13 Reacties
11 dagen geleden
Hier ook 3 dagen werken en qua oppas hetzelfde als jullie. Onze oudste is 3,5 en die gaat heel graag naar het kinderdagverblijf. Het is ook echt goed voor hun ontwikkeling (leren spelen met anderen etc..). De jongste gaat ook vanaf 4 maanden en ik krijg altijd een vrolijk jongetje terug. Dus volgens mij heeft hij het ook helemaal naar zn zin.
Bovenal geniet ik op mijn werkdagen even van het niet moeder zijn en het vervullen van een andere rol. Soms is werk voor mij ook echt even bijtanken van thuis.
Maak jezelf niet te druk. Het is een luxe dat we het kunnen met 3 dagen werken. Ik zie genoeg kindjes die 3 a 4 dagen per week op het kinderdagverblijf zitten
11 dagen geleden
Ik vind 3 dagen werken en dus 3 dagen ergens anders zeker niet veel, maar voor sommige kids kan 3 dagen op verschillende adresjes wat veel zijn, en voor andere kids is dat weer helemaal geen probleem!
11 dagen geleden
Ik werk 3-3,5 dag en mijn kinderen gaan 4 dagen naar de opvang/bso.
Het is heel sterk verschillend per kindje hoe dat gaat. Ik weet wel nog van de oudere 2 dat ze de opvang echt leuk gingen vinden vanaf een jaar ongeveer. Lekker veel spelen met andere kindjes.
Het zal ervan afhangen of je baby kan wennen aan 3 verschillende adresjes. De ene doet dat heel makkelijk en de andere niet. Enige manier om erachter te komen is het doen
11 dagen geleden
Wij doen dit precies zo! Opa's en oma 's vinden het heerlijk, kdv vindt onze jongen helemaal prima en gaat eigenlijk vanaf het begin voorspoedig. Lekker om ook weer je eigen "werk-zelf" te kunnen zijn.
Ik zou het iig proberen, in het slechtste scenario kun je altijd nog proberen een extra dag opvang te regelen en de opa's en oma 's om en om te doen.
11 dagen geleden
Ik denk dat de eerste vraag is; zou je financieel gezien niet of minder kunnen werken? Misschien praktisch maar het is niet voor iedereen weggelegd minder of niet te werken. Als dat financieel niet gaat kun je er veel over wikken en wegen maar is er niet echt een ‘keuze’ toch?
Als je het financieel wel kan dragen niet of minder te werken zou ik in eerste instantie met de rust van die gedachte het eens een maand of 2/3 uitproberen. Gaat het goed met de kleine bij de oppasadressen. Haal jij weer voldoening uit je werk etc.
Ik ben bij mijn oudste met 8/9 maanden pas weer begonnen en ging zij 2 dagen naar de opvang, ik werkte 3,5 dag en mijn vriend en ik deden de rest samen thuis verdelen. Mijn dochter vond de opvang fantastisch. En nu is een baby thuis prima maar met een bepaald moment moeten kinderen echt vermaakt worden. Mij zou het intens pittig lijken een full time stay at home mom te zijn. Niet alleen voor een baby, dat gaat prima.. Maar als ze wat ouder worden moeten ze echt entertained worden.
Ik zou zeggen geef jezelf ecen de tijd het uit te proberen, dan ondervindt je heg vanzelf
11 dagen geleden
Ik denk dat als het nu goed gaat, je kindje het goed kan hebben. Ik ben thuis. Dat breekt je op een gegeven moment wel op. Lekker nog even genieten en dan ook weer aan jezelf toekomen. Happy mama, happy baby
11 dagen geleden
Heel herkenbaar. Sinds vorige week weer begonnen met werken (3dagen + studiedag) en zoontje gaat 2 dagen naar opvang, 1 dag schoonouders en 1 dag wisselend mijn ouders/mijn vriend. Ene week dus 4 dagen van huis op 3 adressen, andere week 3 dagen op 2 adressen. Vind het zelf ook veel en vraag me af of het voor hem ook (te) veel is. Voel me er schuldig door en zou het liefst bij hem blijven en zelf voor hem zorgen alle dagen lekker thuis met mama en papa. Maar helaas is dat niet de werkelijkheid.. of het te veel is zal gaan blijken, nu nog moeilijk te zeggen. En of mijn eigen gevoel veranderd. Deze functie moet ik 24u werken minimaal en studie opgeven is ook weer zo wat. Maar mis hem gewoon erg maar zal ook wennen zijn, is nog maar een weekje nu. Opvang lijkt hij prima te vinden en doet hij het goed en bij opa's en oma's natuurlijk alle aandacht. Ik denk dat ik het zelf erger vind dan hij eerlijk gezegd.
11 dagen geleden
Heel erg herkenbaar.
Met de eerste en de tweede werkte ik 24u, nu met ons derde kindje werk ik tijdelijk 12u en ben op.zoek naar iets voor 16u want mijn contract loopt binnenkort af.
Ik vind 3dgn bij de opvang echt teveel voor onze kinderen, het geeft een hele hoop onrust en ze zijn zo vermoeid. Voor mezelf vind ik het ook veel werk en gestress.
Nu ben ik nog lekker thuis en vind ik voor hun wel fijn, voor mezelf is het soms 'saai', daarom zoek ik iets voor 16u.
Misschien blijf Ik thuis totdat de middelste ook naar school gaat, dan is de baby ook wat ouder. Ik vind het een enorm dilemma want nu ideaal is. Bij alle 3 kinderen kwam die vraag op en heb me zo vaak schuldig gevoeld als ik ze bracht, vooral als het een keer niet zo lekker ging op de opvang of als ze niet fit waren...
10 dagen geleden
Ik werk 3.5 dag en ik vind het heeerlijk. Even wat anders dan mama zijn. Hier ook 1 dag opvang en 2 dagen oma's. En ja ze komt moe thuis en misschien slaapt ze iets minder op de opvang, maar het gaat over het algemeen hartstikke goed. En de oma's genieten er alleen maar van!
10 dagen geleden
Hier ook die drie verschillende adressen. Onze oudste is 2. Hij vindt het bij de opa’s en oma’s wel iets leuker dan op de opvang, maar ik merk niet dat drie adressen te onrustig is. Hij vindt het juist erg leuk.
Heb wel het idee dat het langer heeft geduurd voordat hij gewend was bij de opvang, omdat hij maar 1x per week gaat. En dan heb ik het vooral over het wennen toen hij wat ouder was en het wat beter ging beseffen waar hij was. Als baby vond hij de aandacht bij alle drie geweldig.
7 dagen geleden
Ik werk ook 3 dagen en mijn man 4 ze gaat
1 dag naar mijn schoonmoeder en 2 dagen naar de opvang. Ben 12 november weer begonnen en ze doet het echt heel erg goed! Tuurlijk is het wel wennen voor je kindje maar ze zijn heel erg flexibel. Belangrijk is dat je genoeg oefen dagjes hebt zodat je kindje halve dagen kan wennen ☺️ zorgen zijn logisch hoor dat had ik ook maar gelukkig gaat het heel erg goed