17 Reacties

2 jaar geleden

Mae!

2 jaar geleden

Rosa-Mae?

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk niet 2x voor een -ie klank op het einde kiezen. Helaas zijn mijn voorkeur qua meisje namen ook met -ie klank dus als we nog een meisje mogen krijgen nog lastig met een naam kiezen die bij onze eerste kan

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk niet 2x voor een -ie klank op het einde kiezen. Helaas ...
Jaaa heb ik ook vind veel namen met een -ie klank leuk 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Arieke88

Rosa-Mae?
Ben zelf niet zo van dubbele namen

2 jaar geleden

Ik vind Roos zelf leuker, omdat Mea gewoon Mea is.. je zegt niet Meatje bijvoorbeeld. (Lijkt mij?) Roos is stoer, maar Roosje of Rosie als bijnaam weer schattig. Ik heb een dochter genaamd Lotte, ik noem haar bijna altijd Lot. Toen ze klein was Lotje..

2 jaar geleden

"ae" bij beide andersom zie ik net. 馃槄

2 jaar geleden

He wat leuk, onze oudste heet ook Abby! Ik vind Mae leuker, omdat dit ook een naam is die minder vaak voorkomt (dan Roos) in dit geval. Maar goed, mijn mening is ook maar mijn mening ;) Misschien helpt het je om onder aan de trap eens te roepen dat ze beiden moeten komen eten, dat er dan 1 natuurlijker voor je voelt?

2 jaar geleden

Oh wat leuk! Mijn zus heet Roos en heeft een dochter Abby. Als ons kindje een meisje zou zijn vernoemden we haar naar mijn zus: Rosie. 馃槉 ik zou voor Rosie gaan, zo鈥檔 lieve naam! En niet zo populair in Nederland zoals Mae :-)

2 jaar geleden

Ik vind roos zelf geen leuke naam, mae vind ik daarentegen prachtig! Vind het alleen wel meer een 2e naam dan een voornaam, maar ik zou dan eerder voor mae kiezen!

2 jaar geleden

Roos :-) zo heet mijn dochter ook. Mae hoor ik hier regelmatig. Roos eigenlijk niet.

2 jaar geleden

Ik zou zelf voor Rosie gaan

2 jaar geleden

Rosie-Mae? 馃グ

2 jaar geleden

Ik zou dan ook voor de Engelse spelling gaan Rose

2 jaar geleden

Rosie vind ik heel mooi. Maar als je abby en rosie uitspreekt eindigt dat zo hetzelfde.. Daardoor zou ik gaan voor roos, rose of mae.

2 jaar geleden

Maeve! 馃グ馃グ net ff unieker als Mae.. (en ook de naam van mijn 18maanden oude dochtertje 馃グ)