15 Reacties
20 dagen geleden
Mijn zoontje is 12 weken en vind tummy time ook helemaal niet leuk. Precies zoals jij het omschrijft tilt hij z’n hoofd meestal scheef op en weinig recht naar voren. Hij heeft wel een paar keer z’n hoofd goed recht naar voren opgetild door dus ik weet dat hij het kan, maar dit zijn echt uitzonderingsmomenten. Meestal is het gelijk huilen en ik kan hem dan ook niet vermaken/afleiden met een speelgoedje of iets dergelijks. Daardoor probeer ik het ook niet heel vaak want ik wil het niet forceren. Ik maak mij er zelf geen zorgen om, het ontwikkeld vanzelf wel zodra ze zelf de behoefte krijgen om meer te bewegen, spelen etc. Constant op de rug wordt vanzelf saai. Vroeger wisten ze niks af van ‘tummy time’ en ontwikkelden kinderen ook vanzelf een sterke nek
20 dagen geleden
Je kunt een opgerolde handdoek onder het bovenlijfje/schouders doen, dan vinden ze het minder stom. Maar persoonlijk doe ik weinig tummy time. Ik geloof er niet zo in dat het zo noodzakelijk is. Als je veel met je baby speelt, ook op je buik ligt etc wordt er genoeg geoefend en gedaan.
20 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Mijn zoontje is 12 weken en vind tummy time ook helemaal niet leuk. Precies ...
Als hij begint te huilen pak ik hem ook sowieso op. Afleiden met speeltje werkt hier ook nog niet. Hij vind het gewoon nog niet interessant denk ik dan maar.
Bedankt voor je reactie! Heel fijn
20 dagen geleden
Mijn dochter vond het ook niks. Maar een iets minder scherpe hoek is minder zwaar en vond ze dus langer leuk. Bijv knieën gebogen zetten en de kleine op je benen leggen. Van je af kijkend. Of op je borst leggen en dan kun je steeds iets schuiner gaan zitten.
Nu 12 weken vindt ze het leuker worden en houdt het steeds vaker vol. Hebben net een watermat gekregen en dit is een succes.
20 dagen geleden
Reactie op Stroopwafels
Je kunt een opgerolde handdoek onder het bovenlijfje/schouders doen, dan vi ...
Ik werd een beetje onzeker door het CB. Dan krijg je gelijk de stempel hij kan het niet. Kreeg het gevoel dat hij het allang goed omhoog moest houden. Maar jij hebt ook gelijk. Het komt vanzelf wel stap voor stap
20 dagen geleden
Reactie op seren1038
Als hij begint te huilen pak ik hem ook sowieso op. Afleiden met speeltje w ...
Precies, komt vanzelf en niet onzeker laten maken door cb hoor! Die houden maar gewoon gemiddelden aan. Mijn zoontje ligt er vaak zelfs zo bij, als hij er echt geen zin in heeft 😂 zelf heb ik er ook een hekel aan om op mijn buik te liggen denk ik dan maar
20 dagen geleden
Hier een dochter van 14 weken die het tot gisteren toe vertikte om haar hoofd op te tillen. Zodra we haar op haar buik legde deed ze eigen helemaal niks, of een heel klein beetje schuin haar hoofd omhoog. Hoewel wij zeker wisten dat haar nekspieren sterk genoeg waren. Gister weer eens een keer op de buik gelegd en ineens hield ze haar hoofd en bovenlichaam helemaal omhoog! Ik was helemaal verbaasd. Gewoon geduld hebben, het komt allemaal wel goed. Kindje doet het op zijn/haar eigen tempo.
20 dagen geleden
Ik doe niet al teveel tummy time om eigen dezelfde reden. Mijn zoontje vind er niks aan en huilt vrij snel.
Nu vertelde ik mijn moeder vorige week over tummy time en die keek me echt aan alsof ze water zag branden, vroeger werd dit kennelijk niet gedaan en ontwikkelde de nekspieren ook gewoon normaal.
Wat hier wel eens wilt helpen is zelf zo plat mogelijk liggen met een kussen in mijn nek en hem op mijn borst leggen, dan kijkt hij me wel recht aan omdat ik dan tegen hem praat. Maar als ik hem zelf neerleg en op ooghoogte tegen hem praat vertikt hij het gewoon🥲
20 dagen geleden
Kan met opgerolde handdoek inderdaad. Of over je been. Of in de draagzak. Of gewoon lekker laten en mee laten doen met jouw ritme
20 dagen geleden
Reactie op Lente1997
Op deze manier houdt onze dochter het zo een kwartier vol, ze is heel nieuw ...
Omg ik zou het zo schattig vinden als ik dit buiten tegen zou komen 🥹
20 dagen geleden
Bij de eerst eigenlijk nooit tummy time gedaan toch had ze wel een sterke nekje en nu heeft de tweede een voorkeurshouding dit zag de consultatiebureau zelf helemaal niet vernomen 😅 volgende week komt de fysio bij ons langs. Het verschilt dus zo!
20 dagen geleden
Reactie op Kimberley2022
Bij de eerst eigenlijk nooit tummy time gedaan toch had ze wel een sterke n ...
En de tweede vind het niet eens leuk dus dat gaat nog wat worden 🤣