493 Reacties

één maand geleden

Reactie op JChristine

Mensen die vandaag zijn uitgerekend maar ook nog geen baby hebben? Hier gaa ...
Yes, woensdag strippoging. Al verwacht ik er weinig van omdat mevrouw weer omhoog is gekropen nadat ze was ingedaald... De eerste was er pas met 41+5 dus ik verwacht niet dat ze veel eerder komt. Ik hoop het wel elke dag... Net het zkh gebeld voor een 41 weken controle. Hoop dat ik die vrijdag of maandag kan krijgen. Ze bellen straks terug.

één maand geleden

Reactie op Janneke12-21

Yes, woensdag strippoging. Al verwacht ik er weinig van omdat mevrouw weer ...
Spannend, ik dus ook woensdag. De vorige keer ingeleid met 41+3 dus ik had voor de 40 weken ook weinig verwachting maar toch stiekem wel wat hoop. Hopelijk daalt ze weer snel terug!

één maand geleden

Reactie op JChristine

Spannend, ik dus ook woensdag. De vorige keer ingeleid met 41+3 dus ik had ...
Ik heb het helaas wel vroeg in de middag woensdag. Ze zitten belachelijk vol. Afspraak ook echt 3 weken geleden al gemaakt omdat ik dit eigenlijk alweer zag aan komen. In tegenstelling tot bij de eerste heb ik nu wel echt al 2 nachten vals alarm gehad. Bij de eerste had ik werkelijk geen teken dat hij überhaupt wilde komen. Inleiden zag hij waarschijnlijk zelf niet zitten, want had deze bij 41+5 gepland en toen kwam hij uit zichzelf.🤣 Jij hebt je afspraak voor inleiding al staan? Ik twijfel heel erg wanneer ik deze wil plannen.

één maand geleden

Vandaag met 39+3 bij de vk geweest voor controle, we hebben een uiterlijke datum voor het plaatsen van een ballonnetje besproken ivm dat ze bij zwangerschapsdiabetes (die onder controle is met dieet) toch adviseren niet ver voorbij de 41 weken te lopen. Nu heb ik met 40+5 nog een afspraak staan bij de vk en zou ik eventueel nog voor een strippoging mogen gaan. Ik ben best een beetje in twijfel of dit iets is wat ik wil… Wie heeft er wel gekozen / zou er wel kiezen voor een strippoging 4 dagen voor start inleiding?

één maand geleden

Poeh, vandaag bloedverlies, wat harde buiken. Zou het dan al zo ver zijn? 😱 Vandaag 39+3.

één maand geleden

Reactie op SamenDrie

Poeh, vandaag bloedverlies, wat harde buiken. Zou het dan al zo ver zijn? � ...
Ik hoop het! Bij mij zet het niet door tot echte weeën.. heb nu bijna 12 uur voorweeën die ook niet heel fijn aanvoelen 😫

één maand geleden

Reactie op Janneke12-21

Ik heb het helaas wel vroeg in de middag woensdag. Ze zitten belachelijk vo ...
Hier is het ook wel druk maar niet zó extreem gelukkig. Ik had bij mijn 1e elke dag voorweeen vanaf 37 weken, bij 41 weken strippen ging niet omdat alles nog dicht zat. Was echt een mega teleurstelling. Dit keer wat minder last van gehad en ik heb er wat minder hoop op gevestigd. Ik heb hem voorlopig op 40+5 (zaterdag dus) staan. Maar ik weet niet of ze eerst een ballon gaan plaatsen of meteen vliezen breken oid. Dat moet ik denk ik nog bespreken

één maand geleden

Reactie op Guchi

Ik hoop het! Bij mij zet het niet door tot echte weeën.. heb nu bijna 12 uu ...
Oh nee meen je niet! Pff al zo lang ook 😭 Ik hoop dat het snel gaat doorzetten voor je. Hier is het ook weer rustig, behalve als ik op sta om iets te doen. Spannenddddd!

één maand geleden

Nou hier inmiddels op de terug weg van een avondje ziekenhuis. Voelde vandaag weinig beweging en het zat me toch niet helemaal lekker. Ik moest sowieso om 1900 bij verloskundige zijn en die stuurde me voor de zekerheid door. Ctg was goed op een klein stukje na. Daar dipte de hartslag tijdens een harde buik. Echter de rest van de ctg keurig. Wel veel harde buiken. Elke paar minuten, ze vreogen zich sterk af of ik ze niet moest wegpuffen maar dit was niet het geval. Echo was goed. Morgen voor de zekerheid nog een ctg.

