38 Reacties
één maand geleden
Ik doe met mijn dochtertje van 2 maanden ook 1 of 2 keer per dag eventjes tummy time… als ik haar rechtop til is ze al wel sterk in haar nekje vind ik zelf. Maar 1,5 uur per dag is niet echt een optie voor mn gevoel? Na de fles gaat ze spugen en daarna is ze alweer bijna te moe haha. Dus ik zou je niet te schuldig voelen hoor, gewoon proberen vanaf nu op te bouwen (ga ik ook doen).
één maand geleden
Ik heb er ook moeite mee. Wanneer is het juiste moment denk ik dan. Na de voeding moet hij vaak spugen en daarna slaapt hij. We oefenen het nu ook op onze borst, dat is wat toegankelijker. Verder oefenen wij ook echt zeker niet elke dag in de box en al helemaal niet 1,5 uur. Volgens mij is 1,5 uur per dag ook overdreven hoor. Laat je niet gek maken, je kindje leert het wel op haar eigen tempo. Ieder CB handelt ook weer anders want bij ons ligt er helemaal niet zo’n druk. En laat je zeker niet op je kop geven hoor, alsof jullie niet goed voor jullie kindje zorgen! Ik zou het met een korreltje zout nemen, jullie doen het goed. 💕
één maand geleden
Niet per se antwoord op je vraag, maar bij ons is door meerdere mensen (onder andere kraamzorg en verloskundige) gezegd; alles van consultatie bureau ene oor in, andere weer uit.
Zij houden zich heel erg vast aan standaarden ipv individuele babys. Er zijn vast capabele mensen bij, maar bij ons zijn het ook echt een stelletje pannekoeken die gewoon hun lijstje opdreunen.
Dus ik zou wel oefenen voor zover dat lukt in je schema, maar je vooral niet schuldig voelen. Je was heel druk met leren voor je baby zorgen, het is vast niet dat je uren hebt zitten niksen met een wakkere baby. Komt wel goed!
één maand geleden
Reactie op barbzz
Niet per se antwoord op je vraag, maar bij ons is door meerdere mensen (ond ...
Oh en mijn baby is nu 7 weken en ben pas sinds 2/3 weken goed tummy time aan het doen omdat ze daarvoor gewoon nauwelijks wakker was. En anderhalf uur haal ik ook nu never nooit niet.
één maand geleden
Onze zoon wordt overigens mega pissig op z’n buik🤣🙈. Los dat maar eens op hahahaha. En dan hem 1,5 uur laten krijsen? No way.
één maand geleden
Ik vind het ook enorm lastig hoor… Lina is morgen 7 weken. Als ik haar op m’n buik heb of na het voeden tegen de schouder, doet ze onwijs haar best met haar hoofdje optillen maar echt bewuste tummytime schiet er hier vaak bij in.
Ze doet bijna een half uur over haar fles, zo lang mogelijk uitbuiken ivm spugen en dan begint ze alweer te gapen. Als ik haar dan op haar buik leg, gaat ze erbij liggen 😂😂
En heel eerlijk: ik denk er ook niet altijd aan. Ik moet zoveel onthouden en doen, lukt me nog net om te ademen tussendoor 😅
één maand geleden
Wat trouwens wel een tip is, is alternatieven googlen voor tummy time! Bijv op haar buik op je arm en dan laten rondkijken. Of op je bovenbenen. Dan liggen ze niet zo “hopeloos” op hun buikje haha
één maand geleden
Ik zou het cb met een korreltje zout nemen. Zij kunnen mensen zo onzeker maken.
Jullie doen het hardstikke goed. Alle kinderen volgen hun eigen ontwikkeling. Tegen de tijd dat ze 1 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde.
Wat zij zien is ook maar een moment opname. Volg gewoon je gevoel. Meer dan dat kan je niet doen
één maand geleden
Ik heb met geen enkel van mijn kinderen echt Tummy time gedaan omdat ze het vreselijk vonden en kreeg altijd veel lof van het cb over hoe sterk de nekjes waren.
Wel slapen mijn kinderen veel op mijn borst, daar krijgen ze ook oefening met het nekje van.
Maar ik denk eigenlijk gewoon dat eennkindje een bepaalde kracht heeft en uiteindelijk kunnen ze allemaal wel hun hoofd goed omhoog joiden
één maand geleden
Ik heb met geen enkel van mijn kinderen echt Tummy time gedaan omdat ze het vreselijk vonden en kreeg altijd veel lof van het cb over hoe sterk de nekjes waren.
Wel slapen mijn kinderen veel op mijn borst, daar krijgen ze ook oefening met het nekje van.
Maar ik denk eigenlijk gewoon dat eennkindje een bepaalde kracht heeft en uiteindelijk kunnen ze allemaal wel hun hoofd goed omhoog houden
één maand geleden
Ach wat stom. Ook al doe je elke dag tummy time, ik denk dat je baby er ook gewoon zin in moet hebben en klaar voor moet zijn. Voor het zelfde geld is ze met tummy time langzamer, maar loopt ze al met 10 maanden. Ieder kind is anders! Nooit vergeten!
één maand geleden
Onzin dit! Mijn oudste wilde nooit tummytime. Echt dikke drama en van het cb moest ik maar weglopen en hem een kwartier laten krijsen. Nou ammehoela. Zijn zusje is niks anders. Nu 9 weken oud maar zodra ik haar op haar buik leg is het ook huilen en drama. Dus af en toe doe ik het eens, maar ook niet zo vaak als zou “moeten”. En weet je wat… mijn zoon is nu 4 en kan alles 👏🏻
één maand geleden
Ik snap je ik heb hetzelfde probleem met mijn zoon. En ze willen zelfs een kinderfysio mee laten kijken of hij wel sterk genoeg is qua spieren. Hij kan heel snel zijn hoofd van links naar rechts draaien en brabbelde al heel vroeg. Hij was daar te vroeg mee. Niet alles kan gaan zoals het moet. Ik heb de fysio nog niet gebeld. Ik heb de eerste weken ook niet geoefend ivm de drukte thuis en een hond waar het slecht mee ging. Hij kan zijn hoofd als hij wil wel iets omhoog krijgen. Na het eten kan het niet ivm spugen en erna gaat hij slapen op de buik. Voor de voeding kan ook niet want dan is hij te moe om te drinken. Ik zei mijn voorkeur gaat dan uit naar de voeding. Niet ieder kind ontwikkeld zich via het boekje. Ik probeer het 2/3x op een dag max 5 min te doen, maar meneer slaapt dan liever. Het komt vanzelf wel.
één maand geleden
1.5 uur per dag?!?! Ben je gek?! 😵🤣 en jou op je kop geven? Hou op zeg. Onze dochter had een schijthekel aan tummy time, dus de eerste 2 maanden nauwelijks gedaan en dat is ook helemaal goed gekomen... en nu met ons zoontje van 9.5 week oefenen we echt geen 1.5 uur, hou op schei uit.
Ik zie het al eerder voorbij komen; cb ene oor in, andere oor uit! Ga af op jouw eigen moedergevoel en kijk naar je kindje, wat ze kan en wil en wanneer. Eigen tempo, eigen planning, eigen gevoel. Je doet t prima hoor!! 😘
één maand geleden
Met mijn oudste hoorde ik pas bij twee maanden van Tummy time, dat kind had nog nooit op haar buik gelegen omdat ik dacht dat dat niet mocht. Inmiddels is ze 2,5 en heeft ze er niks aan over gehouden.
Nu een tweeling van 2 maanden die tummy time vreselijk vinden. Huilen en brullen. Nou het komt vanzelf wel goed 😅