9 Reacties
18 dagen geleden
Het zou de vier maanden dip kunnen zijn, doordat je prolactine gehalte omlaag is gegaan. Hier meer info bij La Leche League https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/
17 dagen geleden
Heel herkenbaar! Heb hier nu zo’n 2,5 week last van. Toen begon mijn menstruatie en sindsdien is het wel wat beter geworden maar nog steeds niet top. Zoontje is morgen 13 weken oud. Hij moet echt even een tijdje zuigen voor er iets uitkomt en hij raakt al gauw gefrustreerd, heel irritant voor beiden. Ik merk ook dat hij anders drinkt dan voorheen sinds een aantal weken. Eerst was het echt eerst die hele korte kleine haaltjes om TSR op te wekken, daarna lange halen (drinken) en dan een pauze. Nu zijn het alleen nog maar lange halen. Geen idee of dat ermee te maken heeft? Als hij in slaap valt een de borst dan zuigt hij wel nog zoals voorheen, maar dat doet hij dus al slapend.
17 dagen geleden
Reactie op kinderwens1995
Heel herkenbaar! Heb hier nu zo’n 2,5 week last van. Toen begon mijn menstr ...
Ik ben benieuwd of het bij mij misschien toch ook te maken heeft met mijn naderende menstruatie. Ik merk verder nog niets. Wat vervelend dat jullie dit ook hebben! Is die frustratie er iedere voeding? Hier verscheelt het per keer. Het kolven op het werk ging vandaag ineens ook weer beter. TSR was weer sneller.
17 dagen geleden
Reactie op Linda93
Ik ben benieuwd of het bij mij misschien toch ook te maken heeft met mijn n ...
Hopelijk is dat de verklaring en is het bij jou daarna wel opgelost. Frustratie neemt nu gelukkig wel af, hij lijkt geduldiger? Hiervoor was het wel echt drama.
16 dagen geleden
Hoi hoi! Hier ook wat beren op de weg wat betreft de borstvoeding 🤱 baby is vandaag 15 weken. Sinds vorige week begon ik al te merken dat melk wat minder werd want ze was snel(er) klaar en kleine frustraties die ze uitte.. tot vrijdag toen wist ik zeker productie is aanzienlijk minder en eigenlijk stond het weekend in het teken zoveel mogelijk aanleggen als het kon/lukte.. nu is die al zeker wat opgekrikt maar zijn er nog niet! Maar ook dus de bekend frustratie aan de borst, en ook krijgt ze af en toe afgekolfde melk wanneer ik weg ben en dan toch het idee dat de frustratie al helemaal ten top was want fles is toch minder hard werken 😓
Geen menstruatie hier.. maar wel signalen van m’n lichaam dat ik herkende voordat de menstruatie normaal altijd begon..