één maand geleden

Reactie op Frnzz

Nou hier inmiddels op de terug weg van een avondje ziekenhuis. Voelde vanda ...
Spannend joh, maar goed dat ze het zo nauw in de gaten houden, dat geeft wel vertrouwen. Voel je nu wel meer beweging weer? Hier morgen ook een extra controle. Bij 20 weken echo werd bij mij een soort cyste gezien aan de placenta . Dat is toen een tijdje nauw gemonitord in het zkh, maar daarna weer terug gegaan naar eerste lijns zorg omdat het stabiel leek. Toen een tijdje geprobeerd dat ook van me af te zetten, zeker omdat ze zich verder geen zorgen maakten en door meerdere gynaecologen is bekeken. Maar me nu op het eind van de zwangerschap (39+3 nu) vind ik het ineens toch spannend. Dan ga je toch denken: werkt die placenta nog optimaal? Is die cyste niet alsnog veel te groot geworden. Morgen kijkt er een verloskundige eerst naar en denk even afwegen hoe verder. Take care ook, maar je niet te druk en hou vol nog even!

één maand geleden

Reactie op Suus 1991

Spannend joh, maar goed dat ze het zo nauw in de gaten houden, dat geeft we ...
Ja z'n extra check is dan wel prettig. Inmiddels heb ik die kleine weer beter gevoeld. Wellicht combinatie van veel harde buiken en dat hij in een andere houding lag.

één maand geleden

Reactie op Frnzz

Ja z'n extra check is dan wel prettig. Inmiddels heb ik die kleine weer bet ...
Goed om te horen! En door zo’n harde buik voel je de baby idd ook heel anders . Slaap lekker !

één maand geleden

Gister hele middag en begin van de avond krampen gehad in buik en onderrug... deden echt pijn, maar onregelmatig. Ging na een tijdje weer over, wel heel slecht geslapen. Nu weer hyperactief kind in mijn buik en krampen. Geen energie meer over na al die slechte nachten met die hitte😢😩

één maand geleden

Nou dames, ik merk aan mezelf dat ik het nu wel spannend begin te vinden. Gisteren getoucheerd in het ziekenhuis, wat zeer onprettig was. Wel een verweekte en verstreken bmm maar geen ontsluiting. Vanmiddag heen voor een ballonnetje. Nu heb ik sinds gisterenmiddag al af en aan krampen die niet met regelmaat leken te komen en niet heel veel pijn deden. Wel wat bloedverlies maar dat is in de avond weer gestopt. Maar nu sinds vanochtend, toch wel heftige krampen en opnieuw bloedverlies🤷‍♀️ laat het maar gauw half 2 zijn, dan weten we een beetje waar we aan toe zijn😂

één maand geleden

Reactie op Aapie32

Nou dames, ik merk aan mezelf dat ik het nu wel spannend begin te vinden. G ...
Succes! Inmiddels meer duidelijk of je toch ontsluiting hebt gekregen of alsnog een ballonnetje?

één maand geleden

Volgens mij rommelt er wat...kindje is vrij beweeglijk en af en toe behoorlijke steken en druk in m'n onderbuik en harde buiken. nog niet eerder zo ervaren. Misschien indalingsweeën , ga nu wel proberen te slapen.

één maand geleden

Hier ‘rommelt’ het volgens mij ook: steekjes in mijn buik, misselijk, kleine meid ligt weer een stuk lager en ik lig alweer eventjes wakker? 🤷🏻‍♀️ Hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar het voelt zo haha.

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Hier ‘rommelt’ het volgens mij ook: steekjes in mijn buik, misselijk, klein ...
Die heb ik ook al vaker gehad. Nu gewoon wakker liggen al een uur en maar uit bed gegaan. Zit nu lekker schaaltje Griekse yoghurt met hagelslag te eten😊 ik heb ook gewoon vaak nachtelijke honger tijdens mn zwangerschap. Ik geef er maar aan toe want kan uiteindelijk alleen maar aan eten denken ook

één maand geleden

Reactie op JaDatIsDaisy

Die heb ik ook al vaker gehad. Nu gewoon wakker liggen al een uur en maar u ...
Dat schaaltje ga ik nu ook scoren, wat een goed idee! 😋

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Dat schaaltje ga ik nu ook scoren, wat een goed idee! 😋
Ik eet altijd de Griekse yoghurt van Dodoni. Das een hele stevige en andere (Griekse) yoghurt wil ik ook niet😋. En daar doe ik wit met bruine hagelslag doorheen soms xxl hagel, soms Benco (chocopoeder om chocomelk van te maken). Het is al enige tijd mijn vaste ontbijt. Want ik ben geen brood eter, nooit geweest ook.