40 Reacties

één maand geleden

Wij hebben dit ook. Helaas geen tips😢

één maand geleden

Slaapt hij in een eigen bedje? Misschien werkt het laatste stuk samen slapen? Als ze van 7-3 al in een eigen bed hebben geslapen, is dat een hele lange periode van scheiding voor een kindje, soms vinden ze het dan lastig om weer alleen verder te slapen.

één maand geleden

Heel herkenbaar. Wij merken zelf dat ze (onze tweeling) rond 3 uur beginnen te bewegen/zich lijken te melden (maken meer geluid zoals kreunen etc) voorheen pakte we ze dan uit bed omdat we dachten dat ze wakker waren. Echter blijkt dat niet helemaal zo te zijn. We wachten nu echt tot ze zich melden en dan dus ook echt wakker zijn. Ogen open etc. Dit is dan meestal rond 4 uur/half 5. We geven dan rond 3 even het speentje of helpen ze om weer in slaap te vallen. Het lijkt bij ons namelijk alsof ze dus uit gewoonte wakker worden rond dat tijdstip en niet van de honger. Ze zijn 11 weken (wel 4 weken te vroeg geboren). Terug leggen is bij ons rond de vroege ochtend sowieso wel lastig maar sinds we echt wachten lijkt het wel al beter te gaan.

één maand geleden

Herkenbaar. Vaak zijn het krampen of een beetje actieve slaap (veel kreunen, geluid en beweging maar niet écht wakker). Komt dan wel vaak vrij vlot voor voeding (na uurtje onrustig) maar dus niet direct

één maand geleden

Hier sinds twee nachten ook het geval. Het helpt als ik op de rand van mn bed blijf zitten zodat ze me ‘ziet’, dan valt ze weer in slaap.

één maand geleden

Hier valt ze vaak in slaap aan mijn borst, ik geef liggend voeding. Dan laat ik haar nog even slapen tot ze in diepere slaap is en dan leg ik haar in wiegje. Soms slapen we samen op veilige manier.

één maand geleden

Reactie op GGiny

Heel herkenbaar. Wij merken zelf dat ze (onze tweeling) rond 3 uur beginnen ...
Ja eigenlijk zoals jij het schetst is het. Maar conclusie lijkt vooral - geduld hebben en even knuffelen zodat ze verder kunnen. Het lijkt ook ergens alsof hij op het randje zit van overgaan op geen voeding om 3 uur, maar misschien ook daar niet vanuit gaan

één maand geleden

Wel fijn dat het voor velen herkenbaar is:)

één maand geleden

Reactie op Marieriek

Ja eigenlijk zoals jij het schetst is het. Maar conclusie lijkt vooral - ge ...
Klopt, bij ons zitten ze ook op dat randje!

één maand geleden

Bij ons precies hetzelfde eigenlijk! Nu 8 weken. Hij had dit eerst niet maar nu ook onrustiger na 3/4u in de nacht. Hopelijk gaat het snel over!

één maand geleden

Hier hebben we dat idd ook, het is verschrikkelijk, slaapt ze eindelijk om 06:00 gaat m’n man z’n wekker ⏰ Ik was er helemaal klaar mee vannacht 😅

één maand geleden

Hier het zelfde probleem met ons zoontje van 8 weken. Geen tips helaas. Ik heb hele en dat het vaak ook krampjes zijn, van de hele nacht liggen. Vaak valt hij wel weer in slaap als we samen slapen, het duurt vaak wel een uurtje, soms ook langer. Geen knoop op te leggen. Probeer daarna zelf ook maar weer in slaap te vallen..

één maand geleden

Hier hetzelfde sinds ik mijn zoontje in de cosleeper heb ipv naast mij. Hij slaapt goed tot een uur of 4 en daarna ook lastig weer in slaap te krijgen. Dan neem ik hem bij me en dan slaapt hij meestal wel weer door op den duur

één maand geleden

Reactie op rhnv

Hier valt ze vaak in slaap aan mijn borst, ik geef liggend voeding. Dan laa ...
Dat doe ik ook weleens maar val dan meestal zelf in slaap en dan ligt ze tot de volgende voeding naast mij. Hebben jullie dat ook dat ze in de 2e helft van de nacht vaker komen? Eerste keer komt ze vaak pas na 4 uur en vanaf dan soms elk uur (als ze überhaupt weer in slaap valt)

één maand geleden

Wij doen onze dochter om 21:00 naar bed, dan om 22:30 laatste voeding en dan komt ze weer rond 07:00, misschien iets later op bed leggen?

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Wij doen onze dochter om 21:00 naar bed, dan om 22:30 laatste voeding en da ...
Dat klinkt fijn! En geef je om 22.30 dan ook iets meer of elke voeding zelfde hoeveelheid?

één maand geleden

Volg even

één maand geleden

Reactie op Marieriek

Dat klinkt fijn! En geef je om 22.30 dan ook iets meer of elke voeding zelf ...
Zelfde voeding (borstvoeding)

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Wij doen onze dochter om 21:00 naar bed, dan om 22:30 laatste voeding en da ...
En hoe laat is de voeding voor de 22:30? Hoe oud is je dochter?

één maand geleden

Jep, hier hetzelfde! Vanaf half 4 elk uur wakker. Steeds speentje erin en weer door.. honger is het niet, want de fles van 7:30 krijgt hij niet leeg. Geen idee wat dit is!