poging voor een zwangerschap. Hoor graag en gefeliciteerd met je zwangerschap! Liefs