15 Reacties

5 maanden geleden

Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen. Wij hebben geen cosleeper maar gewoon een wiegje en daar konden we een los matrasjes voor aanschaffen. Ik weet niet hoe dat bij een cosleeper is maar misschien een idee om naar zoiets te kijken?

5 maanden geleden

Wij hebben voor zowel de cosleeper als voor de ledikant een nieuw matras gekocht bij Maud. Voor deze keer niet omdat t eigen is haha. Ik zou van een vreemde echt geen gebruikt matras willen hebben, je weet niet hoe hygiënisch ze er mee omgegaan zijn. Van directe familie (schoonzus zwager) hebben wij dit wel gedaan omdat we weten hoe ze er mee omgegaan zijn (mijn schoonzus had toen gewoon echt alles eerst uitgeboend voor t naar ons kwam haha want ze vond t niet fijn dat er ook maar iets van vuiligheid aan zou zitten haha) Dus ik zou nog echt ff op zoek naar een goed matrasje voor de cosleeper (of ledikant)

5 maanden geleden

Het matrasje van onze co sleeper kan echt heel prima in z'n geheel in de was. Is een heel ander soort matras dan je eigen of van bijvoorbeeld een ledikant. Daarna maak je hem ook nog op met twee lagen dus dan voelt dat echt wel weer fris lijkt mij na een goede wasbeurt.

5 maanden geleden

Voor ledikant heb ik wel een nieuw matrasje gekocht bij de eerste. Het wiegje hebben we gekregen van kennissen met matrasje. Voor die 4 weekjes wilde ik daar geen nieuw duur matras voor kopen. Dus gewoon tweedehands matrasje gebruikt.

5 maanden geleden

Wij hebben ons wiegje en cosleeper beide tweedehands met matrasje gekocht. Daar gingen vervolgens onze schone molton en hoeslaken omheen en daarover komt ook nog een hydrofiele doek. Persoonlijk zie ik niet zo goed wat daarheen allemaal omhoog zou moeten komen bij mijn kindje. In het ledikant waar onze oudste al vrij snel overdag in lag hadden we wel een nieuw matras.

5 maanden geleden

Wij gaan de co-sleeper van ons eerste kindje weer gebruiken en kopen daarvoor ook een nieuw matrasje. Maar meer omdat ze daar +/-6 maanden in heeft gelegen en die matrasjes best dun zijn. Persoonlijk zou ik zelf nooit een tweedehands matras gebruiken, zelfs niet als ik het zou kunnen wassen, je weet nooit hoelang hij gebruikt is, wat voor mensen het zijn etc. Maar het is natuurlijk hoe je er zelf instaat

5 maanden geleden

Bij het wiegje hebben we destijds een nieuw matras gekocht, de meeste cosleepers hebben denk ik ook wel gewoon losse matrassen of misschien past er ook wel standaard 40x80 in. Voor de ledikantjes(of eigenlijk juniorbed) hebben we geen nieuwe matrassen gekocht, IKEA verkoopt de juiste maat bijvoorbeeld niet.. Dus toen ervoor gekozen de hoezen van de matrassen heet te wassen en er nieuwe toppers op te leggen.

5 maanden geleden

Ik heb toen wel een 2de hands matras (aerosleep) bij m’n ledikant gekocht. Alles super netjes en ook bij nette mensen. Alles makkelijk te wassen. Stevig matrasje etc. Nooit problemen ervaren maar ik ben sowieso wel van het liefst alles hergebruiken! Als je bij mensen komt kijken denk ik dat je wel kan inschatten hoe mensen er mee om zijn gegaan. Na 2 jaar word het matrasje nog gebruikt en het bedje ook! Kreeg er zelf moltons ook bij en lakentjes en dat heeft ze zelf ook gebruikt toen. Is maar net hoe jij er zelf in staat😊 en wat goed voelt!

5 maanden geleden

Stomen!! Misschien dat je hem zelfs even langs de stomerij kan brengen :)

5 maanden geleden

Hier gewoon 2e hands welke bij het bedje en cosleeper zaten. Gaat nog een Molton en Hoeslaken omheen dus snap het probleem nooit zo.

5 maanden geleden

Onze cosleeper is ook tweedehands en het matrasje is uitwasbaar (snoozpod)

5 maanden geleden

Ik heb wel gewoon een tweedehands matras in het ledikant. De cosleeper huur ik inclusief matras dus die is al vaak gebruikt door andere kindjes maar wordt professioneel gereinigd. Het matrasje van het ledikant ben ik zelf even met het stoom apparaat overheen geweest en daarna komt er natuurlijk nog een molton en hoeslaken omheen natuurlijk dus dan liggen ze er ook niet direct op. Ze krijgen er echt niks van… Het is meer het idee wat veel mensen tegen staat dan dat het echt iets mis mee zou zijn

5 maanden geleden

Als het er nog fris uitziet zou ik er gewoon voor gaan. Onze eerste dochter heeft welgeteld 0 keer in haar cosleeper geslapen. Ook op MP verkocht destijds. Daarnaast slapen ze er overigens maar zo kort in (als ze er al in slapen). Nu krijgt onze nieuwe baby alles van onze eerste dochter en dat is dus ook allemaal tweedehands of zelfs derdehands. Denk dat je er per kind makkelijker mee wordt 😂

5 maanden geleden

Ik zou zelf nooit een tweedehands matrasje van iemand anders gebruiken, maar meer omdat je niet weet wat er mee gebeurd is. Als ik zie wat er bij ons allemaal al over het matras is gegaan, en wat er allemaal nog door het molton en hoeslaken is gekomen.

5 maanden geleden

Wij hebben er gewoon een nieuw matrasje bij gekocht. Doekje over de cosleeper en helemaal blij. 😊