40 Reacties
één maand geleden
Rond 3 uur komt het lichaam weer op gang. Dus dat is even een lastig tijdstip denk ik. Het wordt wel beter. Even volhouden en iets meer geborgenheid geven. Bij ons was het rond die tijd ook wel een volle luier. Dat kan ook verschil maken.
één maand geleden
Ik wilde net een topic gaan openen hierover, maar zie opeens deze. Wat bijzonder weer dat baby’s zo op elkaar lijken.
Mijn dochter (gecompenseerd 9 weken) heeft al een tijdje geen nachtvoeding meer en slaapt van ong 22 tot 06 in de cosleeper. Gister en vannacht werd ze vanaf 03u opeens heel druk. Hoofdje de hele tijd heen en weer, schoppen met de beentjes, maaien met de armen.. Rustig maken met speentje of door mijn hand op haar te leggen werkte niet. Gisteren heb ik toen om 04u gevoed, omdat ik dacht dat het misschien honger was. Vannacht ging ik haar weer om 04u aanleggen, maar ze hapte niet eens aan, eigenlijk sliep ze nog. Toen heb ik haar in het bedje op haar eigen kamer gelegd. Gelijk lag ze weer te draaikonten in dat bedje, wel zonder geluid en oogjes dicht.
Ik ben weer naar bed gegaan en kennelijk is ze toch goed in slaap gekomen zonder hulp, want ze heeft geslapen tot 07:30 😅
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
Zijn de nachten (tweede deel)bij iemand al beter geworden? Hier nog steeds ...
Bij mij (10 wkn) is hij nu steeds meer aan het doorslapen. Hij kreeg al minder voeding in de nacht (30ml en 30 ml water bovenop). De ochtendfles dronk ie dan 30 ml minder, dus hij had het eigenlijk niet nodig. Een nacht alleen verschoond. Hij maakte heeel veel lawaai, maar huilde niet. En sliep tot 6.15 door ongeveer. Toen de ochtend fles gegeven, wat we nu langzaam gaan opbouwen tot iets later.
Ik merk dus dat het negeren van die geluiden en hem echt laten slapen heeft geholpen. Het is even taai, want hij slaapt ook gewoon lichter doordat melantonine minder aanwezig is. Maar ik merk dat hij steeds beter doorslaapt na 4 uur door hem iig niet uit bed te halen.
Wat ik ook heb gedaan is overdag de voedingen aangepast, meer in een keer aanbieden. Hij zit nu op 5x 150ml+5. Laatste fles om 6 uur. dan nog fijn contact en bij ons zetten met eten etc. Hij is dan nog wel goed wakker tot half 8 en dan langzaam naar bedje. Rond 23.00 een fles, goed wakker maken zodat hij alles leeg drinkt.
Het gaat nu zo paar dagen, dus bij ons lijkt dit te werken voor nu. Maar niks is zo veranderlijk als een kind 😅Vraagt dus wel wat doorzettingqua geluiden en beetje helpen bij inslaap houden door speentje, sussen, beentjes even omhoog voor eventuele gassen etc.
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
Zijn de nachten (tweede deel)bij iemand al beter geworden? Hier nog steeds ...
Hier ook niet. Vanaf 3 uur komt hij (verschilt, soms 3 uur, soms 4 uur). En vanaf dat moment slaapt hij echt niet meer. Is dan aan het huilen, onrustig. Lijkt krampen te hebben maar ik betwijfel het, want zodra hij in m’n armen ligt slaapt hij direct..
ik heb geen idee wat ik hier anders aan kan doen, maar het is wel slopen om elke nacht vanaf ongeveer 3 uur in de weer te zijn, tot minimaal 7 uur🥴😅
één maand geleden
Reactie op Linnie2024
Hier ook niet. Vanaf 3 uur komt hij (verschilt, soms 3 uur, soms 4 uur). En ...
Denk nu dat hij dat ook was vanaf half 5/5 uur. toen hem ik hem laatste anderhalfuur bij mij laten slapen, omdat ik het gevoel had dat hij contact nodig had. En wellicht ook last van krampen/gas. Weet niet hoe oud hij is van jou, maar misschien net zoals bij ons in overgang?
één maand geleden
Reactie op Marieriek
Denk nu dat hij dat ook was vanaf half 5/5 uur. toen hem ik hem laatste and ...
Ja dat denk ik hier ook! Hij is vandaag 10 weken. Ik hoop wel dat dit snel over is 😂. Nacht voeding geef ik met alle liefde, maar al zou hij maar daarna weer meteen slapen🥲🥲
één maand geleden
Reactie op Novdb
Lijkt wel alsof ik onze nachten teruglees! Hij gaat hier rond 7 naar bed. K ...
Hebben we allemaal dezelfde baby?😂
één maand geleden
Wij proberen hem rond 19u in bed te leggen, na een uur proberen stoppen we. Het lukt 9 vd 10 keer niet.. huilen, histerisch met handjes en beentjes. Na de fles van 22u leg ik 'm in z'n bed en is die direct vertrokken. Maar tot 2 of 3u en dan slaapt die niet meer verder. Wél als ik 'm bij me neem in bed.. dan is het goed. Zal het een 'fase' zijn? Ik hoop het haha
één maand geleden
Hier is de onrust verschoven van 3/4u naar 5/6. We zijn in de avond eigenlijk niks anders gaan doen, dus het is uit zichzelf beter geworden. Ik wacht elke keer nog tevergeefs of ze weer rustig wordt en uiteindelijk ga ik maar voeden (ook al is het geen duidelijke honger). Daarna kan ze wel weer verder slapen.