Hallo ouders,
Mijn kleine meid is nu bijna 3 maanden en volgens de fysio presteert ze ondermaats bij haar hoofd omhoog houden.
Als ik haar plat leg dan draait ze zelfs niet haar nek, maar blijft ze net zo lang met haar gezicht plat liggen tot ik haar help.
Ik probeer nu al tummy time met een voedingskussen, met de dansende krab, etc. Maar elke keer als ik mijn kleine meid op haar buik leg dan begint ze hysterisch te huilen.
Heeft iemand tips/ervaringen?
Mijn zoontje is er ook nog niet echt fan van, ik hou hem veel gewoon vast zodat hij op die manier zijn hoofd wel omhoog hou en nu hou hij zijn hoofd ook beter omhoog als ik hem plat op z'n buik leg
Doe ze dat wel of legt ze dan ook alleen d'r hoofd op je?
Wij hebben zijn tongriempje en lipbandje laten klieven met 11.5 weken en zijn 2x naar de osteopaat geweest. Sinds het klieven is het al van met moeite 5 cm optillen naar helemaal op de handen tijdens tummy time en sinds osteopaat kan ie hey langer volhouden en echt een stuk makkelijker van kant naar kant kijken. Misschien waard om te onderzoeken of je kindje spanning heeft ergens?
En als je schuin achterover gaat zitten tegen kussens aan, en haar dan zo op je buik naar boven legt zeg maar? Dat doe ik veel met mijn zoontje, kijkt dan of mij aan maar vooral het jungle behand haha dan houd hij het langer vol!