24 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Sihamb

Ik geef volledige borstvoeding, meestal afgekolfde melk door spruw en reflu ...
Wauw wat fijn! Hoe heb je dit gedaan?

2 maanden geleden

Reactie op Anne692

Wauw wat fijn! Hoe heb je dit gedaan?
Ik denk dat ze het eenbeetje zelf heeft gedaan haha. Ze wilde vanaf het begin al doorslapen. Ze is altijd wel rustig, ondanks haar hardnekkige spruw en verborgen reflux. Ik braak haar ook in, in de nacht. Als ik dit niet doe, word ze wel veeeel eerder wakker. Bij mij wilt ze niet aan me borst, vind dat wel heel erg. Hoop dat dit nog gaat veranderen. Toen ze dit wel deed sliep ze ook echt goed door, moest haar toen zelf wakker maken omdat ik haar te jong vond.

2 maanden geleden

Mijn zoontje is vandaag 8 weken. Ik geef hem vaak afgekolfde melk in fles 5 keer per dag. 1 keer op een dag probeer ik uit borst te laten drinken. Hij slaapt ook al een week door. Zijn laatste voeding is rond 21:30, hij drinkt ongeveer 140 cc afgekolfde melk en hij wordt pas 4:30 of 5:30 wakker. Vandaag zelfs om 06:30 uur. Het hangt misschien per kind af? Binnenkort zal hij ook doorslapen denk ik. Vanaf 8 weken ongeveer beginnen ze iets langer door te slapen.

2 maanden geleden

Reactie op LucyJ

Ik se je gedachte en heb dat zelf ook. Ik ben ook steeds zeker een uur bezi ...
Ik heb zelf de ervaring bij mijn eerste kindje met bv, dat vanaf dat ze een maand of 2,5 was, ineens mijn kilo’s eraf vlogen door de bv, zonder verder iets te doen (uiteraard wel gezond eten). Rond 5 maanden bv, woog ik minder dan voor de zwangerschap. Dit gewicht ook aan kunnen houden tot de volgende zwangerschap. Dus mocht afvallen je reden zijn, zou ik persoonlijk toch nog even doorgaan met voeden (ik weet het, bv geven geeft geen garantie voor afvallen maar bij een gezond eetpatroon is dit 9 van de 10x wel zo😉).